نوبت‌دهی غیرحضوری با استقبال بیماران مواجه شده است

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی، نوبت‌دهی غیرحضوری را در سال‌های اخیر با استقبال مردم مواجه دانست و عدم تجمع بیماران و صرفه‌جویی در وقت را مهمترین دستاورد این خدمت بیان کرد.

سیما فدایی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در بیان مهمترین وظایف حوزه فناوری اطلاعات گفت: با توجه به بهره‌مندی از سامانه جامع اطلاعات بیمارستانی (HIS) در مراکز بستری تأمین‌اجتماعی، پشتیبانی فنی از سیستم مذکور و رسیدگی به مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم‌ها از مهمترین خدمات ما را تشکیل می‌دهد.

وی با دارا بودن ۲۵ سال سابقه فعالیت، افزود: همچنین رسیدگی به سامانه‌های اسناد پزشکی را نیز برعهده داریم. از طرفی با توجه به ارائه خدمات نوبت غیرحضوری پایش این خدمات را نیز انجام می‌دهیم. این خدمات در سه بیمارستان و ۱۹ مرکز درمانی سطح استان، ارائه می‌شود.

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات مدیریت درمان خراسان‌رضوی، بیان کرد: در سال‌های اخیر دریافت نوبت غیرحضوری با استقبال گسترده مردم مواجه شده است. زیرا وقتی مراجعه کننده‌ها به تجربه دریافتند که در قالب این طرح، نیازی به حضور از اوایل صبح و قرار گرفتن در صف‌های طولانی ندارند، تمایل بیشتری برای اخذ نوبت غیرحضوری پیدا کردند. علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، استفاده از این شیوه مانع از تجمع بیماران در سالن‌های انتظار مراکز درمانی می‌شود.

فدایی ادامه داد: اکنون مردم می‌توانند از طریق تلفن با سرشماره ۳۸۰۱۵ نوبت غیرحضوری خود را دریافت کنند. همچنین دریافت نوبت از طریق اینترنت به آدرس nobatdrazavi.tamin.ir نیز میسر است. کد دستوری (USSD) به نشانی *۴*۱۴۲۰*۵۱ # از دیگر روش دریافت نوبت غیرحضوری به‌شمار می‌رود.

او گفت: همچنین پایش سامانه نسخه الکترونیک از دیگر خدمات ما را تشکیل می‌دهد. درحال حاضر مسائل زیرساختی و ارتباطی مانند قطعی و کندی سامانه‌ها و نیز مشکلات نرم‌افزاری مهمترین چالشی است که پزشکان با آن مواجه‌ هستند.

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات مدیریت درمان خراسان‌رضوی، اعلام کرد: با توجه به حجم بالای امور اتوماسیون، افزایش خدمات الکترونیک و غیرحضوری سازمان، کمبود نیروی انسانی در این اداره، بسیار محسوس است. در نتیجه لازم است ساختار تشکیلاتی این حوزه، به‌روز رسانی شود.

فدایی با اشاره به مهمترین برنامه‌های آینده حوزه فناوری اطلاعات، افزود: با توجه به متمرکز بودن بسیاری از خدمات الکترونیک سازمان، برنامه‌های فناوری اطلاعات در راستای سیاست‌های کلی ستاد مرکزی طراحی و اعلام می‌شود. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ایجاد سند راهبردی فناوری اطلاعات اشاره کرد. همچنین اصلاح فرآیندهای تأمین و تولید نرم‌افزارها به منظور کوتاه کردن زمان رفع مشکلات و پاسخگویی به‌هنگام، در دست اقدام قرار دارد. تقویت شرکت‌های پیمانکار برای بهبود وضعیت پشتیبانی نیز پی‌گیری می‌شود.

کد خبر: 74162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =