به گزارش آتیهآنلاین به نقل از ایرنا، عباسعلی اویسی با بیان اینکه ادارهکل بهزیستی سیستان و بلوچستان با بهرهگیری از ۲۳ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی، مرجع اصلی ارائه خدمات تخصصی این بخش به عموم مردم استان است افزود: هشت هزار و ۷۰۷ مورد مشاوره حضوری سال گذشته در این مراکز به گروههای هدف ارائه شد که نشاندهنده افزایش سطح خدماترسانی و پاسخگویی به نیازهای روانشناختی شهروندان است.
وی با اشاره به گسترش خدمات غیرحضوری بیان کرد: خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ با ثبت ۳۷ هزار و ۴۸۰ تماس مشاورهای در سال گذشته، نقش مؤثری در پشتیبانی از سلامت روان جامعه ایفا کرد.
مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خط اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ بهعنوان بخشی از ساختار مداخله در بحران نیز آماده ارائه مشاورههای تخصصی و خدمات حمایتی به افراد در معرض آسیبهای اجتماعی است.
وی با تأکید بر گستره خدمات قابل ارائه در مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی، گفت: این مراکز با رعایت استانداردهای تخصصی و بهرهگیری از نیروی انسانی مجرب به ارائه خدمات در حوزههای فردی، خانوادگی، ازدواج، کودک و نوجوان، سالمندان، سلامت جنسی، تحصیلی، توانبخشی گروههای خاص و روانسنجی میپردازند.
اویسی افزود: افراد دارای مدرک تحصیلی مرتبط در رشتههای روانشناسی یا مشاوره با حداقل ۲۰۰ ساعت کار عملی و ۳۰۰ ساعت آموزش تخصصی در صورت قبولی در ارزیابی علمی میتوانند برای دریافت مجوز تأسیس مرکز مشاوره به ادارهکل بهزیستی سیستان و بلوچستان مراجعه کنند.
۹ اردیبهشت روز روانشناس و مشاوره در ایران است.
نظر شما