کتابخوانی یکی از راه‌های افزایش ارتباط والدین و کودکان است 

مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده ادبیات کودک با اشاره به اینکه کتابخوانی در افزایش ارتباطات والدین با فرزندان بسیار تاثیرگذار است، گفت: در جامعه امروز پدر و مادربزرگ‌ها نقش حمایتگر و عاطفی تاثیرگذاری برای فرزندان خانواده دارند. 

به گزارش آتیه‌آنلاین، زهرا دانش طلب در حالی در پنجمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی خانواده و جمعیت در غرفه «خانواده ما» (سازمان تامین اجتماعی) در سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، میزبان مصطفی رحماندوست- شاعر و نویسنده ادبیات کودک است که رحماندوست، گفت: در حدود ۵ دهه برای کودکان کار کردم و هیچ شغل غیرمرتبط با کودکان را نپذیرفتم.

او ادامه داد: با کودکان به ویژه فرزندان و نوه‌های خود کار و بازی می‌کنم تا بتوانم برای کودکان شعر و قصه بنویسم.

این شاعر و نویسنده کودکان بیان کرد: ارتباط و بده بستان من و نوه‌هایم که در حال حاضر ۶ عزیز هستند از جنس مبادله اطلاعات، گفت‌وگو و بازی است، نوه‌ها به من تجربه و آگاهی نسبت به زیست خود را ارائه می‌کنند و من برای آن ها داستان و شعر می‌گویم.

رحماندوست تصریح کرد: پدر و مادربزرگ‌ها با نسل نوه‌های خود کمی فاصله دارند و روابط فعلی همچون روابط نوه و پدربزرگ‌های سال‌های گذشته نیست و در حال حاضر نقش حمایتگرایانه و ارتباط عاطفی پدر و مادربزرگ‌ها به خصوص در بزنگاه‌های عاطفی بسیار پررنگ‌ است.

رحماندوست خاطرنشان کرد: باید حرف فرزندان شنیده شود و با آن‌ها صحبت شود، در سال‌های اخیر والدین امکانات بسیاری در اختیار فرزندان قرار می‌دهند اما رشد و تعالی فرزندان در گرو ارتباطات عاطفی است که کتابخوانی برای فرزندان در افزایش ارتباط والدین و فرزندان و آینده کودکان بسیار تاثیرگذار است.

براساس این گزارش غرفه خانواده ما در ایام برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه کتاب میزبان سلسله نشست‌های تخصصی خانواده و جمعیت است.

کد خبر: 70616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =