به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان قم، علی موسوی مدنی، در چهارمین نشست هماندیشی شورای راهبردی شرکای اجتماعی سازمان تأمیناجتماعی استان که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با تاکید بر ضرورت استمرار حرکت تحولی تأمیناجتماعی خواستار افزایش تلاشها برای تحقق این هدف راهبردی و ارائه هر چه بهتر خدمات به بیمهشدگان سازمان تأمیناجتماعی شد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم ایجاد همدلی و همافزایی و استفاده از خرد جمعی را از جمله برنامههای محوری این شورا برشمرد و گفت: شرکای اجتماعی همواره پشتیبان و یاوران اصلی سازمان تامین اجتماعی در پیشبرد برنامه ها و ارائه خدمت به مردم هستند.
وی افزود: تشکیل شورای راهبردی و استفاده از ظرفیت شرکای اجتماعی در اداره سازمان تامین اجتماعی مصداق مشارکت مردمی در اداره امور است و باید به گونه ای برنامهریزی کنیم که بتوان این مشارکت را به صورت واقعی و با یک تعریف جامع به گونه عملیاتیتر پیش برد.
موسوی مدنی با بیان اینکه سالانه ۵۴ برنامه مختلف فرهنگی اجتماعی توسط این اداره کل در سه حوزه بیمهشدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان برنامهریزی و اجرا میشود، بیان کرد: مشاورههای کارگاهی، آموزش رابطان بیمهای، آموزش قوانین برای تشکلها و سازمانها، سمینارهای گفتمان سازی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، گردشگری دانش آموزی و برگزاری المپیادهای فرهنگی ورزشی از جمله برنامه های فرهنگی اجتماعی است که اداره کل تامین اجتماعی قم سالانه اجرا می کند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با اشاره به برنامه ریزی برای تشکیل جلسات منظم شورای راهبردی شرکای اجتماعی گفت: احصاء و بررسی مشکلات حوزه کار و تولید در بخش تامین اجتماعی به همراه ارائه راه حل برای رفع آنها از جمله وظایف این شورا در استان قم است.
وی ضمن ارائه گزارش از اقدامات این اداره کل در سال ۱۴۰۳ افزود: امسال مجموعه تأمیناجتماعی در استان قم توانست به سلامت و عافیت از مشکلات و چالشها عبور کند.
موسوی مدنی با اشاره به نامگذاری امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمهگر و مهمترین ارائه دهنده خدمات اجتماعی کشور از مخاطبان اصلی فرمان رهبری انقلاب بود.
وی تاکید کرد: در سال جاری و در مجموعه تامین اجتماعی استان با تدابیر اتخاذ شده و برنامه ریزی لازم در کنار جامعه کار و تلاش استان ایستادیم و تا حد توان با رفع مشکلات حوزه بیمه ای آنان، سعی شد تا در فرایند جهش تولید در استان سهمی داشته باشیم.
مدیرکل تامین اجتماعی قم افزود: کمتر سازمان و یا نهادی در دنیا سراغ داریم که مانند تامین اجتماعی ایران، این حجم از خدمات بیمه ای و درمانی(رایگان) به مردم ارائه کنند.
موسوی مدنی با تقدیر از شرکای اجتماعی و کارکنان تأمیناجتماعی در استان قم اظهار امیدواری کرد که با تصمیم هایی که گرفته شده و طرحهایی که اجرا میشود، وضع خدمات رسانی به مردم و بیمهشدگان روز به روز بهبود پیدا کند.
مدیر شعب بانک رفاه کارگران استان قم نیز در این هماندیشی با بیان اینکه با افتخار خدمتگزار کارگران هستیم، گفت: بانک رفاه کارگران اکنون جزو شش بانک برتر کشور بوده و همگام با تحولات و فناوری روز دنیا در حوزه بانکداری در حال حرکت رو به جلو است.
علی سعیدی افزود: بانک رفاه برای سازمان تامین اجتماعی و در خدمت جامعه کار و تلاش بوده و طرح های مختلف مانند -کارگشا و سرمایه مند- برای ارائه خدمت به مردم، مخاطبان سازمان و مشتریان خود ارائه کرده است.
وی یکی از خدمات بانک رفاه کارگران را ارائه تسهیلات به بازنشستگان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: بانک رفاه کارگران در حوزه تسهیلات، حضور چشمگیر داشته و در بخش تسهیلات تکلیفی همواره جزو اولین ها است.
مدیر شعب بانک رفاه استان از برنامهریزی برای تحول در خدمترسانی و تکریم واقعی مردم و مشتریان در شعب این بانک در قم در دوره مدیریتی جدید خبر داد.
در این نشست که با حضور نمایندگان و مسئولان تشکلهای صنفی بیمهشدگان، بازنشستگان و کارفرمایان در اداره کل تامین اجتماعی قم برگزار شد، پرداخت وام قرض الحسنه، بیمه تکمیلی، طرح کرامت رضوی، ترکیب هیات های بدوی و تجدیدنظر، ارائه تسهیلات به جامعه کار و تولید از سوی بانک رفاه کارگران، بیمه کارگران ساختمانی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان از جمله موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نظر شما