به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی با بیان اینکه مطلب افزود: این بخشنامه در راستای اجرای رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درباره صلاحیت مراجع حل اختلاف کار جهت رسیدگی به اختلاف میان کارگران و کارفرمایان در درج عناوین شغلی در لیستهای پرداخت حقبیمه و همچنین اختیار حاصله از رای وحدت رویه هیأت عمومی دیوانعالی کشور مبنی بر صلاحیت سازمان در رسیدگی به درخواست بیمهشده جهت الزام کارفرما به انجام تکالیف قانونی، برای واحدهای اجرایی صادر و ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: براساس بخشنامه اصلاحی جدید، ضمن ایجاد اصلاحات لازم در نحوۀ محاسبات مابهالتفاوت حق بیمه دوره مورد تقاضا، مقرر شد بیمه شده برای اصلاح عنوان شغلی، تقاضای خود را در دبیرخانه شعبه ثبت و به همراه مدارک و مستندات مرتبط به واحد نامنویسی و حسابهای انفرادی ارائه دهد.
مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان بیان کرد: در صورتی که اصلاح عناوین شغلی مورد تأیید واقع شده توسط کمیتههای احتساب سابقه موجب تغییر در دستمزد بیمهشدگان شود، واحدهای وصول حق بیمه در شعب باید با لحاظ مزایای شاغل و مصوبات قانونی افزایش و تغییر دستمزد در آن کارگاه و سایر شرایط مندرج در متن بخشنامه نسبت به محاسبه و اخذ مابهالتفاوت مبلغ حق بیمه ناشی از اصلاح عنوان شغلی اقدام کنند.
وی افزود: در مواردی که کارگاه فاقد دستمزد مقطوع و یا طرح طبقهبندی مشاغل باشد، در صورت ارائه اسناد مالی معتبر و متقن از سوی کارگر یا کارفرما، مراتب در احراز و تعیین مبلغ مابه التفاوت مد نظر قرار خواهد گرفت.
مرتضوی گفت: شعب تامین اجتماعی در چارچوب مقررات جاری سازمان مکلف به تسهیل کار بیمهشدگان حائز شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور و مشاغل عادی هستند.
نظر شما