۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 67531
سلام‌ آدم‌های دنیای من

کتاب "سلام آدم‌های دنیای" من از مجموعه کتاب‌های پرورش مهارت‌های اجتماعی و اخلاقی در کودکان است.

دراین کتاب کودکان با مهارت ارتباط برقرار کردن و احترام گذاشتن به دیگران و آداب معاشرت آشنا می‌شوند. کودکان می‌توانند با رنگ‌آمیزی و انجام دادن و تکرار تکالیف کتاب با مفاهیم آموزشی بیشتر آشنا شوند و مطالب مورد نظر برای آن‌ها نهادینه شود.

کتاب همراه با تصاویر ساده و مفاهیم ساده‌سازی شده ارتباط‌گیری با دیگران را آسان‌تر می‌کند. به کودکان کمک می‌کند تا با دیگران به شکل موثرتری ارتباط برقرار کنند، مسائل خود را مواقع دشوار حل کنند، تصمیم‌گیری کنند، روابط موفقیت‌آمیز پدید آورند، این روابط را حفظ کنند و هیجانات و رفتارهای خود را مدیریت کنند.
ممکن است برخی کودکان با وجود هوش تحصیلی و نمره‌های خوب در مدرسه در برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکل باشند، اینجاست که آموزش مهارت‌های اجتماعی اهمیت پیدا می‌کند. توانایی برقراری ارتباط مناسب با دیگران، یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت یا عدم موفقیت افراد در زندگی شخصی و شغلی آن‌هاست. بنابر پژوهش‌های بسیار داشتن هوش هیجانی، اجتماعی و اخلاقی در موفقیت کودکان در آینده تاثیری تعیین کننده‌تر نسبت به هوش تحصیلی دارد. مهارت‌های اجتماعی و مدریت رفتار در کودکان اکتسابی و قابل آموزش است این امر وظیفه‌ی مهم والدین و نظام آموزشی است که با آموزش کودکان را برای ورود به اجتماع و روابط سالم تربیت کنند.
کتاب توسط کریستین شواب نوشته شده است و لیلا کاشانی وحید کتاب را به فارسی ترجمه کرده است. سلام آدم‌های دنیای من را انتشارات مهرسا و مهرو ماه‌نو در سال نود و هفت منتشر کرده‌اند. کتاب برای گروه سنی ب مناسب است.

سلام آدم‌های دنیای من را با سرفصل‌های زیر است:

  • سلام خداحافظی کردن‌
  • سوال کردن
  • به نوبت صحبت کردن
  • تمرکز کردن روی یک موضوع
  • نگاه کردن در چشمان دیگران
  • راستگویی
  • به کار بردن کلمات خوشایند و مودبانه
  • صحبت کردن درباره‌ موضوع‌های مناسب
  • صحبت کردن درباره موضوع مورد علاقه‌ام
  • تحسین کردن دیگران
  • طع صحبت کردن دیگران
  • به کار بردن کلمات مناسب و بجا

طبق آنچه در دستورالعمل استفاده از کتاب برای والدین و معلمان عنوان شده است با سه روش می‌توان مفاهیم کتاب را با کودک همراهی کرد و آموزش داد:
الف. مطالعه‌ی کتاب توسط والدین و اطلاع از نکات مهم و بهره‌گیری از آن‌ها در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف زندگی کودکان یا دانش‌آموزان
ب. خواندن فعالانه‌ی کتاب با کودکان یا دانش‌آموزان و بهره‌گیری از آن به عنوان بهانه‌ای برای گفتگو و توسعه‌ی آموزش‌ها در فرصت‌های مناسب
ج. درست کردن کاردستی، رنگ‌آمیزی کردن، تولید کتابچه‌های جداگانه، مطالعه‌ی مکرر و بهره‌گیری از مطالب آن در موقعیت‌های دشوار

کد خبر: 67531

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =