ثبت بیش از ۱۹ هزار تماس با اورژانس اجتماعی خراسان رضوی در سال جاری

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از ثبت ۱۹ هزار و ۱۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، مهدی برجی با اعلام این خبر افزود: تعداد ماموریت‌های اعزامی اورژانس اجتماعی از ابتدای سال جاری نیز ۸هزار و ۱۴۱ ماموریت بوده و تعداد کل پذیرش‌شدگان در مراکز مداخله در بحران ۶ هزار مورد است.

وی ادامه داد: بیشترین تماس‌ها در حوزه کودک‌آزاری بوده که بر حسب شدت و نوع آسیب، مداخلات متفاوتی اعم از پذیرش در مراکز کودکان بدسرپرست یا ارائه خدمات سرپایی از طریق مراکز مداخله در بحران صورت گرفته است .

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: اورژانس اجتماعی تلفیقی از سه فعالیت، مداخله در بحران فردی و خانوادگی، اجتماعی و خط۱۲۳ است. خدمات سیار توسط خط ۱۲۳ در حالت سرپایی و در محل به وسیله خودرو اورژانس اجتماعی به‌صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود. مرکز مداخله در بحران نیز با هدف ارائه خدمات تخصصی و فوری به صورت سرپایی و خوابگاه موقت به زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی فعالیت می‌کند.

وی درباره برخی از خدمات ارائه شده در مراکز مداخله در بحران، گفت: خدمات سرپایی شامل خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روان‌شناسی، پزشکی، روان‌پزشکی، حقوقی و سایر خدمات مرتبط است که به افراد مشمول ارائه می‌شود. همچنین، خدمات نگهداری موقت به زنان و دخترانی که در معرض آسیب یا آسیب‌دیده اجتماعی هستند، اختصاص دارد.

برجی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲ مرکز اورژانس اجتماعی در خراسان رضوی فعال هستند، افزود: اورژانس اجتماعی در سطوح اول و دوم پیشگیری که شامل مداخله در بحران ، آموزش و آگاه سازی گروه‌های در معرض آسیب هستند، فعالیت می‌کند و هدف اصلی اورژانس اجتماعی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

کد خبر: 78138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =