کسب رتبه عالی اعتباربخشی بیمارستان فاطمه‌الزهرا حاصل تلاش کارکنان است

بیمارستان تأمین‌اجتماعی حضرت فاطمه‌الزهرا (س) نجف‌آباد در پنجمین دوره اعتباربخشی بیمارستانی سال ۱۴۰۲ وزارت بهداشت که اخیرا اعلام شد در بین ۴۸ بیمارستان سراسر کشور رتبه عالی را کسب کرد و رئیس این مرکز، موفقیت به‌دست آمده را حاصل تلاش و همدلی تمامی کارکنان اعم از رده‌های درمانی، اداری، مالی، پشتیبانی و خدماتی دانست.  

دکتر سیدمحمود امیرشاه‌کرمی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با اشاره به روند ارزیابی‌های انجام شده جهت اعطای رتبه اعتباربخشی بیمارستانی، گفت: وزارت بهداشت، ‌ درمان و آموزش پزشکی به صورت دوره‌ای و معمولا هر دو سال یک‌بار بیمارستان‌ها را از نظر رعایت سنجه‌های اعتباربخشی که برای افزایش کیفیت خدمات درمانی، رفاهی و ایمنی بیمارستان‌ها کارآمد است، مورد ارزیابی قرار می‌دهد. دوره پنجم این ارزیابی‌ها در سال ۱۴۰۲ انجام و نتایج آن در خرداد ماه امسال اعلام شد.

وی افزود: بیمارستان حضرت فاطمه‌الزهرا(س) مانند سایر مراکز توسط تیم‌های خبره وزارت بهداشت، یک مرتبه در اردیبهشت سال گذشته ارزیابی شد تا میزان رعایت سنجه‌های اعتباربخشی مشخص شود. این سنجه‌ها همه زمینه‌ها و فرآیندهای درمانی را دربر می‌گیرد که از جمله آن می‌توان به حوزه ایمنی بیمار، اورژانس، بخش‌های بستری، مدیریت بحران، تاسیسات، زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اشاره کرد و در مجموع حدود ۸۰۰ سنجه وجود دارد.

رئیس بیمارستان حضرت فاطمه‌الزهرا (س) نجف‌آباد، ادامه داد: پس از اعلام نمرات ارزیابی اولیه، وزارت بهداشت مقرر کرد آن دسته از بیمارستان‌های واجد شرایط می‌توانند کاندیدای احراز رتبه یک برتر یا رتبه عالی شوند و مجدد در برنامه ارزیابی‌ها قرار گیرند. یکی از این شرایط، کسب رتبه بالای ۷۳ در ارزیابی اردیبهشت ماه و دومی کسب رتبه یک برتر در دوره قبلی اعتبار بخشی بود.

امیرشاه‌کرمی، اعلام کرد: بیمارستان حضرت فاطمه‌الزهرا(س) هر دوی این شرایط را دارا بود. یعنی توانسته بود در ارزیابی اخیر رتبه بالای ۷۳ را کسب کند و در دوره قبلی اعتباربخشی نیز حائز رتبه یک برتر شده بود. از این‌رو برای دفاع از مقام خود، اعلام آمادگی کردیم تا توسط تیم‌های وزارت بهداشت مورد ارزیابی دور دوم قرار گیریم.

او گفت: در این ارزیابی‌ها ۴۸ بیمارستان سراسر کشور واجد شرایط بودند و علاوه بر مرکز ما، برخی بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی مانند بندرعباس، یزد و کرمان در این گروه قرار داشتند.

رئیس بیمارستان حضرت فاطمه‌الزهرا (س) نجف‌آباد، ادامه داد: پس از اعلام آمادگی، بررسی‌های مجدد در دی ماه انجام شد که از میان ۴۸ بیمارستان، ۳۰ مرکز توانستند مقام یک برتر و عالی را کسب کنند؛ به این نحو که ۸ بیمارستان رتبه عالی و ۲۲ مرکز مقام یک برتر را به‌دست آوردند.

امیرشاه‌کرمی اعلام کرد: بیمارستان حضر فاطمه‌الزهرا(س) نه تنها جزو ۸ مرکز حائز رتبه عالی شد، بلکه در بین این گروه مقام دوم را کسب کرد. درواقع بیمارستان توانست مقام دومین بیمارستان را در بین ۸ بیمارستان حائز رتبه عالی به دست بیاورد.

وی کسب این موفقیت را حاصل تلاش، کوشش، همدلی، همکاری و همیاری تمامی رده‌های بیمارستان بیان کرد و افزود: کسب چنین موفقیتی وابسته به یک شخص یا حتی یک گروه نیست و تمامی واحدها از نگهبانی ورودی بیمارستان تا بخش ریاست مرکز و تمامی عوامل، اعم از پزشکان، پرستاران، واحدهای پشتیبانی، اداری، مالی، تاسیسات و خدمات در آن نقش داشتند.

رئیس بیمارستان حضرت فاطمه‌الزهرا (س) نجف‌آباد، تاکید کرد: ما یک تیم درمانی هستیم که در راستای رفاه و آسایش بیماران تلاش می‌کنیم و هدف ما جلب رضایت‌مندی مراجعه کننده‌ها است.

امیرشاه‌کرمی در شرح خدمات این مرکز گفت: بیمارستان از نوع جنرال و دارای ۱۵۰ تخت مصوب و ۱۴۰ تخت فعال است. بخش‌های داخلی، جراحی، مامایی، زایشگاه، نوزادان، آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو، اتاق عمل و اورژانس از جمله بخش‌های بالینی را تشکیل می‌دهد و ضریب اشغال تخت بیمارستان نیز حدود ۹۸ درصد به ثبت می‌رسد.

او افزود: در بخش پاراکلینیک نیز خدمات فیزیوتراپی، تصویربرداری، داروخانه، آزمایشگاه، واحدهای اسکوپی و درمانگاه تخصصی در اختیار مراجعه کننده‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس بیمارستان حضرت فاطمه‌الزهرا (س) نجف‌آباد با اشاره به آمار ارائه خدمات، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۵ هزار نفر از خدمات بستری بیمارستان بهره‌مند شدند که این میزان به‌طور متوسط ماهانه شامل ۵۰۰ بیمار می‌شود.

امیرشاه‌کرمی ادامه داد: همچنین سال گذشته حدود ۹۹ هزار مراجعه به بخش اورژانس انجام شده است که ماهانه ۸ هزار و ۲۰۰ مراجعه و روزانه ۳۰۰ مراجعه را دربر می‌گیرد. ورودی درمانگاه نیز سال گذشته به میزان ۲۷۳ هزار مراجعه، ماهانه حدود ۲۳ هزار مراجعه و روزانه ۱۰۰۰ مراجعه به‌ثبت رسیده است.

وی گفت: در یک سال گذشته حدود ۱۰ هزار مورد اعمال جراحی انجام شده است که ماهانه حدود ۸۲۰ مورد جراحی را شامل می‌شود. در این بازه زمانی مراجعه کننده‌ها از ۳۲۲ هزار مورد ویزیت سرپایی پزشکان بهره‌مند شدند که ماهانه حدود ۳۱ هزار ویزیت و روزانه بیش از ۱۰۰۰ ویزیت را دربر می‌گیرد.

کد خبر: 71909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =