رسیدگی به۷۸۸ پرونده اعتراض کارفرمایی در هیات تجدیدنظر تشخیص مطالبات تامین‌اجتماعی گیلان

رئیس اداره وصول حق بیمه تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه هیات‌های تشخیص مطالبات مرجعی برای صیانت از حقوق کارفرمایان است که در دو سطح بدوی و تجدید نظر فعالیت می‌کند از برگزاری متوسط ماهانه ۲۰ جلسه برای رسیدگی به اعتراض‌های این قشر در هیات‌های تجدیدنظر خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، فرشاد خوش طالع با بیان اینکه بر اساس ماده ۴۲ قانون تامین اجتماعی در صورتی که کارفرما به میزان حق بیمه و خسارت تاخیر تعیین شده از طرف سازمان معترض باشد می‌تواند ظرف ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ اقدام به ثبت اعتراض کند افزود: این اعتراض با تشکیل پرونده در هیات بدوی تشخیص مطالبات شعبه رسیدگی شده و پس از آن نیز در صورتی که کارفرما مجدداً به رای صادره اعتراض داشته باشد می‌تواند درخواست رسیدگی در هیات تجدید نظر کند.

وی با تاکید بر اینکه در واقع هیات‌ها مرجعی برای صیانت از حقوق کارفرمایان هستند بیان کرد: در هیات‌های بدوی شعب نمایندگان کارگر و کارفرما نیز حضور دارند که این امر در هیات‌های تجدید نظر به شکلی قویتر و با حضور نماینده معرفی شده از سوی تشکل‌های کارفرمایی و قوه قضائیه انجام می‌پذیرد .

رئیس اداره وصول حق بیمه تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه در چهارماهه نخست سالجاری بیش از ۹۷۰ پرونده به هیات تجدید نظر در اداره کل استان ارجاع شده ، گفت: میانگین درخواست‌های رسیدگی در این مرحله در طول سال بیانگر سهم کمتر از ۷ درصدی اعتراض به بدهی‌ها توسط کارفرمایان از مجموع بیلان‌ها و صورتحساب‌های صادره است به گونه‌ای که در این مدت با تشکیل ۸۲ جلسه، از این تعداد ۷۸۸ فقره از پرونده‌ها رسیدگی شده که بیش از ۶۲ درصد آنها با فسخ رای قبلی و ۷ درصد نیز با صدور قرار همراه بوده و در واقع به نفع کارفرما اتمام یافته است .

خوش طالع با اشاره به اینکه کمتر از یک سوم پرونده‌های ارجاع شده به هیات‌های تشخیص مطالبات تایید رای بدوی داشته‌اند بیان کرد: بر اساس منشور اخلاقی هیات‌های تشخیص مطالبات، رعایت انصاف و عدالت و بی طرفی، حفظ شأن و کرامت کارفرمایان اعتراض کننده، داشتن سعه صدر برای استماع دفاعیات و اجتناب از اعمال سلیقه از اصول و مبانی کار هیات‌ها بوده و تلاش ما حفظ حقوق مخاطبین در این زمینه است که آمار عملکردی ارائه شده بیانگر رویکرد صادقانه اعضاء است.

رئیس اداره وصول حق بیمه تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه بدهی‌های حق بیمه ناشی از قراردادهای پیمانکاری و بازرسی‌های دفاتر قانونی شرکت‌ها از بیشترین موارد مطروحه در هیات تجدید نظر هستند افزود: به طور متوسط ماهانه ۲۰ جلسه در این حوزه تشکیل و حدود ۲۰۰ پرونده مورد رسیدگی قرار می‌گیرد .

فرایند ثبت اعتراض و درخواست رسیدگی در هیات‌ها در سال‌های اخیر به شکل غیرحضوری و از طریق ثبت در سامانه es.tamin.ir انجام می‌پذیرد .

کد خبر: 73461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =