به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی ادارهکل تأمین اجتماعی استان آذربایجانشرقی، یونس دباغصادقیپور با اعلام این خبر افزود: سیستم جدید "لیست هوشمند حق بیمه" باعث تسهیل فرآیند پرداخت حق بیمه برای کارفرمایان شده است.
وی ادامه داد: هدف از راهاندازی این سیستم، سادهسازی فرآیند ارسال لیست بیمه و کاهش هرگونه خطای انسانی در محاسبات است. در این سیستم، مبلغ دقیق حق بیمه هر کارگر بهصورت خودکار محاسبه شده و در اختیار کارفرما قرار میگیرد. این اقدام به کارفرمایان این امکان را میدهد که با دقت و سرعت بیشتری به وظایف قانونی خود عمل کنند.
مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجانشرقی همچنین درباره تأثیر این اقدام بر کیفیت خدمات تأمین اجتماعی افزود: پرداخت بهموقع حق بیمه باعث ایجاد یک جریان مالی پایدار در سازمان تأمین اجتماعی میشود که در نهایت منجر به ارائه خدمات بهتر و سریعتر به بیمهشدگان، بازنشستگان و خانوادههای آنان خواهد شد. در واقع، این همکاری دوطرفه موجب بهبود و ارتقای کیفیت خدمات در سطح کل جامعه خواهد شد.
وی همچنین تأکید کرد: این اقدامات بهنوبه خود میتواند منجر به تسهیل کارهای اداری برای کارفرمایان شود و از بروز هرگونه مشکلات مالی یا جریمههای تأخیری جلوگیری کند.
صادقیپور افزود: یکی از اهداف بلندمدت ما ایجاد شرایطی است که کارفرمایان بتوانند با کمترین دغدغه و زمان صرف شده، تکالیف خود را انجام دهند. این اقدامات بهویژه در شرایط اقتصادی کنونی، کمک زیادی به ثبات مالی و قانونی سازمان تأمین اجتماعی خواهد کرد و به نفع کارفرمایان و بیمهشدگان است.
این سیستم جدید از جمله ابتکارات سازمان تأمین اجتماعی در راستای توسعه خدمات غیرحضوری است که بهمنظور ارتقاء کارایی و تسهیل فرآیندهای اداری، در اختیار کارفرمایان قرار گرفته و امید میرود با اجرای آن، تعهدات متقابل سازمان و شرکای اجتماعی دقیقتر، سریعتر و کمهزینهتر صورت پذیرد.
نظر شما