پرداخت ۸۰ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان تأمین اجتماعی

بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، تأمین معیشت و بهبود وضعیت زندگی را از اولویت‌های اساسی خود می‌دانند در همین راستا در سه سال گذشته تمرکز بر این موضوعات به عنوان یکی از رویکردهای اصلی این نهاد بیمه‌گر بوده است.

به گزارش آتیه آنلاین، چهار میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه را برای تأمین بخشی از نیازهای مالی خود بسیار ضروری و موثر دانسته و بر همین اساس پرداخت این وام‌های ضروری می‌تواند در بهبود وضعیت زندگی آنها نقش‌آفرینی کند. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تاکنون ۸۰ هزار فقره تسهیلات به افراد مشمول داده شده است.

سازمان تأمین اجتماعی نیز در سه سال اخیر بر پرداخت این تسهیلات قرض‌الحسنه تمرکز کرده به گونه‌ای که در این بازه زمانی چندین بار میزان و رقم پرداختی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش تغییر کرده به طوری که از پنج میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ به هفت میلیون تومان روند افزایشی داشت.

همچنین در سال ۱۴۰۲ در دو مرحله از هفت به ۱۲ میلیون تومان و در بخش دیگری به ۲۰ میلیون تومان وام ضروری قرض‌الحسنه مستمری‌بگیران افزایش یافت که در نهایت در سال ۱۴۰۳ تصمیم مدیریت سازمان تأمین اجتماعی بر افزایش این تسهیلات به رقم ۳۰ میلیون تومان بود.

براساس اقدامات کنونی سازمان تأمین اجتماعی بازنشستگان و مستمری‌بگیران این نهاد بیمه‌ای در سال جاری میزان تسهیلات پرداختی را با رقم ۳۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد و تاکنون ۲ مرحله از این تسهیلات به حساب افراد مشمول از میان افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر پرداخت شده است.

پرداخت ۲ مرحله تسهیلات در مرداد و مهر

براساس برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی ثبت‌نام اولین مرحله وام بازنشستگان تأمین ‌اجتماعی از ابتدای تیرماه سال‌جاری در کانون‌های بازنشستگان آغاز شد و در این مرحله ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان این سازمان با اعتباری بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

همچنین مرحله دوم ثبت‌نام وام بازنشستگان از مردادماه سال جاری در سامانه خدمات غیرحضوری و یا کانون‌های بازنشستگان در سراسر کشور انجام شد که طبق اقدامات صورت گرفته روز هشتم مهرماه این تسهیلات به حساب افراد مشمول در میان مستمری‌بگیران واریز شد.

واریز ۴۰ هزار فقره تسهیلات به حساب بازنشستگان

همچنین بانک رفاه کارگران روز هشتم مهرماه سال جاری اعلام کرد که ۴۰ هزار فقره تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

طبق اعلام بانک رفاه کارگران این وام‌های ضروری به عنوان دومین مرحله از تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران واریز شده است. براساس اقدامات انجام شده این تسهیلات به صورت غیرحضوری و بدون نیاز به حضور در شعب و بدون ضامن برای این افراد مشمول پرداخت شد.

امکان ثبت‌نام وام مرحله سوم بازنشستگان تا روزهای آینده

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است مرحله سوم پرداخت وام بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی تا روزهای آینده آغاز می‌شود تا افرادی که نیاز به این میزان تسهیلات دارند بتوانند از وام ۳۰ میلیون تومانی این سازمان برخوردار شوند.

در همین راستا بازنشستگان و مستمری‌بگیران می‌توانند یا به صورت غیرحضوری در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir مراجعه کنند یا از طریق کانون‌های بازنشستگی و یا دفاتر پیشخوان دولت برای ثبت‌نام اقدام کنند.

البته یکی از مواردی که بازنشستگان باید رعایت کنند این است که نیازی به هیچگونه پیگیری برای دریافت این تسهیلات ضروری وجود ندارد و فقط در صورتی که پیام کوتاه به حساب متعلق به این افراد ارسال شد می‌توانند منتظر دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه خود باشند.

سازمان تأمین اجتماعی برای رفاه حال مستمری‌بگیران تحت پوشش همه مراحل دریافت تسهیلات ضروری را به صورت غیرحضوری انجام داده و دریافت وام نیز در صورت ارسال پیام کوتاه برای همه افراد مشمول امکانپذیر کرده است. البته با توجه به محدود بودن سهمیه اختصاصی به نسبت جمعیت بازنشستگان و تقاضای بالای این افراد، تسهیلات به گروه مستمری‌بگیران پس از قرعه‌کشی، در سایت این سازمان قرار می‌گیرد.

شرایط دریافت وام ضروری مستمری‌بگیران

سازمان تأمین اجتماعی همچنین برای اجرای عدالت در پرداخت این نوع تسهیلات شرایطی را برای همه گروه مستمری‌بگیران و بازنشستگان تحت پوشش در نظر گرفته است تا همه افراد مشمول بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

بر این اساس دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، داشتن سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران، عدم استفاده از تسهیلات مشابه در سه سال گذشته و داشتن موجودی کافی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از جمله شروط پرداخت این تسهیلات محسوب می‌شود.

پرداخت ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات ضروری

براساس برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری برنامه‌ریزی بر پرداخت ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان و مستمری‌بگیران است تا از این طریق تعداد افراد نیازمند به این وام ضروری بتوانند آن را دریافت کنند.

طبق داده‌های آماری همچنین در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۶۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین ‌اجتماعی پرداخت شد.

کد خبر: 74480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =