بازنشستگان ۸۱ درصد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری

جامعه آماری صندوق بازنشستگی کشوری براساس آخرین اطلاعات و داده‌ها تا پایان سال گذشته حاکی از آن است که بازنشستگان ۸۱ درصد حقوق‌بگیران این صندوق بیمه‌گر در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش آتیه آنلاین، براساس جدیدترین داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد کل حقوق‌بگیران این صندوق در این مدت به یک میلیون و ۷۱۵ هزار و ۶۵۶ نفر از میان حقوق‌بگیران و بازنشستگان رسیده است.

طبق این آمارها بازنشستگان این نهاد بیمه‌گر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۹۸۹ نفر، ازکارافتادگان ۱۳ هزار و ۲۴۷ نفر، شاغلان متوفی ۶۱ هزار و ۸۰۷ نفر و بازنشستگان متوفی ۲۴۲ هزار و ۶۱۳ نفر شامل می‌شوند.

همچنین متوفیان ۱۸ درصد کل حقوق‌بگیران این صندوق را شامل می‌شوند که ۱۴ درصد آنان از بازنشستگان متوفی و چهار درصد دیگر را شاغلان متوفی تشکیل می‌دهند. در این بخش نیز یک درصد جامعه آماری این صندوق نیز به ازکارافتادگان اختصاص دارد.

طبق این گزارش ۲ درصد ازکارافتادگان ناشی از کار و ۹۸ درصد آنها نیز غیر ناشی از مار بوده است. در حالت شاغل متوفی نیز ۱۰ درصد فوت شاغلان ناشی از کار و ۹۰ درصد فوت‌ها ناشی از کار به ثبت رسیده است.

بیش از یک میلیون نفر از بازنشستگان مرد هستند

آمارهای سال گذشته صندوق بازنشستگی کشوری نشان می‌دهد که از مجموع یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۹۸۹ بازنشسته تحت‌ پوشش این صندوق، یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۱۲ نفر مرد بوده در حالی که ۵۹۸ هزار و ۶۴۴ نفر آنان را از جامعه زنان تشکیل می‌دهند.
براساس این آمارها ۶۵ درصد بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری مرد و ۳۵ دیگر را زنان حقوق‌بگیر تشکیل می‌دهند.

رشد ۵ درصدی حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی

آمارهای صندوق بازنشستگی کشوری حاکی از آن است که تعداد کل حقوق‌بگیران این صندوق تا پایان فصل زمستان سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۷۱۵ هزار و ۶۵۶ نفر به عنوان حقوق‌بگیران از این صندوق بیمه‌گر حقوق و دیگر خدمات گسترده را دریافت می‌کنند.

بیشتر حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی، شاغل در وزارت آموزش و پرورش
آمارهای صندوق بازنشستگی کشوری نشانگر این موضوع است که بیشترین تعداد افراد حقوق‌بگیر این صندوق بیمه‌ای مربوط به شاغلان و حقوق‌بگیران وزارت آموزش و پرورش با بیش از ۶۳ درصد آمارهای این صندوق به شمار می‌روند که تعداد این افراد در وزارت آموزش و پرورش به یک میلیون و ۹۲ هزار و ۳۶۲ نفر می‌رسد.
همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ۱۲.۸۸ درصد و ۸۴ هزار و ۷۳۷ نفر پس از وزارت آموزش و پرورش بیشترین سهم حقوق‌بگیران این صندوق را به خود اختصاص داده‌اند.

تهران بیشترین حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری را دارد

براساس آخرین آمارهای پایگاه اطلاعاتی صندوق بازنشستگی کشوری، استان تهران با ۳۳۵ هزار و ۶۸ نفر بیشترین و استان ایلام با ۴ هزار و ۸۷۰ نفر کمترین تعداد افراد حقوق‌بگیر این صندوق را به خود اختصاص داده‌اند.

صندوق بازنشستگی کشوری از میان ۱۸ سازمان و صندوق بیمه‌گر به عنوان یکی از مهمترین فعالان در حوزه بازنشستگی و بیمه‌ای در کشور به شمار می‌روند

ضریب پشتیبانی صندوق بازنشستگی کشوری نیم است
یکی از چالش‌های صندوق بازنشستگی کشوری کاهش پوشش حمایتی در راستای تعداد بیمه‌شده یا همان کسورپرداز به نسبت حقوق‌بگیران است و همین موضوع نشان می‌دهد که ضریب پشتیبانی این صندوق در پایین‌ترین سطح در میان دیکر صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی قرار دارد.

براساس تجربیات بین‌المللی یک صندوق پایدار
دارای نسبت پشتیبانی سه و در حد مطلوب ۶ تا هفت است اما در حال حاضر این صندوق به نسبت پشتیبانی نیم رسیده است.

۳۰ درصد حقوق‌بگیران مدرک لیسانس دارند

توزیع حقوق‌بگیران این صندوق هم نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود ۳۰ درصد این افراد دارای مدرک لیسانس بوده و جامعه آماری ۱.۵۴ درصدی به عنوان کمترین میزان حقوق‌بگیران این صندوق را دارندگان مدرک دکترا تشکیل می‌دهند.

مدارک دیپلم با ۲۴.۲۶ درصد، فوق دیپلم با ۱۷.۹۲ درصد، تا پنجم ابتدایی با ۱۳.۶۰ درصد، سیکل با ۶.۱۸ درصد و فوق‌لیسانس با حدود ۶ درصد به ترتیب بیشترین رده‌‏های مدارک تحصیلی حقوق ‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری را به خود اختصاص داده‌اند.

جمعیت تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری تحت عنوان گروه حقوق‌بگیران از این نهاد بزرگ بیمه‌ای خدمات گسترده در بخش‌های بیمه‌ای و بازنشستگی دریافت می‌کنند. اکنون بازنشستگان و حقوق‌بگیران این صندوق در بخش خدمات رفاهی و معیشتی در سال‌های اخیر بهترین خدمات را از این نهاد بیمه‌گر گرفته‌اند.

کد خبر: 73666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =