جوان‌تر شدن جوان‌ترین صندوق بیمه‌ای

جوان‌ترین صندوق بیمه‌ای و بازنشستگی کشور در حالی این روزها را به سمت جوان‌تر شدن سپری می‌کند که اقدامات حوزه بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سه سال گذشته تحولات چشمگیری را در بحث پوشش بیمه، جذب بیمه‌شدگان فعال و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شاهد بوده است.

به گزارش آتیه آنلاین، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در بیش از یک هزار روز اخیر، توسعه و گسترش پوشش بیمه‌ای با رشد بیش از ۸۵ درصد نسبت به هشت سال گذشته، جذب بیمه‌شدگان فعال با نرخ رشد ۴۶ درصدی، افزایش ۱.۷ درصدی ضریب پشتیبانی و تمدید بیمه‌پردازی بیمه‌شدگان صندوق به بیش از ۹۱ درصد را عملیاتی و اجرایی کرد.

پوشش بیمه‌ای بیش از یک میلیون نفر از جامعه هدف

تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای مهمترین شاخص برای صندوق‌های بازنشستگی به شمار می‌رود که در این سه سال گذشته صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در این مسیر برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری منطقی را طی کرده به گونه‌ای که در ۳۴ ماه گذشته یک میلیون و ۴۵ هزار و ۸۰۹ نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر بدون بیمه اجتماعی در کشور به جمع بیمه‌شدگان این صندوق افزوده شدند.

تحت پوشش قرار دادن تعداد بیمه‌شدگان جدید در این سه سال گذشته در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان معادل ۹۹ درصد مجموع عملکرد هشت ساله دولت‌های دهم و دهم و ۸۵ درصد مجموع عملکرد هشت ساله دولت‌های یازدهم و دوازدهم شامل می‌شود.

رشد ۱۹ درصدی بیمه‌شدگان فعال

همچنین در این بازه زمانی حدود سه سال، تعداد بیمه‌شدگان فعال صندوق در پایان سال ۱۴۰۲ برابر با ۲ میلیون و ۴۶ هزار و ۱۶۵ نفر بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با جامعه آماری یک میلیون و ۷۱۵ هزار و ۲۹۶ نفر تعداد ۳۳۰ هزار و ۸۶۹ نفر بیشتر بود که نرخ رشد در این مدت ۱۹.۱۲ درصد است.

عملکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان تنها در سال ۱۴۰۲ پوشش بیمه اجتماعی برای تعداد ۵۰۶ هزار و ۲۰۵ نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر بدون بیمه در کشور را فراهم کرد که این آمار بالاترین میزان عملکردی صندوق از زمان تاسیس این صندوق جوان در کشور را نشان می‌دهد.

آمارهایی از میانگین جذب سالانه بیمه‌شدگان فعال و جدید

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که در این دوره مدیریتی تلاش‌های فراوانی را برای جذب سالانه بیمه‌شدگان جدید و فعال انجام داشته در این بخش نیز کارنامه درخشانی را به ثبت رسانده است.

بررسی عملکرد ۱۸ ساله صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان بیانگر این موضوع است که میانگین جذب سالانه بیمه‌شدگان جدید قبل از دولت سیزدهم برابر ۱۳۷ هزار و ۲۷۷ نفر و در این دوره برابر ۳۷۶ هزار و ۶۸۳ نفر است.

همچنین بررسی عملکرد ۱۸ ساله صندوق نشان می‌دهد که میانگین جذب سالانه بیمه‌شدگان فعال پیش از دولت سیزدهم برابر با ۸۲ هزار و ۵۷ نفر و پس از آن به رقم ۲۴۲ هزار و ۷۲۹ نفر رسیده که در این بخش نیز تحولات گسترده‌ای را شاهد بوده است.

اجرای قانون جوانی جمعیت و جذب ۳۱۱ هزار زن غیرشاغل

پوشش بیمه‌ای زنان غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر یکی دیگر از رویگردهای گسترش بیمه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان به شمار می‌رود. در این دوره مدیریتی و در سه سال گذشته برنامه‌هایی برای تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دنبال کرده است.

اجرایی کردن ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با موضوع بیمه اجتماعی رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایری از سوی این صندوق دنبال شد تا این بانوان بتوانند بدون پرداخت حق بیمه از خدمات گسترده بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استفاده کنند.

در مسیر تعمیم پوشش بیمه‌ای در این صندوق، ۳۱۱ هزار و ۱۱۱ نفر از زنان شاغل بدون بیمه دارای سه فرزند و بیشتر در سال ۱۴۰۲ توانستند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند. همچنین براساس این قانون در صورتی که این بانوان در حین بیمه‌پردازی، فرزند چهارم خود را متولد کنند، از دو سال حق بیمه رایگان نیز بهره‌مند خواهند شد.

عملکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در یک هزار روز اخیر به گونه‌ای بوده است که در پایان سال ۱۴۰۲ و با احتساب بیمه‌شدگان مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با افزایش ۱.۷ واحدی ضریب پشتیبانی همراه بوده است تا همچنان به عنوان یک صندوق جوان فعالیت خود را ادامه دهد.

جذب بی‌سابقه بیمه‌شدگان جدید

توسعه و گسترش خدمات بیمه‌ای که رویکرد و اولویت جدی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان محسوب می‌شود، در این مسیر به سما جذب بی‌سابقه بیمه‌شدگان جدید پیش رفته به شیوه‌ای که در این مدت بیش از یک میلیون و ۴۵ هزار و ۸۰۹ نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر در قالب بیمه شده جدید تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

تمدید حداکثری بیمه‌پردازی از دیگر رویکردهای صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان است که در این مدت میانگین تمدید بیمه‌پردازی بیمه‌شدگان صندوق به بیش از ۹۱ درصد رسید.

به واسطه چنین اقدامات و تحولات گسترده در حوزه بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، در حال حاضر این صندوق به سمت جوان‌تر شدن گام برداشته تا همچنان پس از ۱۸ سال فعالیت مستمر، با ضریب پشتیبانی ۱۰ به یک اقدامات همه‌جانبه خود را برای جذ بیمه‌شدگان جدید ادامه دهد.

در حال حاضر این صندوق بیمه‌ای و بازنشستگی به ازای هر ۱۰ بیمه شده به یک نفر بازنشسته خدمات ارائه می‌دهد. اکنون این صندوق جوان و پایدار به حدود سه میلیون بیمه شده و بیش از ۲۰۰ هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته خدمات‌رسانی در بخش بیمه‌ای و بازنشستگی دارد.

کد خبر: 72370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =