برگزاری شورای منطقه‌ای مدیریت‌های درمان تامین اجتماعی کشور به میزبانی شهرکرد

شورای منطقه‌ای مدیران با حضور مدیران درمان تامین اجتماعی استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قم، مرکزی و منطقه کاشان در شهرکرد برگزار و در این نشست  خلاصه‌ای از عملکرد مدیریت های درمان و چالش‌ها و مسائل موجود مطرح شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری، مصطفی فلاحی درجلسه شورای مدیران منطقه ۴ کشور ضمن ارائه عملکرد مدیریت درمان استان گفت: از حدود یک میلیون نفر جمعیت استان، ۵۲ درصد آن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که با توجه به شرایط خاص استان و به لحاظ محرومیت مردم این استان نیاز به نگاه ویژه ای از طرف مدیران سازمانی دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان در استان با یک بیمارستان و پنج مرکز درمانی در شهرهای بروجن، شهرکرد، فارسان و لردگان ارائه خدمت می‌کند که با احتساب احداث پنج مرکز درمانی جدید که عملیات اجرایی آن از آغاز شده است می‌توان گفت که تعداد مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان در دولت سیزدهم از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار شده که این اقدامات در مدت ۳۵ سال گذشته بی نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل پنج مرکز درمانی تامین اجتماعی استان مهلت ۱۸ ماهه تعیین شده است، افزود: تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم که تا پایان سال آینده این مراکز افتتاح شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان از مناطق محروم کشور در حوزه درمان است، گفت: با این وجود بخشی از این محرومیت در دولت سیزدهم برطرف شد و طی دو سال اخیر یک هزار میلیارد ریال در حوزه ساخت‌وساز و ۳۰۰ میلیارد ریال برای هزینه خرید تجهیزات بیمارستانی اختصاص داده شد.

وی ادامه داد:همچنین در بیمارستان امام علی(ع) بخش‌های انبار عمومی، آشپزخانه و واحد تغذیه، سیستم تهویه تاسیسات و موتورخانه و کلینیک دندانپزشکی افتتاح و بهره‌برداری شد.

فلاحی در این جلسه درباره رشد اعمال جراحی و اولویت و برنامه‌ریزی جهت تقویت بخش‌های جراحی بیمارستان و افزایش شاخص اعمال جراحی،کسب رتبه سوم رضایتمندی در مدیریت درمانهای کشور، بروزرسانی تجهیزات پزشکی اتاق عمل از جمله تجهیزات نوروسرژری و مغز و اعصاب، پیگیری موارد مربوط به خرید سی تی اسکن و ام آر آی، انجام معاینات غربالگری چشم (رتین نوزادان) ‏ گسترش فعالیت کلینیک دیابت و فشار خون در سطح استان، گسترش فعالیت کلینیک آموزشی جهت بیماران مزمن و گسترش فعالیت کلینیک زخم و پانسمان نوین جهت کلیه بیماران به بیان عملکرد مدیریت درمان پرداخت.

وی همچنین به انجام تهاتر مدیریت درمان با مراکز دانشگاهی و خصوصی اشاره کرد که این اقدام با توجه به تعامل مثبت و موثر این مدیریت درمان با سایر نهادها و سازمان‌ها انجام شد که در کشور بی سابقه بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری در حوزه معاونت خرید راهبردی نیز به نظارت در رعایت سقف در حوزه کلینیک و پاراکلینیک توسط مراکز طرف قرارداد اشاره و این اقدام را در حفظ و صیانت از منابع سازمان بسیار موثر قلمداد کرد.

وی در ادامه نیز به برخی چالش‌ها از جمله کمبود نیروی متخصص،بازنشستگی همکاران با تجربه و کمبود منابع مالی و تعرفه پزشکان و دندانپزشکان اشاره کرد.

در ادامه این نشست مهدی ناقوسی، مدیرکل درمان مستقیم به اتفاق محمد رجالی، مدیر درمان استان اصفهان و فلاحی مدیر درمان استان، از بیمارستان امام علی (ع) و طرح های در دست بازسازی از جمله رختشویخانه و بخشهای زایشگاه وNICU بازدید و در جلسه هم اندیشی با همکاران بیمارستان شرکت کرد.

در این جلسه مدیران درمان تامین اجتماعی استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قم، مرکزی و منطقه کاشان حضور داشتند و خلاصه‌ای از عملکرد مدیریت های درمان و چالش ها و مسائل موجود را مطرح کردند.

منطقه ۴ مدیریت های درمان تامین اجتماعی شامل استان های اصفهان، قم، کاشان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و مرکزی است.

کد خبر: 74423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =