آموزش مهارتی ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در دولت سیزدهم

«مهرداد عظیمی» رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: در دولت سیزدهم ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آموزش مهارتی در سازمان فنی و حرفه‌ای انجام‌شده که نسبت به قبل رشد ۳۴ درصدی داشته است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عظیمی در آیین افتتاح ۴۲۵ پروژه وزارت کار درباره اقدام های صورت گرفته در سازمان فنی‌وحرفه‌ای گزارشی ارائه کرد.

وی در ادامه اضافه کرد:‌ بیش از ۴ هزار کارگاه در دل مراکز آموزشی سازمان فنی‌وحرفه‌ای وجود دارد که ۴ هزار و ۸۰۰ مربی متخصص در آن‌ها مشغول به فعالیت هستند؛ چتر مهارتی سازمان فنی‌وحرفه‌ای در تمام کشور گسترده است.

عظیمی افزود: دولت سیزدهم خود را دولت مردمی معرفی کرد و با صدور و تمدید ۴۳۴۸۸ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد وعده مردمی بودن محقق شد؛ این عدد نسبت به دولت قبل ۱۲۴۲ درصد رشد کرده است. در این دولت ما شاهد جهش بودیم و سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای می‌تواند یک الگوی مردمی‌سازی فرایند کاری معرفی شود.

معاون وزیر کار در ادامه بیان کرد: یکی از حوزه‌های مأموریت ما سنجش صلاحیت حرفه‌ای است که با ثبت ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دوره رشد ۵۰ درصدی در این بخش را نسبت به مدت زمان مشابه در دولت قبل شاهد هستیم.

وی همچنین بیان کرد: ۵ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۳۵۹ نفر در این دولت از آموزش‌های مهارتی توسط این سازمان بهره‌مند شده‌اند که نسبت به مدت زمان مشابه در دوره قبل رشد ۳۴ درصدی داشته است؛ این آموزش‌ها سهم بسزایی در اشتغالزایی ایفا کرده است. ۸۰ درصد از آموزش‌های مهارتی می‌تواند منجر به اشتغال شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: تدوین اساسنامه سازمان پس از ۵۰ سال، انعقاد قرارداد با صنایع بزرگ برای آموزش کارکنان و جذب نیرو از فنی و حرفه‌ای از دیگر اقدام های صورت گرفته در این مجموعه بوده است.

عظیمی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به شکل دقیق درراستای برنامه‌های دولت عمل کرد و با انجام ۹۹.۶ درصد از مأموریت‌های محوله به رتبه نخست در میان سازمان‌های تابعه دست یافته است.

کد خبر: 72543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =