شرایط دریافت کمکهزینه کفنودفن تأمیناجتماعی
- بیمهشده فوت شده باید تحت پوشش سازمان تأمیناجتماعی باشد.
- فوت بیمهشده باید در زمان اشتغال به کار یا بازنشستگی یا ازکارافتادگی کلی رخ داده باشد.
- بازماندگان بیمهشده باید هزینههای کفنودفن را به عهده گرفته باشند.
نحوه درخواست کمکهزینه کفنودفن تأمیناجتماعی
- گواهی فوت بیمهشده
- اصل و کپی کارت ملی بازماندگان
- اصل و کپی آخرین فیش حقوقی بیمهشده
نکات مهم
- کمکهزینه کفنودفن تأمیناجتماعی، یک کمکهزینه مالی کوتاهمدت است و شامل تمامی هزینههای انجام شده در مراسم ترحیم نمیشود.
- بازماندگان بیمهشده میتوانند تا شش ماه پس از فوت بیمهشده، برای دریافت کمکهزینه کفنودفن اقدام کنند.
بیمهشده تأمیناجتماعی هستم. همسرم اخیراً فوت کرده است. آیا سازمان تأمیناجتماعی کمکهزینه کفنودفن او را پرداخت میکند؟
یکی از تعهدات کوتاهمدت سازمان تأمیناجتماعی پرداخت کمکهزینه کفنودفن است. این کمکهزینه، قبلاً فقط در صورت فوت بیمهشده اصلی به بازماندگان او پرداخت میشد، اما چند سال است طبق بخشنامه صادره اگر در زمان حیات بیمهشده همسر او فوت کند، کمکهزینه کفنودفن همسر به بیمهشده اصلی پرداخت میشود.
پدرم که بازنشسته تأمیناجتماعی بود، اخیراً از دنیا رفته است. آیا از طریق خدمات غیرحضوری میتوانم کمکهزینه کفنودفن آن مرحوم را دریافت کنم؟
برای کاهش مراجعات و افزایش رضایتمندی مخاطبان و در راستای افزایش خدمات غیرحضوری تأمیناجتماعی، این سازمان ضمن برقراری ارتباط با سازمان ثبت احوال کشور در خصوص استعلام فوت بیمهشده نسبت به ارائه خدمت غیرحضوری پرداخت کمکهزینه کفنودفن اقدام کرده است. در این خصوص متقاضی میتواند بدون مراجعه به شعبه یا کارگزاری تأمیناجتماعی، صرفاً با اسکن مدارک مربوطه در سامانه خدمات غیرحضوری نسبت به دریافت کمکهزینه مذکور اقدام کند. البته این خدمت غیرحضوری نافی مراجعه حضوری متقاضی به شعب تأمیناجتماعی جهت دریافت هزینه کفنودفن نخواهد بود.
نظر شما