کسب رتبه نخست صندوق بیمه اجتماعی آذربایجان‌غربی در جذب و تمدید سهمیه بیمه در کشور

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشور در جذب، تمدید و تحقق سهمیه بیمه را کسب کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیروس محمودیان افزود: در استان بیش از ۵۵۰ هزار نفر جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بوده و در حال حاضر ۴۰ درصد جامعه هدف را پوشش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال جاری طبق بررسی های صورت گرفته رتبه اول کشور را در جذب، تمدید و تحقق سهمیه بیمه کسب کرده‌ایم، بیان کرد: البته هنوز با هدف‌گذاری صورت گرفته فاصله داریم و برای تحت پوشش قرار گرفتن مابقی جامعه هدف نیازمند یک فرهنگ سازی در جامعه هستیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی افزود: در بین شهرستان‌های آذربایجان غربی، ارومیه و خوی به همراه میاندوآب، مهاباد و بوکان بیشترین افراد تخت پوشش بیمه را دارند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر نزدیک به ۶ هزار نفر حقوق ماهیانه از این صندوق دریافت می‌کنند گفت: هزینه بیمه به میزان ۳۰ درصد توسط بیمه شده پرداخت و بیش از ۲ برابر حق بیمه، در واقع ۷۰ درصد آن را دولت تامین و پرداخت می‌کند.

محمودیان ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر، ارزانترین و اقتصادی‌ترین بیمه کشور است که دارای مزایای مستمری، از کار افتادگی، بازنشستگی و فوت است.

وی بیان کرد: این صندوق فرصت مناسبی است تا جوانان، کارگران فصلی و زنان خانه دار از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ با مصوبه هیأت دولت و به منظور حمایت از روستاییان و عشایر و کشاورزان در ایران تأسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت‌های اجتماعی قرار گیرند.

کد خبر: 74124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =