به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان، سهیلا رایزن در این باره گفت: نظارت و بازرسی یکی از ماموریت های مهم نظام بیمهای است که از منافع و منابع سازمان مراقبت میکند و مشارکت مردم می تواند نقش موثری در پیشگیری از سوءاستفاده های احتمالی داشته باشد.
وی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال، بیش از ۱۹۱ بازرسی نامحسوس و ۶۹ بازرسی محسوس از کلیه مرکز طرف قرارداد انجام شده است افزود: با توجه به مأموریت این اداره در صیانت از حقوق بیمه شدگان، سازمان تأمین اجتماعی و مراکز طرف قرارداد، بازرسیها را به دو روش محسوس و نامحسوس ( حضوری و غیرحضوری ) جهت پیشگیری و کنترل از تخلفات در بخش درمان غیر مستقیم انجام میدهد.
رایزن با اشاره به فرایند نظارت و بازرسی در اسناد پزشکی بیان کرد: بازرسیها در گذشته با توجه به تعداد مراکز، معمولا بصورت حضوری و با مراجعه مستقیم به مراکز طرف قرارداد انجام میگرفت ولی حالا با الکترونیکی شدن تولید نسخ و وجود سامانههای مختلف الکترونیکی ، بازرسیها به روش غیرحضوری، از طریق نرمافزارهای سازمان، پورتال معاونت درمان و سیستم جامع اسناد پزشکی انجام میشود.
وی ادامه داد: بیمه شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی در صورت شکایت از نحوه خدمترسانی از مراکز طرف قرارداد، میتوانند از طریق سامانه نظارت مردمی سازمان تامین اجتماعی به آدرس www.nezarat.tamin.ir، سامانه ارتباطات مردمی ۱۴۲۰ یا با مراجعه حضوری به اداره نظارت و بازرسی اسناد پزشکی هرمزگان و شماره تلفن ۳۳۳۵۳۰۱۸ اقدام کنند.
نظر شما