رشد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در شاخص‌های مهارتی

«مهرداد عظیمی» معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: این سازمان با داشتن مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی، مراکز جوار و بین کارگاهی و بیش از ۴۰ هزار مربی در بخش‌های دولتی و خصوصی در همه‌ شاخص‌ها و حوزه‌های ماموریتی به‌ویژه آموزش و سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای رشد و جهش ملموس داشته است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، عظیمی در حاشیه چهل و هفتمین دوره مسابقات جهانی مهارت در شهر لیون فرانسه در دیدار با «دیوید هوی» رییس اجرایی سازمان جهانی مسابقات مهارت بیان کرد: ایران امسال برای اولین بار، میزبان مسابقات بین المللی دوستانه مهارتی بود.

همچنین ارائه آموزش‌های مهارتی و لزوم فراهم کردن شرایط عادلانه برای حضور همه‌ تیم‌های کشور از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود. دیوید هوی نیز از دعوت برای بازدید از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مهارت‌آموزی در ایران استقبال کرد.

اهتمام برای توسعه دیپلماسی مهارت

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تبیین سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه دیپلماسی مهارت افزود: در این راستا علاوه بر ملاقات با سفرا و وزرا و مسئولان بلندرتبه کشورهای مختلف، دوره‌ آموزشی تعمیر و نگهداری خودرو برای مربیان هفت کشور آفریقایی در مرکز تربیت مربی فنی و حرفه‌ای ایران برگزار و استقبال شرکت‌کنندگان مواجه شد.

لزوم توجه جدی به فراهم کردن بسترها و شرایط حضور عادلانه و برابر همه کشورها در رویدادهای بین‌المللی مهارتی، یکی از دیگر موضوعاتی بود که معاون وزیر کار در دیدار با دیوید هوی مطرح کرد.

عظیمی در ادامه ضاافه کرد: کشور ما برای حضور تیم در مسابقات لیون ۲۰۲۴ جهت صدور ویزا و تبادل ارزی و پرداخت هزینه‌های مسابقات با مشکلات متعدد روبرو بود.

وی با اشاره به شرایط موجود، کیفیت امکانات و تجهیزات و مقدمات حضور در نتیجه‌ مسابقات تاثیر مستقیم دارد، توضیح داد: با توجه به اینکه آموزش، مقوله‌ای حیاتی و فراتر از مسائل مرزی است، نباید آموزش به‌ویژه موضوعات مهارتی، تحت تاثیر تحریم قرار گیرد.

عظیمی افزود: فراهم کردن شرایط حضور عادلانه و برابر همه‌ تیم ها و کشورها از مهم‌ترین دغدغه‌ها و درخواست‌های برگزاری مسابقات جهانی مهارتی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ادامه اعلام کرد: در همین دوره، در برخی رشته‌ها به دلیل عدم تأمین تجهیزات و به‌ویژه به علت تحریم، تیم ایران نتوانست شرکت کند؛ چون تجهیزات استفاده شده در مسابقات، ساخت کشورهای اروپایی و آمریکا بود و انتظار می‌رود با عنایت به اهمیت مسأله حیاتی آموزش‌های مهارتی، این دغدغه در ادوار مسابقات آینده حل شود.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه از دیوید هوی برای حضور در ایران و بازدید از ظرفیت‌های و امکانات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دعوت کرد که با استقبال وی مواجه شد.

حضور برابر کشورها در مسابقات جهانی مهارت

در این دیدار «دیوید هوی» مدیر اجرایی سازمان مسابقات جهانی مهارت با ابراز خرسندی از ملاقات با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران (در حوزه مهارت) و گزارش امیدوار کننده از شرایط و عملکرد قابل تحسین ایران در زمینه‌ آموزش‌های مهارتی گفت: برای مرتفع کردن دغدغه‌های کشورها و رعایت عدالت و مساوات و حضور آزادانه و برابر کشورها در مسابقات آتی، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

وی اضافه رکد: به دلیل اینکه تصمیم‌گیری در کشورهای میزبان توسط بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد، با ناهماهنگی و مشکلات از جمله صدور ویزا و غیره مواجه هستیم و هدف ما حل این مسائل است.

کد خبر: 74036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =