خریداری ۶۰ میلیارد ریال تجهیزات توانبخشی برای مددجویان بهزیستی خراسان‌شمالی

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۶۰ میلیارد ریال انواع تجهیزات کمک توانبخشی نیمه نخست امسال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان خریداری شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، صادق جعفری با بیان این مطلب گفت: تجهیزات توانبخشی مورد نیاز شامل انواع ویلچر، سمعک، واکر، توالت فرنگی، عصا، ارتز و پروتز، سمعک، کفش طبی، تجهیزات بینایی و شنوایی از محل اعتبارات دولتی تامین شده است.

وی افزود: مددجویان تحت پوشش این نهاد پس از ارائه درخواست مورد نیاز خود با تشخیص و ارزیابی کارشناسان تخصصی و تخصیص به موقع اعتبارات، تجهیزات مورد نظر آنان خریداری و در اختیارشان قرار داده خواهد شد.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی اضافه کرد: ۸۰ میلیارد ریال سال گذشته جهت خرید ۹ هزار و ۸۰۰ قلم تجهیزات و تامین وسایل کمک توانبخشی مورد نیاز افرادی دارای معلولیت این استان تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: پرداخت کمک هزینه خدمات توانپزشکی شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی، پرداخت کمک هزینه جهت مناسب‌سازی خودرو شخصی و منزل افراد دارای معلولیت از دیگر خدمات چرخه حمایتی بهزیستی برای افراد دارای معلولیت است.

جعفری تاکید کرد: بزرگترین درخواست جامعه معلولان از مسئولان این است که بتوانند از امکاناتی که عموم مردم استفاده می‌کنند به راحتی بهره ببرند و این امر با ایجاد فرصت‌های برابر همانند عامه مردم و مناسب سازی فضای شهر ممکن است.

بر پایه آمار اداره کل بهزیستی خراسان شمالی؛ ۲۴ هزار و ۲۰۰ معلول در این استان یک میلیون نفری زیر پوشش این سازمان حمایتی قرار دارند و در مجموع ۴۶ هزار و ۱۰۷ خانواده شامل ۱۲۴ هزار نفر از خدمات این سازمان حمایتی بهره مند می شوند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

کد خبر: 74998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =