به گزارش آتیهآنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، اسماعیل حسین زهی، با اشاره به نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری گران فروشی و کمبود بلیت هواپیما، بیان کرد: متاسفانه یکی از مشکلاتی که این روزها با آن مواجه هستیم کمیاب شدن بلیت هواپیما برای مسیرهای داخلی است چراکه آژانسها و ایرلاینها بیشتر پروازهای خود را به سفرهای خارجی اختصاص دادهاند چون هم دلار دریافت کرده و هم از سوخت یارانهای برخوردار میشوند، به همین دلیل است که ایرلاینها این روزها خیلی به سفرهای داخلی اشتیاق نشان نمیدهند.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: اگر قرار است ایرلاینها بر سفرهای خارجی متمرکز شوند باید قیمت سوخت را متناسب با فوب خلیج فارس بپردازند و دیگر نباید سوخت یارانهای به آنها تعلق گیرد.
این عضو کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه ایرلاینها با تمرکز بر سفرهای خارجی از دو جا سود میبرند؛ یکی دریافت دلار و دیگر دریافت سوخت یارانهای، گفت: متولی این موضوع وزارت راه و شهرسازی است که آنطور که باید و شاید نظارت ندارد.
او گفت: کمیسیون عمران تاکنون چندین جلسه برای این موضوع برگزار کرده است. بر اساس برآورد انجام شده بنا بود ۳۰ درصد بهای بلیت افزایش پیدا کند اما ایرلاینها به دنبال سود بیشتری هستند. اگر ایرلاینها بنا است در انجام سفرهای داخلی همکاری نداشته باشند نباید سوخت یارانهای به آنها تعلق گیرد.
حسین زهی ادامه داد: ما محدودیت ناوگان هوایی را درک میکنیم که تعداد هواپیماها محدود است اما شرکتهای معتبری که در حال فعالیت هستند نباید اینگونه رفتار کنند.
این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: چندی پیش اعلام شد فعالیت یک ایرلاین که گران فروشی کرده است، تعلیق شده است اما این تعلیق به دو روز هم نکشید. باید برخورد قانونی با این موارد صورت گیرد.
حسین زهی در پایان با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس هم بحث گران فروشی و هم بحث کمبود بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی را بررسی خواهد کرد، گفت: در برنامه هفتم توسعه نیز ناوگان هوایی مورد توجه قرار خواهد گرفت و کمیسیون عمران در این حوزه جلساتی برگزار خواهد کرد.
نظر شما