به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سالاری در دومین نشست از جلسات تحول دیجیتال در دوره مدیریتی جدید و با موضوع ارتقاء وضعیت خدمات غیرحضوری سازمان با تأکید بر ضرورت بازنگری و تکمیل فرایندهای تحول دیجیتال گفت:تحول دیجیتال فراتر از مباحث فنی، یک بعد اجتماعی هم دارد.
وی افزود: برای تحقق تحول دیجیتال باید به مباحث و الزامات اجتماعی این تحول نیز دقت داشت. همچنین برای تحقق این تحول در موضوعات مربوط به حوزه درمان، نیازمند همکاری و همراهی وزارت بهداشت هستیم و الزامات و مشوقهای لازم برای تغییر فرایندها در تعامل با سایر فعالان این حوزه باید با دقت مدنظر قرار بگیرد.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: اگرچه در بخشهایی که به طور کامل مربوط به سازمان است این مسیر تحولی باید با سرعت بیشتر اجرایی شود اما برای همراهی سایر فعالان حوزههای مرتبط نیز باید برنامهریزی لازم صورت بگیرد.
او همچنین ادامه داد: نظام ارجاع، سلامت الکترونیکی و پزشک خانواده موضوعات کلانی هستند که باید در کنار هم قرار گیرند تا بتوانند آن نقش بزرگ را در ارائه مطلوب خدمات درمانی ایفا کنند. در واقع این تسهیلکنندهها باید مکمل یکدیگر بوده و توسعه پیدا کنند.
سالاری افزود: فراتر از پیگیری تحول دیجیتال در ساختار کلان و موضوع تمرکز اطلاعات در سازمان که باید به شکل راهبردی برنامهریزی و اجرا شود؛ خدمات فعلی نیز باید به نحوی توسعه یابد تا به طور کامل و واقعی به صورت غیرحضوری ارائه شود.
وی تأکید کرد: اگر هنوز بخشی از فرایند یک خدمت، هر چند اندک، نیاز به حضور در شعبه یا کارگزاری دارد؛ این فرایند باید مورد بازنگری و تکمیل قرار گیرد. خدمت غیرحضوری از دید ما خدمتی است که به حضور استفادهکننده در شعبه یا کارگزاری و همچنین به مداخله کارشناس نیاز ندارد.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی افزود: در جلسات آتی و با حضور برخط ادارات استانی، هر هفته خدمات سازمان از منظر تکمیل فرایندها مورد بررسی قرار گرفته و گروهی هم این فرایند را از منظر تست کاربر، مورد ارزیابی و کنترل قرار میدهند تا اطمینان حاصل شود که کار به درستی انجام شده است.
نظر شما