انجام بیش از ۷۶ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار در خراسان رضوی

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در طی سه سال و سه ماه اخیر، بالغ بر ۷۶ هزار و ۷۴۷ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار در استان انجام شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، محمد امین بابایی با بیان این مطلب افزود: بازرسان کار استان طبق وظیفه و مطابق با موازین قانونی، از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۷۶ هزار و ۷۴۷ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار انجام دادند.

وی با بیان اینکه صیانت از نیروی کار در امر تولید و بهره‌وری از نکات مهمی به شمار می رود که در قانون به آن تأکید شده است گفت: مطابق مواد ۸۵ و ۹۵ قانون کار،تأمین شرایط ایمن محیط کار،تأمین تجهیزات ایمن،ماشین‌آلات ایمن،آموزش ایمنی به کارگران،وسایل حفاظت فردی،آموزش فنی و نظارت بر عهده کارفرمایان است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین بر اساس قانون کار با پیگیری بازرسان کار، ادارات کار و دادستان‌ها از فعالیت کارگاه‌های غیرایمن جلوگیری می‌شود و چنانچه در واحدی موارد ایمنی رعایت نشود، بازرسان کار با همکاری دادستان‌های محل برای حفظ و صیانت از نیروی کار اقدام به تعطیلی واحد تولیدی می‌کنند.

وی به کاهش آمار حوادث ناشی از کار در خراسان رضوی نیز اشاره کرد و افزود: با پیگیری این اداره کل و تعامل کارفرمایان و پیمانکاران، آمار حوادث ناشی از کار از ۷۴۸ مورد در سال ۱۴۰۰، به ۶۸۹ مورد در پایان سال ۱۴۰۲ تقلیل یافته است.

بابایی افزود: وقوع حادثه برای یک کارگر تبعات بسیاری برای خانواده و جامعه دارد، بنابراین کارفرمایان باید با اصلاح ساختار و بازبینی تجهیزات ایمنی و حفاظت فنی، محیط ایمن‌تری را برای کارگران فراهم کنند تا جان کارگران در خطر نباشد.

کد خبر: 72027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =