اجرای موفق هوشمندسازی لیست حق بیمه در تأمین اجتماعی

کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی با جامعه آماری یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه به عنوان بزرگترین پرداخت‌کننده حق بیمه کارگران و کارفرمایان به سازمان تأمین اجتماعی محسوب می‌شود. در حال حاضر نیز هوشمندسازی ارسال لیست حق بیمه از سوی این جامعه هدف به موفقیت بیشتر اجرای طرح هوشمند لیست حق بیمه به گروه‌های کارفرمایی کمک کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین، موفقیت طرح هوشمندسازی ارسال لیست حق بیمه تا حدی مشهود است که مهدی کلانتری، مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین به تازگی گفته است: در خردادماه سال جاری بیش از ۹۹.۵ درصد لیست‌های حق بیمه کارفرمایان و جامعه کارگری از طریق سامانه لیست هوشمند دریافت شد.

همین موضوع نشان می‌دهد که بخاطر مزایای ارزشمندی که این طرح دارد، تسهیل فرایند بیمه‌پردازی کارگران از سوی کارفرمایان را به دنبال داشته که حدود صددرصد لیست‌ها به صورت هوشمند ارائه شده است. این طرح به طور یقین به دلیل استفاده از بستر فضای مجازی مسیر هموارتری را برای جامعه کارفرمایی فراهم کرده است.

بیش از ۱۶ میلیون بیمه‌شده اصلی کارفرمایان را ملزم به ارسال لیست حق بیمه از طریق فرایند هوشمند کرده است و در حال حاضر براساس آمارهای موجود پروژه لیست هوشمند در ۴۵۵ شعبه در سطح کشور تعمیم یافته و برنامه‌ریزی به شیوه‌ای پیش رفته که در سال جاری همه شعب بتوانند از این خدمات هوشمند بهره‌مند شوند.

اجرای پروژه لیست هوشمند در همه شعب کشور با هدف تسهیل ارائه خدمت به حوزه کارفرمایی برنامه‌ریزی شده است زیرا مزایایی همچون پرداخت برخط و آسان حق‌بیمه، جلوگیری از تضییع حقوق بیمه‌شدگان ناشی از خطای کاربری احتمالی، انجام برخط پردازش‌های لیست و مطلع شدن برخط کارفرمایان از نتیجه پردازش‌ها و کاهش ازدحام در شعب و پیشگیری از معطل شدن مراجعان را به دنبال دارد.

ایجاد نشدن بستانکاری‌های کاذب، جلوگیری از انباشت بدهی‌ها و جرایم پرداخت لیست، کنترل عناوین شغلی و ریزدستمزدها، کنترل میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق‌بیمه و جلوگیری از بروز خطا و اعتراض کارفرمایان بخشی از دیگر مزایای عملیاتی شدن پروژه فهرست هوشمند حق‌بیمه به شمار می‌رود.

ارسال لیست‌های هوشمند حق بیمه اقدام بی‌سابقه در حوزه هوشمندسازی

مهدی کلانتری، مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین، مجموعه سرویس‌های الکترونیک و هوشمند را پایه‌گذار تحول دیجیتال سازمان تأمین ‌اجتماعی دانست و گفت: حدود ۴۷ میلیون نفر از گروه‌های مختلف جامعه مخاطب سازمان تأمین ‌اجتماعی هستند.

او با بیان اینکه شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین، بازوی اجرایی حوزه فناوری اطلاعات سازمان تأمین ‌اجتماعی و مجری اغلب پروژه‌های حوزه فناوری و هوشمندسازی این سازمان محسوب می‌شود، افزود: خرداد ماه سال‌جاری بالغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیست حق بیمه کارفرمایان از طریق سامانه لیست هوشمند دریافت شده است، این حجم بالای ارسال لیست از طریق سامانه مذکور، یک اقدام بی‌سابقه در حوزه فعالیت‌های هوشمند سازمان تأمین ‌اجتماعی محسوب می‌شود.

کلانتری اجرای سامانه لیست هوشمند حق بیمه را گام اول در مسیر راه‌اندازی درگاه مشترک پرداخت حق بیمه و مالیات دانست و اضافه کرد: اجرای لیست هوشمند یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تاریخ فعالیت سازمان تأمین ‌اجتماعی است که با چالش‌های فراوان فنی و غیرفنی آغاز و عملیاتی شد و در سومین ماه امسال بیش از ۹۹.۵ درصد لیست‌های حق بیمه از طریق سامانه لیست هوشمند دریافت شد.

سه سال تلاش جدی برای اجرای طرح‌های هوشمند

سازمان تأمین اجتماعی با جامعه آماری ۴۷ میلیون نفری از بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران، بازنشستگان و حوزه کارفرمایی تلاش‌های جدی در سه سال اخیر برای اجرای طرح‌های هوشمند در راستای تسهیل فرایند خدمات‌رسانی در بستر فضای الکترونیک انجام داده به طوری که در این مسیر موفقیت‌هایی را نیز به دست آورده است.

ارائه انواع خدمت در سامانه خدمات غیرحضوری، برنامه کاربردی تأمین من و اجرای ارسال لیست هوشمند از سوی کارفرمایان به عنوان طرح‌های موفق این سازمان در بستر فضای مجازی بوده است. البته هوشمندسازی لیست حق بیمه با جامعه ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده اصلی یکی از مهمترین طرح‌های هوشمند در این دوره به شمار می‌رود.

با توجه به این جامعه آماری بیمه‌شدگان اصلی بزرگترین پرداخت‌کننده حق بیمه با حدود ۸۵ درصد محسوب می‌شوند اجرای لیست هوشمند علاوه بر اینکه تسهیل فرایند را برای کارفرمایان به دنبال دارد برای سازمان بزرگ تأمین اجتماعی دسترسی بهتر به منابع حاصل از حق بیمه‌ها را به دنبال دارد.

بنابراین اجرای طرح ارسال لیست هوشمند و پرداخت برخط حق بیمه‌ها نفعی دوسویه برای جامعه کارفرمایی و سازمان تأمین اجتماعی به همراه دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن حق بیمه‌ها پرداخت شده و سازمان نیز دسترسی آسان‌تری به این منابع مورد نیاز برای اجرای تعهدات خود در قبال بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و بازنشستگان خواهد داشت.

از آنجا که سازمان تأمین اجتماعی تعهدات بالایی در قبال همه گروه‌های تحت پوشش دارد و به عنوان نمونه در سال گذشته ماهانه ۴۲ هزار میلیارد تومان میزان تعهدات این سازمان به همه افراد خدمات‌گیرنده از سازمان بوده به طور یقین دریافت به موقع حق بیمه می‌تواند در این مسیر یاری‌کننده باشد.

کد خبر: 72100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =