توضیح درباره اختلالات امروز اینترنت

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اختلالات امروز اینترنت را تائید کرده و درباره آن به ارائه توضیحاتی پرداخته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، بحث کندی‌ها و اختلالات اینترنت در هفته‌های گذشته نسبت به قبل پررنگ‌تر شده و حتی برخی کارشناسان این حوزه این مسئله را به انتخابات ریاست جمهوری ارتباط داده و از تاثیر آن بر کاهش فروش آنلاین شاپ‌ها در دو هفته منتهی به انتخابات گفتند.

از سوی دیگر وزیر ارتباطات از حملاتی که بطور عمدی به شبکه فیبر نوری کشور در ایام انتخابات صورت گرفته خبر داده و در عین حال یادآور شده بود که بیش از ۴۰۰ تیم برای رفع این مشکلات بسیج شده‌اند و استعلامات مربوط به انتخابات به خوبی و با موفقیت بالا انجام شده است.

با این وجود طی روزهای گذشته کارشناسان فنی و امنیتی نیز تشدید اختلال‌های اخیر را تایید کردند و به گفته آنها حتی استریمرها نیز در چند روز اخیر با اختلال‌های جدی مواجه شدند و در پخش زنده هم چالش داشتند.

اما گویا امروز(چهارشنبه، ۲۰ تیر) میزان اختلالات اینترنت به حدی فراتر از روزهای گذشته رسیده و بسیاری از کاربران اینترنت در شبکه‌های اجتماعی به گلایه از این موضوع پرداخته بودند.

اظهار نظری که از سوی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت منتشر شده نیز تائیدی است بر این ادعای کاربران اینترنت چراکه محمد جعفر پور- معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی اعلام کرده است: «با وجود قطعی حدود ۴۰ درصد از ظرفیت ورودی اینترنت بین‌الملل در خاک کشورهای همسایه، با تمهیدات شرکت ارتباطات زیرساخت در توزیع ترافیک اینترنت بین‌الملل از سایر مسیرها، تنها کمتر از نیمی از این افت در شبکه ارتباطی کشور دیده می شود که به زودی برطرف خواهد شد.»

کد خبر: 72254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =