راه‌اندازی نخستین شعبه بین‌المللی صندوق کارآفرینی امید در چابهار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از راه‌اندازی نخستین شعبه بین‌المللی این صندوق به منظور تسهیل مراودات کسب و کار کشورهای همسایه در سازمان منطقه آزاد چابهار در آینده‌ای نزدیک خبرداد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، هادی آقابابایی در نشست با مدیرعامل و عضو هیات مدیره منطقه آزاد چابهار بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید برای حفظ و احیا مشاغل بومی در مناطق آزاد کشور پای کار است و به منظور گسترش ارائه خدمات در نظر دارد تا شعب بین الملی صندوق را در مناطق آزاد راه‌اندازی کند.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید نهادی تخصصی در ارائه تسهیلات به کسب و کارهای خرد و کوچک است و در دولت سیزدهم نیز تلاش شد همه تسهیلات صندوق به این مشاغل اختصاص یابد که در این راستا، سال گذشته بیش از ۹۳ درصد از منابع تسهیلاتی صندوق برای اشتغال هزینه شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: سال ۱۴۰۲ از محل تفاهم‌نامه‌های صندوق با دستگاه‌های اجرایی تخصصی، بیش از ۶۰ هزار شغل خرد و کوچک در کشور ایجاد یا تثبیت شده است.

آقابابایی با تاکید به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره توجه به بنگاه‌های کوچک و زودبازده اقتصادی و امیدآفرینی در جامعه، گفت: از همکاری صندوق با منطقه آزاد چابهار برای حمایت از مشاغل بومی، الگویی تعریف خواهد شد تا بتوان در دیگر مناطق آزاد نیز از آن بهره برد.

وی با اشاره ظرفیت‌های بی‌نظیر چابهار و موقعیت استراتژیک این منطقه برای کشور بیان کرد: برای توسعه اشتغال در چابهار صندوق آمادگی دارد همچون گذشته به ایجاد مشاغل کمک کند و بیش از این نیز طرح‌های مهمی تنها در حوزه بهداشت و درمان از جمله کلینیک جراحی، درمانگاه و داروخانه را با ارائه تسهیلات ارزان قیمت در این منطقه راه‌اندازی کرده است و همچنین طیفی دیگر از مشاغل خرد و کوچک و متوسط در چابهار با تسهیلات صندوق شروع به کار کرده‌اند.

حمیرا ریگی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار هم افزود: چابهار نقطه اتصال کریدور شمال و جنوب است و از آن به عنوان چهارراه تجارت جهان یاد می‌شود که باید از این ظرفیت‌ها برای پیشرفت اقتصادی کشور نهایت بهره را برد.

وی با اشاره به فرصت همسایگی با کشور پاکستان و بهره‌مندی از مرز آبی دسترسی به آبهای آزاد، یادآور شد: رشد و توسعه مشاغل در این منطقه موجب پایداری نیروی کار به خصوص در روستاها و جلوگیری از هدر رفت منابع می شود که برای منطقه آزاد چابهار حائز اهمیت است.

ریگی با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب به سواحل مکران و جامعه محلی چابهار و اهمیت خدمت به مردم این منطقه، گفت:سازمان منطقه آزاد چابهار با هرگونه اقدامی که صندوق کارآفرینی امید برای توسعه مشاغل خرد، اشتغال روستایی و محرومیت زدایی در چابهار انجام دهد، همکاری خواهد داشت.

کد خبر: 70714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =