رشد چشمگیر خدمت رسانی اداره کل تامین اجتماعی سمنان در بخش مشاوره حضوری

رئیس اداره ارتباطات مردمی و خدمات نوین اداره کل تامین اجتماعی استان سمنان گفت: عملکرد اداره کل تامین اجتماعی سمنان در دولت سیزدهم در بخش مشاوره و پاسخگویی به درخواست‌های مراجعه‌کنندگان با افزایش ۴۵۹ درصدی در دولت دکتر شهید رئیسی همراه بوده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی سمنان، رضا علی اسمعیلی با بیان این مطلب افزود: اداره ارتباطات مردمی و خدمات نوین تامین اجتماعی خدمات متنوعی را به منظور پاسخگویی به مسائل، مشکلات و درخواست‌های مراجعه‌کنندگان به صورت حضوری و غیرحضوری با ۱۰ واحد بیمه‌ای در مراکز تابعه استان و در ساعات اداری پاسخگوی بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان ارائه می‌دهد. این افراد در ساعات غیر اداری و به صورت ۲۴ ساعته می‌توانند از کانال‌های مختلف ارتباطی، تلفن پاسخگوی ۱۴۲۰، سامانه خدمات غیر حضوری ۱۴۲۰ و tamin.ir مسائل و مشکلات بیمه‌ای خود را مطرح کرده و پاسخ‌های لازم را دریافت کنند.

رئیس اداره ارتباطات مردمی اداره کل استان سمنان گفت: اداره ارتباطات مردمی و خدمات نوین که یکی از واحدهای جدید سازمان تامین اجتماعی است نقطه تماس یکتا با همه ذینفعان سازمان بوده و وظیفه آشنایی و دسترسی آسان بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران به خدمات و حمایت‌های سازمان را بر عهده دارد. اداره ارتباطات مردمی همانند درگاه ارتباطی مردم با سازمان تامین اجتماعی بوده و خدمات متنوع سازمان را به بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان معرفی و ارائه می‌دهد.

علی اسمعیلی اعلام کرد: اطلاع‌رسانی از قوانین و مقررات سازمان تامین اجتماعی، آگاه سازی از شیوه‌های مختلف پوشش بیمه‌ای، چگونگی برخورداری از تعهدات سازمان همچنین پاسخگویی به درخواست‌های بیمه‌شدگان و رفع مسائل و مشکلات آنان از جمله خدماتی است که توسط این واحد به مردم ارائه می‌شود. واحدهای مشاوره و ارتباطات مردمی در تمامی شعب تامین اجتماعی استان فعال بوده و در ساعات اداری به صورت حضوری و تلفنی پاسخگوی بیمه شدگان است.

وی افزود: همکاران واحد مشاوره در شعب این استان، روزانه پاسخگوی حدود ۲۰۰ درخواست مردمی هستند. این درخواست‌ها از کانال‌های مختلف و به صورت حضوری، کتبی، تلفنی، پیامک، پیام صوتی و اینترنتی ارسال می‌شود. بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و دیگر هم استانی‌ها می‌توانند به منظور حل مشکلات بیمه‌ای خود از درگاه‌های مختلف ارتباطی سازمان بهره مند شوند.

رئیس اداره ارتباطات مردمی اداره کل استان سمنان با اعلام این خبر که مرکز تماس ۱۴۲۰ سازمان تامین اجتماعی مهمترین درگاه ارتباطی با مردم اسـت که در تمامی سـاعات شبانه روز فعال و پاسخگو است تاکید کرد: هم استانی‌های محترم می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته و داشتن ارتباط زنده با کارشناسان این مرکز، پرسش‌ها و مشکلات خود را مطرح کنند. این مرکز همچنین پیام‌های صوتی تماس‌گیرندگان را دریافت کرده و پاسخ را به صورت پیامکی برای آنان ارسال می‌کند.

وی با معرفی کانالهای ارتباطی غیر حضوری ذیل به منظور ارتباط آسان و امن با سازمان تامین اجتماعی به صورت تمام وقت، ادامه داد: سامانه ارتباطات و نظارت مردمی به نشانی: ۱۴۲۰.tamin.ir، سامانه خدمات غیر حضوری به نشانی: es.tamin.ir، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۲۰، پورتال سازمان به نشانی: tamin.ir، کد دستوری #۱۴۲۰*۴* و پست الکترونیک به نشانی ۱۴۲۰@tamin.ir به صورت تمام وقت در دسترس مخاطبان محترم است.

علی اسمعیلی با اعلام آمار عملکرد اداره کل تامین اجتماعی سمنان در دولت سیزدهم در بخش مشاوره و پاسخگویی به درخواست‌های مراجعه کنندگان اعلام کرد: میزان مشاوره حضوری از تعداد ۹۷۷۶ مورد از سال ۱۴۰۰ به تعداد ۵۴ هزار و ۶۵۲ مورد در سال ۱۴۰۲ با افزایش رشد ۴۵۹ درصدی در دولت دکتر شهید رئیسی همراه بوده است و میزان پاسخگویی به درخواست‌ها از تعداد ۴۸۶۵ مورد در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۱۲۱۹۱ مورد در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۵۱ درصد رشد داشته است. همچنین میانگین رضایتمندی از پاسخگویی به درخواست‌های مراجعان در دوره خدمت دولت سیزدهم در استان برابر ۷۶ درصد بوده که نشان‌دهنده مناسب بودن کیفیت خدمات مشاوره در این استان بوده و کارکنان تامین اجتماعی استان تلاش دارند این میزان رضایت مندی در استان را به حداکثر برساند.

کد خبر: 72007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =