ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان با ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار

گسترده‌ترین خدمات در حوزه بیمه تکمیلی به جامعه مستمری‌بگیران و بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی با ۹ هزار میلیارد تومان به عنوان یکی از راهبردها و رویکردهای اصلی سازمان به شمار می‌رود تا گروه افراد بازنشسته دغدغه کمتری در حوزه درمانی برای دریافت خدمات درمانی داشته باشند.

به گزارش آتیه آنلاین، در حال حاضر چهار میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند که برای دریافت خدمات درمانی مطلوب و کاهش هزینه از جیب آنان، بیمه تکمیلی به عنوان یکی از برنامه‌های عملیاتی این نهاد بیمه‌گر محسوب می‌شود.

سیدمرتضی حسینی، معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌ اجتماعی به پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات بیمه تکمیلی و عمر بازنشستگان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری، در راستای افزایش سرعت در پرداخت و خدمات‌رسانی بهتر، پرداخت‌های بیمه تکمیلی به شرکت‌های بیمه‌گر به‌صورت متمرکز خواهد بود.

او افزود: در قرارداد فعلی کانون بازنشستگان با شرکت بیمه تکمیلی طرف قرارداد، سازمان تأمین ‌اجتماعی ۵۰ درصد از تعهدات را با رقمی بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان در جهت رضایتمندی و رفاه حال بازنشستگان بر عهده گرفته است که امیدواریم بخشی از دغدغه‌های این قشر پاسخ داده شود.

تأمین ۵۰ درصد هزینه بیمه تکمیلی از سوی تأمین اجتماعی

تأمین معیشت و توجه به مسایل رفاهی از جمله اقدامات اثربخش سازمان تأمین اجتماعی در حوزه بازنشستگان و مستمری‌بگیران به عنوان خدمتی ماندگار است که در همین راستا پرداخت ۵۰ درصد هزینه بیمه تکمیلی گروه بازنشستگان و افراد مستمری‌بگیر خدمت بزرگی به این جامعه هدف برای دریافت خدمات بیشتر در حوزه درمانی به حساب می‌آید.

جامعه بازنشستگان و مستمری‌بگیران با افراد خانواده و تبعی آنها، در مجموع هشت میلیون نفر از جمعیت تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی را تشکیل می‌دهند که خدمات درمانی، بیمه‌ای و بازنشستگی و دریافت مستمری از جمله مهمترین خدماتی است که به این گروهها ارائه می‌شود.

با توجه به اینکه نیمی از هزینه بیمه تکمیلی درمان این گروه از افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی توسط این سازمان پرداخت می‌شود هزینه این خدمت در سال گذشته نیز بیش از هشت هزار میلیارد تومان برای این گروهها بوده است تا بازنشستگان بتوانند به همه مراکز درمانی مراجعه کرده و در دریافت خدمات درمانی، دغدغه و مشکلات کمتری داشته باشند.

خدمات‌رسانی به گروه بازنشستگان و مستمری‌بگیران در بخش بیمه تکمیلی مسیری را فراهم خواهد کرد تا این گروههای تحت پوشش بتوانند بهترین خدمت در حوزه درمان از مراکز درمانی و بیمارستانی دولتی و خصوصی در سراسر کشور دریافت کنند. البته در کنار این همه خدمات مراکز ملکی تأمین اجتماعی بدون هیچ هزینه‌ای به این افراد خدمات ارائه می‌د هد.

افزایش سهم بیمه تکمیلی برای دریافت خدمات بیشتر بازنشستگان
میرهاشم موسوی، ‌مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: علاوه بر پرداخت به موقع مستمری‌ها آن هم در شرایطی که در ابتدای کار دولت با توجه به ناترازی جدی منابع و مصارف حتی در مورد امکان پرداخت مستمری‌ها هم تردیدهایی وجود داشت، کوشیده‌ایم در سایر حوزه‌ها در کنار بازنشستگان باشیم. با وجود مشکلات، مبلغ مشارکت سازمان در پرداخت حق بیمه‌ برای موضوع بیمه تکمیلی بازنشستگان از ۲۳ هزار تومان به ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر فرد در دوره جدید افزایش یافته است تا دسترسی بازنشستگان به خدمات درمانی تقویت شود و خدمات بیشتر؛ بهتر و ارزان‌تری دریافت کنند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در خصوص خدمات رفاهی سازمان به بازنشستگان گفت: در حال حاضر چهار میلیون نفر از بیمه تکمیلی بازنشستگان استفاده می‌کنند که ۵۰ درصد هزینه آن را سازمان می‌پردازد. در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش ۸۰ درصدی تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان و افزایش ۱۲۰ درصد رقم کمک سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه بودیم. امسال نیز افزایش ۵۰ درصدی تعهدات را اجرایی کرده‌ایم.

خدمات‌رسانی به ۶۰ درصد جامعه بازنشستگان در کشور

تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌گر حدود ۶۰ درصد کل بازنشستگان در کشور را تحت پوشش دارد که این نهاد بیمه‌گر بخش عمده‌ای از خدمات خود را به پرداخت مستمری و ارائه خدمات درمانی و رفاهی به این گروهها اختصاص داده است تا مستمری‌بگیران بتوانند خدمات گسترده‌ای را دریافت کنند.

سازمان تأمین اجتماعی با چهار میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش، ۷۰ درصد را در قالب حداقل‌بگیران و ۳۰ درصد در بخش سایر سطوح خدمات‌رسانی انجام می‌دهد تا بازنشستگان و مستمری‌بگیران بتوانند معیشت، رفاه و امور فرهنگی را به عنوان بهترین خدمات استفاده کنند.

سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر ۴۷ میلیون نفر در قالب ۵۳ درصد جامعه در بخش‌های مختلف خدمات‌رسانی می‌کند و اکنون این تعداد از جمعیت کشور بدون دریافت منابع و بودجه دولتی با استفاده از وصول حق بیمه از بیمه‌شدگان خدمات لازم را از این سازمان دریافت می‌کنند.

کد خبر: 71275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =