تامین اجتماعی و ارتباط دو سویه با مخاطبان

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی در همایش آموزشی مدیران روابط عمومی و امور فرهنگی بیمه‌ای و درمانی تأمین اجتماعی استان‌های سراسر کشور گفت: یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی، آگاه‌سازی مخاطبان به کارکردها و عملکردها است. بسیار لازم است که در حوزه روابط عمومی و امور فرهنگی بتوانیم در آگاهی‌رسانی و آگاهی‌بخشی به کارکردهای تامین اجتماعی و عملکرد آن، با استفاده از ابزار و امکانی که باید مورد استفاده قرار بگیرد بیش از گذشته اهتمام کنیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، قائم موهبتی در ادامه با یادآوری اینکه اینها مسائلی نیست که کارشناسان و متخصصان روابط عمومی و امور فرهنگی تامین اجتماعی ندانند، افزود: اما گاهی غفلت می‌کنیم و آن اهتمام بایسته را نداریم، گاهی هم امکان و ظرفیت مورد نیاز در اختیارمان نیست. این کاستی‌ها را باید با پیگیری کردن رفع کنیم.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی باید از ارتباط دو سویه با مخاطبان بهره‌مند باشد، چرا که یک طرفه صحبت کردن مجاب‌سازی مخاطب نیست. فرایند حتما باید متقاعدسازی باشد و متقاعدسازی ارتباطی دو سویه است. در این‌باره از جمله موارد و ظرفیتی که مورد توجه همه ما باید باشد و به حوزه فرهنگی هم خیلی مرتبط است، کانون‌ها و تشکل‌ها است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: استمرار در ارتباط موثر با تشکل‌ها و کانون‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی در بیان چالش‌های سازمان و تبین طرح‌های اولویت‌دار و پیشبرد برنامه‌هایی که مدیرعامل سازمان مطرح کردند، بسیار تاثیرگذار است. ارتباط دو سویه با مخاطبان و جامعه کارفرمایی و کارگری و بازنشستگی، ظرفیت بزرگی است که می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. کانون‌ها و تشکل‌ها در ایجاد این ارتباط دو سویه می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

وی تأکید کرد: یکی از نقش‌های مهم روابط عمومی، همسویی با جهت‌گیری‌ها و برنامه‌ها و اولویت‌هایی است که از سوی مدیریت عالی سازمان اعلام می‌شود. از این رو آگاهی‌رسانی به مخاطبان و شرکای اجتماعی و تبیین این بیست طرح اولویت‌دار تامین اجتماعی بسیار ضرورت دارد.

موهبتی با اشاره به موضوع منابع و مصارف تامین اجتماعی گفت: این موضوع مهمی است و جای تبیین صحیح آن خالی است. در حال حاضر در فضای عمومی کشور جای بدهکار و طلبکار عوض شده است. چطور ممکن است تامین اجتماعی که خودش طلبکار است از سوی کسی که بدهکار است به عنوان بدهکار معرفی می‌شود! نه تنها جای طلبکار و بدهکار عوض شده که صدای بدهکاران به تامین اجتماعی گاهی از صدای خود تامین اجتماعی بلندتر است. در حال حاضر اگر با استانداران، مسئولان استانی و مدیران حوزه‌های بهداشتی و درمانی کشور و حوزه های دیگر صحبت کنید، می‌بینید که تصورشان معکوس است؛ یعنی تصور بر این است که تامین اجتماعی تأخیر و تعویق در پرداخت بدهی‌های خود داشته، در صورتی که تامین اجتماعی مطالبات به مراتب سنگین‌تری دارد.

روابط‌ عمومی، مشاوری امین برای مدیران

در بخش دیگری از این همایش، «فرشاد نوروزپور» سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در بهبود تصویر عمومی سازمان‌ها در افکار عمومی گفت: روابط عمومی‌های ادارات کل و مدیریت درمان تأمین اجتماعی در استان‌ها که بهتر و بیشتر در معرض مسائل و موضوعات مربوط به خدمات سازمان هستند و با جامعه ذی‌نفعان و شرکای اجتماعی در استان‌ها ارتباط مستقیمی دارند، می‌توانند مرجع، مشاور و راهنمای خوبی برای مدیران سازمان تأمین اجتماعی باشند و از مدیران کل و مدیران درمان استانی می خواهیم تا به همکاران روابط عمومی، سوای جایگاه اداری، به عنوان مشاوران خود قبل، حین و بعد از اجرای هر تصمیمی نگاه کنند.

نوروزپور ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی در شرایط تازه و در دوره مدیریتی جدید، بحث طرح‌های بیست‌گانه تحولی و توسعه‌آفرین و موضوعات مربوط به ارتقاء خدمت‌رسانی و افزایش کیفیت تعامل با شرکای اجتماعی را در دستورکار دارد و از طرف دیگر در شرایط خاص کنونی، ضرورت بازگو کردن واقعیت و تبیین وضع موجود درباره منابع و مصارف سازمان بیش از هر زمان دیگری است که بخش عمده ای از این مسائل، بر دوش همکاران روابط عمومی تأمین اجتماعی است.

در جریان این همایش از خانواده «مرحوم ابراهیم باقری»، روزنامه‌نگار و همکار فقید اداره‌کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی تقدیر به‌عمل آمد.

کد خبر: 78243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =