ضرورت ایجاد تریبون برای تغییر ادبیات اورژانس اجتماعی

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان تهران با تاکید براینکه وظیفه اورژانس اجتماعی، جمع‌آوری معتاد متجاهر یا کودک کار نیست، گفت: اورژانس اجتماعی وظیفه ایجاد رفاه و توسعه رفاه اجتماعی را دارد و لازم است این ادبیات را در سازمان و سایر دستگاه‌های متولی تقویت کنیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از بهزیستی استان تهران، علیرضا محمدی افزود: باید تریبونی برای اورژانس اجتماعی داشته باشیم و ادبیات اورژانس اجتماعی تغییر کند چرا که فکر می‌کنند کار اورژانس اجتماعی مقابله با جرم و بزه است ولی در واقع این طور نیست اورژانس اجتماعی وظیفه ایجاد رفاه و توسعه رفاه اجتماعی را دارد.

وی اضافه کرد: بدنه اورژانس اجتماعی از مددکاران و روانشناسانی شکل گرفته که وظیفه دارند توسعه رفاه اجتماعی برای آحاد افراد جامعه داشته باشند و لازم است این ادبیات را در سازمان و سایر دستگاه های متولی تقویت کنیم.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان تهران ضمن اشاره به سلامت روان کارکنان اورژانس اجتماعی گفت: در این راستا موضوعاتی که می‌تواند کمک کند ایجاد امنیت شغلی و نگاه ویژه تر به کارکنان اورژانس اجتماعی در بحث حقوق و مزایا و همچنین در زمینه سلامت روانی و اجتماعی است.

محمدی ادامه داد: به طور مثال می‌توان از امکانات تفریحی و رفاهی که در سازمان وجود دارد و نیز از بضاعت سایر دستگاه ها استفاده کرد و یا اینکه همکاران و خانواده های آنها به ویژه کارکنان اورژانس اجتماعی و مربیان مراکز شبانه روزی می توانند با استفاده از یاری برگ، به صورت رایگان از خدمات مشاوره ای و روانشناختی بهره مند شوند و امیدواریم این موارد تا سال آینده محقق شود.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان تهران تاکید کرد: اهمیت اورژانس اجتماعی را درک کرده‌ایم و ما به عنوان امانتدار باید اورژانس اجتماعی را توسعه دهیم. اورژانس اجتماعی در راستای توسعه رفاه اجتماعی برای آحاد مردم است و موضوعی که در بحث توسعه اورژانس اجتماعی وجود دارد بحث استفاده از فن آوری و تکنولوژی روز است و ایجاد مرکز هدایت عملیات (Eoc) در حال پیگیری است.

معوقات نیروهای اورژانس اجتماعی به زودی پرداخت می شود

محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران نیز گفت: معوقات نیروهای اورژانس اجتماعی به زودی پرداخت می شود.

وی افزود: مجموعه اورژانس اجتماعی ۱۲۳ با تمام ضعف ها و کمبودهایی که در زیرساخت آن وجود دارد، نیروی متخصص آن همواره مایه افتخار بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: عنصر نیروی انسانی، تخصص و تعهد مهمترین مولفه های اورژانس اجتماعی در سازمان بهزیستی است و سازمان وظیفه دارد زیر ساخت ها و نیروی انسانی را چه در بعد مادی و چه معنوی حمایت و تقویت کند.

نصیری اضافه کرد: به واسطه تعریفی که در قانون و دستورالعمل هیات وزیران و همچنین به واسطه اختیارات، مددکار اجتماعی دارای جایگاهی ویژه و متمایز است.

وی یادآور شد: در سطح بهزیستی کشور و همچنین در سطح ملی به دنبال تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و کلینیکی هستیم چراکه فعالیت اورژانس فعالیت حاکمیتی است و نیروهایی که در اورژانس کار می‌کنند باید نیروی حاکمیتی باشد و جذب خوبی در این زمینه مطرح است و در موضوع رفاهی هم در نیمه دوم سال به طور ویژه برای ۲۱۲ نفر از پرسنل شرکتی و کلینیکی برنامه اختصاصی خواهیم داشت و سهمیه عمومی در نظر گرفته شده است.



کد خبر: 74121

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =