به گزارش آتیهآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سالاری در پیامی به دبیرکل خانه کارگر و دبیر شورای اسلامی کار از یکایک اعضای جامعه معظم کارگری بابت همدلیها و همراهیهای بینظیرشان که امکان انجام بسیاری وظایف را فراهم نمود، سپاسگزاری کرد.
در پیام دکتر سالاری به دبیرکل خانه کارگر و دبیر شورای اسلامی کار آمده است: اکنون که فرصت بینظیری که خداوند منان برای این بنده خود، در مسیر خدمت به جامعه عزیز و زحمتکش کارگری، فراهم نموده بود پایان میپذیرد، به درگاه حضرت حق بابت اعطاء این مجال و فرصت کمنظیر برای انجام وظیفه در قبال برترین بندگان ایشان، شکرگزاری و از یکایک اعضای جامعه معظم کارگری بابت همدلیها و همراهیهای بینظیرشان که امکان انجام بسیاری وظایف را برای اینجانب فراهم نمود، سپاسگزاری مینمایم.
طرح تحول دیجیتال سازمان (3070) با هدف کاهش 70 درصدی مراجعات حضوری، متناسبسازی حقوق بازنشستگان و مستمریبگیران ضمن وصول بیسابقه مطالبات سازمان از دولت (وصول 120 هزار میلیارد تومان طی 14 ماه) برای پایداری منابع و ارتقاء کمی و کیفی خدمات، گامهای بلندی که در مسیر درمان رایگان برداشته شد، اعم از؛ درمان رایگان کلیه بیمهشدگان (44 میلیون نفر) در بیمارستانهای دولتی سراسر کشور شهرستانهای فاقد بیمارستان ملکی سازمان و کلیه سالمندان (بیمهشدگان بالای 65 سال) در کلیه بیمارستانهای دولتی سراسر کشور، درمان رایگان کلیه بیماران صعب العلاج، خاص و مزمن با نظام ارجاع، افزایش 10 برابری تعرفه پرداخت هزینه خرید وسایل کمک پزشکی بیمهشدگان، افزایش 13 برابری تسهیلات قرضالحسنه بازنشستگان، اجرای طرح عظیم نسخه الکترونیک برای ارتقاء کمی و کیفی درمان و کاهش سهم بیمهشدگان از هزینهها و شروع تشکیل پرونده الکترونیک و زمینهسازی اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع (به عنوان نیاز ضروری ساماندهی بخش بهداشت و درمان کشور)، طرح مقررات زدایی (تجمیع، تنقیح واصلاح بخشنامههای مورد عمل و کاهش آنها از2000 به 36 مورد، کاهش 33 درصدی شکایات شهروندان علیه سازمان با تامین خواسته و مطالبه آنان بدون نیاز به شکایت و چند محور اساسی دیگر، گامهایی در مسیر ارائه خدمات بهتر به کارگران عزیز و کلیه بیمهشدگان گرانقدر بود که طی این 2 سال جز با همدلی، همراهی، هم اندیشی جامعه کارگری با خادمانشان در سازمان، محقق نمیگردید.
با این وجود، آرمانها و آرزوهایی نظیر درمان قریب به رایگان (گامهای بعدی)، اجرای کامل برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی برخی خدمات و اقدامات، مجال تحقق نیافت. گرچه اینجانب، به سهم خود تلاش نمودم در این فرصت دو ساله قدر لحظه به لحظه این فرصت خدادادی برای خدمت به بهترین بندگانش را بدانم، از ظرفیت همکاران، تشکلها و خردجمعی بهرهگیری شایسته بنمایم؛ از اهمیت کار برای شما غافل نشوم و خیر جمعی و منافع عمومی شما را بر دیگر انتظارات و توقعات به نحو بارزی ترجیح دهم.
با این وجود اکنون که مجال رخصت از شما عزیزان است، بابت هر آنچه خواستیم و نشد، هرچه خواستیم و نتوانستیم، طلب عفو مینمایم و بابت آنچه با عنایت الهی، بهرهگیری از خردجمعی و دلگرمی و همدلی شما انجام شد، خداوند متعال را شکرگزار و یکایک شما را سپاسگزارم.
البته آنچه درحد بضاعت محدود خویش تجربه نموده و آموختهام را امروز به بعد، در جایگاه مشاوری امین و مدافعی دغدغهمند و عضوی از خیل عظیم شما، در خدمت دفاع از حقوق شما، ترویج گفتمان حقوق جامعه کارگری، آگاهیبخشی عمومی به کار خواهم بست و خود را هیچگاه از پیکره جامعه عزیز کارگری جدا نخواهم دانست.
آرمان و آرزویم که عزت و سربلندی تلاشگران عرصه تولید، کارگران عزیز، و همچنین سرافرازی سرزمین پرافتخارمان ایران است را در هم اندیشی با همه عزیزان پی میگیرم و ایامی مسرت بخش را برای یکایک عزیزان آرزومندم.
تشکر از اهتمام و همکاری دلسوزانه انجمنهای تخصصی پزشکی برای تسهیل خدمت به مردم
دکتر سالاری در پیامی به رئیس انجمن داروسازان ایران، رئیس انجمن پزشکان عمومی، رئیس انجمن علوم آزمایشگاهی و رئیس انجمن رادیولوژی ایران از اهتمام و همکاری دلسوزانه آنان برای تسهیل و ارتقاء کیفیت خدمت رسانی به مردم تشکر کرد.
در پیام دکتر سالاری به رئیس انجمن داروسازان ایران، رئیس انجمن پزشکان عمومی، رئیس انجمن علوم آزمایشگاهی و رئیس انجمن رادیولوژی ایران آمده است: همانگونه که مستحضرید سازمان تامین اجتماعی علاوه بر ارائه خدماتی همچون بیمه بازنشستگی، فوت، ازکارافتادگی، بیکاری و ...، تامین درمان بیش از نصف جمعیت کشور را برعهده دارد که در راستای ارتقاء کیفیت و تحقق عدالت و تسهیل در دسترسی به درمان و کاهش هزینه درمان بیمهشدگان، نقش جامعه داروسازان، همکاری و مشارکت آنان در رضایتمندی شهروندان، همواره مهم و مورد توجه بوده است.
طی 2 سال اخیر، علاوه بر اجرای طرحهای تحول آفرینی همچون طرح تحول دیجیتال خدمات بیمهای سازمان (3070) بهمنظورکاهش 70 درصدی مراجعات حضوری شهروندان به شعب و کارگزاریهای سازمان، طرح متناسبسازی و افزایش حقوق بازنشستگان و مستمریبگیران، ضمن وصول بیسابقه مطالبات سازمان از دولت در راستای پایداری منابع این طرح (وصول 120 هزار میلیارد تومان طی 14 ماه)، افزایش 13 برابری تسهیلات قرض الحسنه بازنشستگان، طرح مقررات زدایی (تجمیع، تلخیص و اصلاح بخشنامهها) و کاهش بخشنامههای مورد عمل سازمان از حدود 2000 به 36 بخشنامه (هرکدام ذیل یک عنوان تخصصی)، کاهش 33 درصدی شکایات مردم در دیوان عدالت اداری علیه سازمان با پاسخ مثبت به انتظارات و مطالبات شهروندان، اقدامات اساسی و تحول دیگری در حوزه درمان نیز بهعمل آمد. اجرای گامهایی در مسیر درمان رایگان از جمله درمان رایگان کلیه بازنشستگان، مستمریبگیران و بیمهشدگان سالمند (65 ساله و بالاتر) در بیمارستانهای دولتی شهرستانهای سراسر کشور، بعلاوه درمان رایگان کلیه 44 میلیون نفر بیمهشدگان سازمان در کلیه شهرستانهای سراسر کشور که سازمان فاقد بیمارستان ملکی در آنهاست، افزایش 10 برابری تعرفه پرداخت هزینه وسایل کمکپزشکی مورد اشاره کلیه بیمهشدگان، درمان غالباً رایگان و بعضاً نزدیک به رایگان بیماران مبتلا به بیماریهای خاص، صعبالعلاج و مزمن از جمله اقدامات بهعمل آمده در حوزه درمان بود ولی بدون تردید اجرای «طرح نسخهالکترونیک» ضرورتی اجتنابناپذیر و بستری لازم برای شروع فرآیند تشکیل پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان، حذف کاغذ از چرخه درمان و اعمال قواعد درمانی در راستای پرهیز از خطاها و تداخلات دارویی، اقدامی اساسی بود که با خرد جمعی، همکاری بینظیر و پرمشقت و صبورانه جنابعالی و همکارانتان محقق گردید؛ لذا مراتب قدردانی و سپاسگزاری خود را از این اهتمام و همکاری دلسوزانه که برای تسهیل و ارتقاء کیفیت خدمت به مردم بوده است، اعلام مینمایم.
در این دوره، تلاش شد پرداختهای مبتنی بر نسخه الکترونیک بهروزرسانی شود و در شیوه سابق نیز فاصله بین دریافت اسناد پزشکی و تسویه آن (مطالبات داروخانهها و مراکز درمانی) به حداقل زمان ممکن کاهش یابد و از سوی دیگر با تدوین نظامات و ضوابط «برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع»، امکان پوشش 90 درصدی هزینه داروی شهروندان مشمول توسط این سازمان فراهم گردد که امید است طی چند ماه آینده اجرای کامل آن محقق گردد.
طی این مدت، با تعامل جامعه داروسازان و با استفاده از تمام ظرفیتها و با بهرهگیری از همافزایی و مشارکت جمعی، تلاش نمودم تا وجود و اوقات خویش را مصروف خیر و مصلحت عمومی که در موارد فراوانی با تأمین رضایت داروسازان پیوند داشت، نمایم، بر اعتبار و اطمینان و وفای بهعهد سازمان در قبال شرکاء و واحدهای همکار بیفزایم و در کلیه مراحل، مصالح جمعیت 44 میلیونی بیمهشدگان را بر منفعت خویش ترجیح دهم تا با جلب حمایت و رضایت جامعه خدمتدهنده از جمله داروسازان، زمینه خوشنودی شهروندان فراهم آید.
اکنون و در پایان این دوره، بابت هر آنچه خواستیم و نتوانستیم یا مجال تحقق آنها فراهم نشد، عذرخواهی میکنم و بابت هرآنچه با همکاری و همدلی شما عزیزان محقق گردید، خداوند سبحان را شکرگزاری و از شما بزرگواران سپاسگزاری مینمایم. اطمینان میدهم که آنچه در حد بضاعت محدود خویش تجربه نمودهام را در آینده نیز از منظر دیگر، در خدمت به مردم، بالاخص رضایتمندی خدمتدهندگان و خدمتگیرندگان بهکار خواهم بست و همواره قدردان این همکاری جمع دلسوز شما عزیزان خواهم بود.
عزت و سربلندی یکایک شما عزیزان و سرافرازی سرزمین پرافتخارمان، ایران و بهروزی و ایامی مسرتبخش را برایتان آرزومندم.
تشکر از روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور بابت همراهی در جهت تحقق اهداف مشترک
دکتر سالاری در پیامی به روسای دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی استانهای سراسر کشور از همدلی، همراهی، هماندیشی آنان در جهت تحقق اهداف مشترک و ترجیح خیر جمعی بر مصلحت شخصی و صنفی تشکر کرد.
در پیام دکتر سالاری به روسای دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی استانهای سراسر کشور نیز آمده است: سازمان تامین اجتماعی علاوه بر ارائه خدمات مهمی نظیر بیمه بازنشستگی، فوت، ازکارافتادگی، بیکاری و...، تامین درمان بیش از نیمی از جمعیت کشور را عهدهدار میباشد که این رسالت مهم با نقش محوری و اساسی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور محقق میگردد.
در فرصت 2 ساله خدمت به 44 میلیون نفر از هم وطنان و همکاری تنگاتنگ با جنابعالی و جامعه درمانی کشور، طرحهای تحول آفرینی تدوین و اجرا گردید که جز با همدلی، همراهی، هماندیشی و دغدغه مشترک و ترجیح خیر جمعی بر مصلحت شخصی و صنفی، قابل تحقق نبود.
علاوه بر اجرای طرح نسخه الکترونیک با هدف شروع فرآیند پرونده سلامت ایرانیان و حذف کاغذ از چرخه درمان، اقداماتی در مسیر درمان رایگان از جمله طرح درمان رایگان کلیه بازنشستگان، مستمری بگیران و بیمهشدگان سالمند (65 ساله و بالاتر) در کلیه بیمارستانهای دولتی شهرستانهای سراسر کشور، درمان رایگان کلیه بیمهشدگان (44 میلیون نفر) در کلیه بیمارستانهای دولتی شهرستانهای سراسر کشور که سازمان فاقد بیمارستان ملکی در آنهاست، طرح درمان غالباً رایگان و بعضاً قریب به رایگان بیمهشدگان مبتلا به بیماریهای خاص، صعبالعلاج و مزمن، پرداخت مطالبات معوق مراکز درمانی سراسر کشور و تسویه 100 درصدی در اسفند 98 و تسویه اخیر مطالبات تا پایان 99 و پرداخت به روز بابت کلیه خدمات ارائه شده در سامانه نسخه الکترونیک تا این تاریخ، تدوین برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع (که آماده شروع میباشد)، اجرای طرح سطحبندی مراکز و خدمات درمانی سازمان در سراسر کشور، با رویکرد عدالت در دسترسی به درمان و حفاظت مالی از بیمهشدگان، اجرای طرح احداث مراکز درمانی برای کلیه شهرستان دارای 20 هزار نفر بیمهشده (بدون استثناء)، اقداماتی اساسی است که در پرتو تعامل صمیمانه جنابعالی و همکارانتان انجام شد و در خاطره ملت شریف ایران باقی خواهد ماند.
البته در سایر حوزهها، اقداماتی نظیر طرح تحول دیجیتال سازمان (3070) با هدف تبدیل 30 خدمت حضوری، مهم و پرمراجعه به کاملاً دیجیتال (غیرحضوری) و الکترونیک برای کاهش 70 درصد مراجعات حضوری، طرح مقرراتزدایی (تجمیع، تنقیح و اصلاح بخشنامهها) و کاهش بخشنامههای مورد عمل سازمان از 2000 به 36 بخشنامه (هر کدام در یک حوزه با عنوان تخصصی)، کاهش 33 درصدی شکایات مردم در دیوان عدالت با پاسخ به انتظارات و مطالبه آنان، متناسبسازی حقوق 5/3 میلیون نفر بازنشستگان و مستمریبگیران سازمان ضمن تأمین منابع پایداری برای سنوات آینده با وصول حدود 120 هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان از دولت (طی 15 ماه اخیر)، از اقداماتی است که در تعامل سازمان با دانشگاهها نیز نمودهایی داشته است.
علیایحال، همکاری دانشگاههای علوم پزشکی طی مدت 2 ساله گذشته مبتنی بر بهرهگیری از خرد جمعی برای تحقق مصالح جمعی و آسایش عموم شهروندان کشور، در تحقق طرحها و خدمات فوقالذکر حائز نقش اساسی بود و سازمان به سهم خود تلاش نمود یکایک تعهدات و وظایف متقابل خود در قبال آن مراکز را به موقع ایفا نماید و خود را متعهد به تعهدات متقابل دانسته و در کلیه امور وفای به عهد نماید و رضایتمندی عموم مردم و بیمهشدگان که در حوزه درمان از طریق رضایتمندی جامعه درمانی کشور محقق میشود را بر هر امر دیگری اولویت دهد، از تحولات اساسی نظیر طرح تحول دیجیتال و نسخه الکترونیک و متناسبسازی حقوق بازنشستگان با نگاهی جامع، نهراسد و قدردان همکاری کلیه شرکا و همکاران، بالاخص دانشگاههای علوم پزشکی باشد.
اکنون درپایان این مجال و فرصت، از بابت دستاوردهای مشترکمان خداوند سبحان را شکرگزاری و از اهتمام، تلاش، همکاری و همدلی و همراهی جنابعالی و همکارانتان قدردانی مینمایم و اطمینان میدهم که آنچه در توان داشتهام برای خشنودی و تامین آسایش مردم بهکار گرفتهام و آنچه در حد بضاعت خویش تجربه نمودهام را نیز در آینده برای تعالی و ارتقاء خدمات درمانی و رضایتمندی خدمتدهندگان و خدمتگیرندگان، بهطرق دیگر بهکار خواهم بست.
عزت روزافزون و سربلندی جنابعالی و همکاران گرانقدرتان و سرافرازی سرزمین پرافتخارمان ایران را آرزومندم.
تشکراز همراهی و مساعدت جامعه پزشکی در اجرای طرح های فرابخشی در مسیر خیر عمومی
دکتر سالاری در پیامی به رئیس سازمان نظام پزشکی از همراهی و همدلی و مساعدت جامعه پزشکی که طی 2 سال اخیر موجب بهرهمندی از خرد جمعی در مسیر خیر عمومی و تحقق آسایش و آرامش خاطر مردم و نمادی برجسته از اجرای طرحها و اقدامات در تعاملی فرابخشی بود؛ قدردانی کرد.
در پیام دکتر سالاری به رئیس سازمان نظام پزشکی کشور آمده است: همانگونه که مستحضرید سازمان تامین اجتماعی علاوه بر ارائه خدمات مهم اجتماعی نظیر بیمه بازنشستگی، فوت، ازکارافتادگی، بیکاری و ...، مکلف به تامین درمان بیش از نیمی از جمعیت کشور میباشد و سازمان نظام پزشکی و بهطور کلی جامعه پزشکی کشور، در این مسیر برای ارتقاء کمی و کیفی و تحقق عدالت و تسهیل دسترسی به درمان و دستیابی به درمان رایگان پایه (یا قریب به رایگان)، نقش محوری و اساسی دارد.
در فرصت دو ساله خدمت به 44 میلیون نفر از مردم شریف (مشمولین این سازمان) که برایم موهبتی بیبدیل بود، با همکاری، همدلی، همفکری و مشارکت جنابعالی و همکارانتان، تحولاتی عظیم به وقوع پیوست. طرحها و برنامههایی همچون اجرای طرح نسخه الکترونیک، با هدف شروع فرآیند پرونده الکترونیک سلامت، انتظامبخشی به تشخیص و تجویز خدمات پاراکلینیکی، حذف کاغذ از چرخه درمان و مدیریت بهینه این حوزه مهم در مسیر تحقق حقوق شهروندی به واقعیت انجامید و علاوه بر آن اقدامات تحول آفرین دیگری در حوزه درمان رایگان از جمله؛ درمان رایگان کلیه بازنشستگان، مستمریبگیران و بیمهشدگان سالمند (65 ساله و بالاتر) در بیمارستانهای دولتی شهرستانهای سراسر کشور، درمان رایگان کلیه بیمهشدگان (44میلیون نفر) در بیمارستانهای دولتی کلیه شهرستانهای کشور که سازمان فاقد بیمارستان ملکی در آنهاست، طرح درمان غالباً رایگان و بعضاً قریب به رایگان کلیه بیمهشدگان مبتلا به بیماریهای خاص، صعبالعلاج و مزمن، تسویه 100 درصدی و پرداخت کلیه مطالبات مراکز درمانی سراسر کشور در اسفند 98 و تسویه اخیر کلیه مطالبات تا پایان 1399 اسناد غیرالکترونیکی و تسویه 100 درصدی کارکرد مرتبط با اسناد الکترونیکی تا به امروز، تدوین برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع (که آماده شروع و اجرا میباشد) با هدف تحقق درمان رایگان پایه، اجرای طرح سطحبندی مراکز و خدمات درمانی سازمان در سطح کشور با رویکرد تحقق عدالت در دسترسی به درمان و حفاظت مالی از بیمهشدگان، احداث یا شروع به احداث مراکز درمانی سرپایی ملکی برای کلیه شهرستانهای با 20 هزار نفر بیمهشده و چند طرح تحول آفرین دیگر انجام شد که امیدوارم در آینده تا تحقق عدالت کامل در تامین هزینه و دسترسی عادلانه و برابر به درمان و انتظام بخشی این بخش مهم، گسترش یابد.
البته در سایر حوزهها، اقداماتی نظیر طرح تحول دیجیتال سازمان (3070) با هدف تبدیل 30 خدمت حضوری به کاملاً دیجیتال (غیرحضوری) و الکترونیک برای کاهش 70 درصد مراجعات حضوری شهروندان به شعب و کارگزاریهای تأمین اجتماعی، طرح مقرراتزدایی (تجمیع، تنقیح و اصلاح بخشنامهها) و کاهش بخشنامههای مورد عمل سازمان از 2000 به 36 بخشنامه (هر کدام در یک عنوان تخصصی)، کاهش 33 درصدی شکایات مردم در دیوان عدالت با پاسخ مثبت به انتظارات و مطالبات شهروندان، متناسبسازی حقوق 5/3 میلیون نفر بازنشستگان و مستمریبگیران (با افزایش حدود 5/2 برابری متوسط حقوق آنان طی 13 ماه) ضمن وصول بیسابقه مطالبات سازمان از دولت برای پایداری منابع این طرح (وصول 120 هزار میلیارد تومان طی 14 ماه)، از اقداماتی است که آثار آنها در روابط سازمان با جامعه پزشکی نیز بروز و نمود دارد.
علیایحال، همراهی و همدلی و مساعدت جامعه پزشکی طی 2 سال اخیر موجب بهرهمندی اینجانب و همکاران از خرد جمعی در مسیر خیر عمومی و تحقق آسایش و آرامش خاطر مردم و نمادی برجسته از اجرای طرحها و اقدامات در تعاملی فرابخشی بود. سازمان در قبال این رویکرد اندیشمندانه جامعه پزشکی، خود را به انجام تعهدات و تکالیف متقابل متعهد، و رضایتمندی عموم مردم در دسترسی به خدمات درمانی مناسب را از طریق جامعه پزشکی قابل تحقق دانست و تحولاتی اساسی و متهورانهای نظیر طرح نسخه الکترونیک، طرح تحول دیجیتال، متناسبسازی حقوق بازنشستگان و ... را اجرا نمود و جامعه پزشکی نیز در این مسیر، دست همکاران این سازمان را به گرمی فشرد.
اکنون در پایان مجال این دوره خدمت، از بابت دستاوردهای مشترکمان خداوند سبحان را شکرگزاری و بابت همدلی، دغدغهمندی، مشارکت و همکاری جنابعالی و تمامی اعضای جامعه فرهیخته پزشکی کشور، از یکایک پزشکان دلسوز کشور سپاسگزاری مینمایم و اطمینان میدهم که آنچه در توان داشتهام برای تعامل حداکثری، رضایتمندی و تامین آسایش و آرامش مردم که در حوزه درمان در گرو رضایت و همدلی جامعه پزشکی میباشد، بهکار گرفتهام و آنچه در حد بضاعت خویش تجربه نمودهام را در آینده نیز به طرق دیگر، در مسیر تعالی و ارتقاء بخش درمان کشور و خشنودی خدمتدهندگان و خدمتگیرندگان به کار خواهم بست.
در خاتمه، عزت روزافزون و سربلندی جنابعالی و همکاران گرانقدرتان و سرافرازی سرزمین پرافتخارمان ایران را آرزومندم.
تشکراز تلاش، خرد جمعی و دلگرمی مداوم کانون های بازنشستگان
دکتر سالاری در پیامی به رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی از تلاش تمامی اعضای کانونهای بازنشستگان برای همفکری و همراهی در زمینه ارتقاء خدمات به جامعه شریف بازنشستگان و کسب رضایت این عزیزان قدردانی کرد.
در پیام دکتر سالاری به رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی آمده است: خداوند منان را شکرگزارم که در مسیر زندگی، فرصت 2 ساله خدمت به جمع شایسته و قدرشناس بازنشستگان عزیز را اعطاء فرمود تا در این فرصت با بهرهگیری از خرد جمعی ایشان و همکاران گرانقدرم، بخشی از وظایف مهم و لازم را در قبال آنان به انجام برسانیم.
طرح متناسبسازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران ضمن وصول مطالبات سازمان برای پایداری منابع آن طرح (وصول 120 هزار میلیارد تومان طی 14 ماه)، اجرای مراحل درمان رایگان بیمهشدگان و بازنشستگان از جمله درمان رایگان کلیه بیمهشدگان سالمند (65 سال و بالاتر) در بیمارستانهای دولتی دانشگاهی سراسر کشور، درمان رایگان کلیه مشمولین سازمان (44 میلیون نفر) در بیمارستانهای دولتی کلیه شهرستانهای فاقد بیمارستان ملکی سراسر کشور، افزایش 10 برابری تعرفه پرداخت هزینه خرید وسایل کمک پزشکی، طرح درمان غالباً رایگان بیماریهای خاص، صعبالعلاج و مزمن، اجرای طرح نسخه الکترونیک و شروع تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و حذف دفترچه، افزایش حدود 13 برابری ظرفیت تسهیلات قرضالحسنه بازنشستگان، کاهش 33 درصدی شکایات علیه سازمان با تامین نظر و خواسته شهروندان، طرح مقرراتزدایی (تجمیع، تنقیح و اصلاح بخشنامهها) با کاهش بخشنامه های مورد عمل سازمان از حدود 2000 به 36 بخشنامه و طرح مهم تحول دیجیتال سازمان (3070) با تبدیل 30 خدمت مهم و پرمراجعه حضوری به غیرحضوری (دیجیتال) و کاهش 70 درصدی مراجعات حضوری مردم به تامین اجتماعی، گامهایی بلند در مسیر ارتقاء کمی و کیفی خدمات سازمان به بازنشستگان عزیز بود که جز در سایه خردجمعی، همگامی و همآوایی بازنشستگان عزیز و خادمانشان در سازمان محقق نمیگردید.
با این وجود، ایدهها و آرزوهایی نظیر درمان قریب به رایگان (گامهای بعدی) توام با اجرای کامل برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، ساماندهی و توسعه خدمات رفاهی و اصلاح تشکیلات درمانی سازمان برای خدمت شایستهتر و چندین محور اساسی دیگر، در این فرصت زمانی ممکن نگردید.
در این ایام، استفاده از تمام ظرفیتها و همکاریها، رویکرد وقف وجود خویش در مسیر توفیق در اجرای طرحهای مورد اشاره، عدم غفلت از لحظه به لحظه فرصت بینظیر کار کردن برای شما عزیزان و دانستن قدر لحظات و وقوف به تکرارناپذیری این فرصت، هیچگاه از ذهنم بیرون نمیرفت. هیچ مساله و موضوعی را بر پیشبرد اهداف عمومی شما و تحقق برنامههای مذکور ترجیح ندادم که بعضاً سبب گلایهمندی دوستان هم میگردید ولی در این مسیر، موانع و مشکلات و حتی قدرناشناسی و کارشکنیها، ذرهای از انگیزهام نکاست و همفکریها، همراهیها و قدرشناسی به بضاعتم برای انجام وظایف افزود.
اکنون که مجال رخصت از خدمت شما عزیزان است، بابت هر آنچه خواستیم و نشد، هر آنچه که خواستیم و نتوانستیم عذرخواهی میکنم و بابت آنچه با تلاش، خردجمعی و دلگرمی مداومی که میدادید، انجام شد، خداوند متعال را شکرگزارم و از شما بزرگواران سپاسگزاری مینمایم.
قطعاً آنچه درحد بضاعت محدود خویش تجربه نمودهام، در قامت مشاوری امین در خدمت بازنشستگان عزیز خواهد بود و از امروز به بعد، خود را به عنوان مشاوری دغدغهمند در جمع شما و مکلف به دفاع از حقوق بازنشستگان در ترویج گفتمان، آگاهیبخشی عمومی و ارائه نظرات و پیشنهادات میدانم.
امروز بر آرمان و آرزویم که عزت و سربلندی یکایک بازنشستگان عزیز و خانواده محترمشان و سرافرازی سرزمین پر افتخارمان است، اصرار میورزم و سرزمینی آباد، روزگاری خوب و ایامی مسرت بخش را برایتان آرزومندم.
تشکراز اهتمام و دغدغه مندی کارکنان
دکتر سالاری همچنین با صدور پیامی به کارکنان تأمین اجتماعی سراسر کشور از اهتمام، جدیت و دغدغهمندی آنان در تحقق این هدف عالی سازمان تأمین اجتماعی قدردانی کرد.
در پیام صادر شده از سوی دکتر سالاری به کارکنان سازمان تأمین اجتماعی آمده است: سازمان تامین اجتماعی با رسالت تامین آینده بخش عظیمی از جمعیت کشور و ارائه خدماتی همچون بیمه بازنشستگی، فوت، ازکارافتادگی، بیکاری، درمان و ...، محل ارائه خدماتی بینظیر و بیبدیل برای یکایک هموطنان است لذا باید فرصت و موهبت خدمت در این سازمان، در مقطعی که نصیبمان میشود را قدر بدانیم.
طی دو سال حضور در جمع شما عزیزان گرانقدر، با اتکای بر خرد جمعی، همفکری، هماندیشی و همدلی، تحولات عظیمی همچون اجرای «طرح نسخه الکترونیک» با هدف ارتقاء خدمات درمانی، شروع فرآیند تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و حذف کاغذ از چرخه درمان، «طرح تحول دیجیتال» خدمات بیمهای (3070) با هدف تبدیل 30 خدمت به غیرحضوری و کاهش 70 درصدی مراجعات حضوری شهروندان، متناسبسازی حقوق 5/3 میلیون نفر بازنشستگان و مستمریبگیران (افزایش 5/2 برابری متوسط حقوق طی 14 ماه)، ضمن وصول بیسابقه مطالبات سازمان از دولت، (وصول 120 هزار میلیارد تومان طی 14 ماه) اقداماتی در مسیر درمان رایگان از جمله درمان رایگان کلیه بیمهشدگان (44 میلیون نفر) در کلیه بیمارستانهای دولتی شهرستانهای فاقد بیمارستان ملکی (رایگان)، درمان رایگان بیمهشدگان سالمند (65 ساله و بالاتر) در کلیه بیمارستانهای دولتی سراسر کشور، درمان غالباً رایگان و بعضاً نزدیک به رایگان بیماران خاص، صعبالعلاج و مزمن در چارچوب نظام ارجاع، سطح بندی مراکز و خدمات درمانی، طرح مقرراتزدایی (تجمیع، تنقیح و اصلاح بخشنامهها)، توسعه مراکز خدمات رفاهی کارکنان، اخذ مصوبه شورای حقوق و دستمزد برای افزایش تا 50 درصدی فوقالعاده همکاران، کاهش 33 درصدی شکایات شهروندان علیه سازمان در راستای صیانت از حقوق شهروندی، اجرای طرح سطحبندی مراکز و خدمات درمانی و چند طرح تحول آفرین دیگر به ثمر نشست که از این بابت، خداوند متعال را شکرگزارم و از اهتمام، جدیت و دغدغهمندی شما عزیزان در تحقق این هدف عالی قدردانی مینمایم.
با این وجود، ایدهها، آرزوها و انتظاراتی در حوزه مرتبط با همکاران یا عموم بیمهشدگان نظیر تحقق قاعدهمند درمان رایگان پایه در بستر برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، ساماندهی کامل نظام پرداخت همکاران بالاخص در مراکز درمانی، اصلاحات ساختاری برای توازن بلندمدت منابع و مصارف و اصلاح ساختار مدیریت ذخایر و سرمایهگذاری سازمان، در فرصت 2 ساله حضورم به نحوی که میخواستم، فرصت تحقق نیافت. در ایام حضور، با بهرهگیری از تجارب و دانش همکاران گرانقدر، گامهایی برداشته شد و تلاش کردم همچون شما عزیزان، وقت و وجود خود را وقف تحقق اهداف برای آسایش 44 میلیون هموطن نمایم، خیرجمعی و مصلحت آنان را بر نفع و مصالح خود مرجح و قدر این لحظات تکرار نشدنی را مغتنم بدانم و شاید بعضاً رعایت این اولویتبندی، مستلزم هزینههایی بود که بایستی پرداخت آنها را برای دستیابی به این هدف کلان میپذیرفتم.
اکنون که مجال خدمت در این دوره پایان میپذیرد، بابت هر آنچه خواستم و نتوانستم و یا فرصت کافی و فضای تحقق نبود که در حق همکاران گرانقدرم بجا آورم، طلب پوزش مینمایم و بابت هر آنچه که در مسیر خدمت به شهروندان رقم زدید، از یکایک شما عزیزان سپاسگزاری مینمایم.
امروز که بهعنوان عضو هیات علمی به مکان سابق خدمت برمیگردم، کماکان خود را همکار شما دانسته و میدانم آنچه را که در حد بضاعت خویش تجربه نمودهام، بهعنوان عضوی از جمع شما عزیزان در خیر و صلاح جمعی و عمومی مملکت، پیشبرد اهداف شما، ترویج گفتمان عدالت و رفاه اجتماعی و آگاهیبخشی عمومی به کار خواهم گرفت.
عزت روزافزون و سربلندی یکایک شما همکاران گرانقدر و سرافرازی سرزمین پرافتخارمان ایران را همراه با بهروزی و مسرّت، آرزومندم.
گفتنی است دکتر سالاری روز گذشته در صفحه شخصی خود از پایان مدیریت خود در این سازمان خبر داده بود.
نظر شما