طلب ۳۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی استان سمنان از کارفرمایان استان

رئیس اداره اجرائیات تامین اجتماعی استان سمنان گفت: دستگاه‌ها، کارگاه‌ها و پیمانکاران استان ۳۰۰ میلیارد تومان به این سازمان بدهی دارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی سمنان، محمد زرگر با اعلام این خبر افزود: نگاه سازمان به کارفرمایان و پیمانکاران به عنوان شرکای اجتماعی مثبت بوده و در واقع حمایت از کارفرمایان حمایت از کارگران در راستای ادامه روند فعالیت است، در سال ۱۴۰۲ طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای به‌عنوان یکی از خدمات بسیار خوب و ماندگار سازمان اجرا شد که در این راستا نزدیک به ۵۰۲ کارگاه در استان که دارای شرایط لازم برای بخشودگی جرائم بودند، شناسایی و حدود ۱۵ میلیارد تومان از بدهی آنان تقسیط شد.

وی همچنین ادامه داد: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ میزان بدهی این اداره کل به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است و با تعامل با کارفرمایان مدیون و نشست‌های برگزار شده کمیته‌های وصول در استان میزان ۱۹۳ میلیارد تومان از بدهی‌های سازمان در این استان به مرحله وصول رسیده است و حدود ۶۱ میلیارد تومان دیگر نیز اقساط شده است.

رئیس اداره اجرائیات تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به این‌که تامین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه است و بدون دریافت حتی یک ریال از سوی دولت اداره می‌شود، بیان کرد: وصولی به‌موقع، ضامن پرداخت به‌موقع تعهدات بیمه‌ای و درمانی و به ویژه پرداخت مستمری به بازنشستگان، از کارافتادگان کلی و بازماندگان است.

خدمات‌رسانی به جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی در استان سمنان از طریق ۱۰ شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و ۴ واحد کارگزاری انجام می‌شود.

۷۴ درصد جمعیت استان از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

کد خبر: 75019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =