به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی قم، علی موسوی مدنی در جلسه شورای اداری تامین اجتماعی استان که در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد با بیان اینکه بیمه فراگیر خانواده ایرانی، بستهای است که انواع بیمههای مرتبط با خانواده از جمله دانشجویان، دختران و زنان خانه دار را شامل میشود افزود: در سه سال اجرای این طرح تاکنون ۳۶ هزار و ۲۷۳ نفر در استان قم جذب بیمه تامین اجتماعی شدهاند.
وی تعداد مقرریبگیران بیمه بیکاری در قم را ۹۳۳ نفر عنوان و بیان کرد: با هماهنگی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و اتخاذ تدابیر کارشناسی تعداد ۵۱۰ مقرریبگیر بیمه بیکاری در چهارماه نخست امسال به کارخانجات و صنایع استان جهت اشتغال مجدد معرفی شدند که در همین راستا بیش از ۴۱ میلیارد تومان در منابع صندوق بیمه بیکاری استان صرفه جویی شد.
مدیرکل تامین اجتماعی قم با بیان اینکه با بررسیهای بهعمل آمده حدود ۶۰ هزار کارگر شاغل در استان داریم که متاسفانه هنوز بیمه نشدهاند، گفت: بیمه افراد شاغل طبق قانون از وظایف کارفرمایان است و تامین اجتماعی قم پیگیر شناسایی و بیمه این کارگران خواهد بود.
وی روزمرگی را آفت سیستم اداری در کشور دانست و افزود: تدوین و اجرای برنامههای عملیاتی همراه با روزآمد بودن منابع انسانی میتواند بهرهوری و کارایی در دستگاههای اجرایی و خدمترسان را افزایش دهد.
موسوی مدنی رضایت مردم از عملکرد تامین اجتماعی را ضامن بقای این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: تکریم مردم به معنای واقعی یعنی همان راهاندازی کار مردم بصورت درست درکمترین زمان ممکن و همراه با خوشرویی است و این امر رضایت مردمی از عملکرد تامین اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
وی نظارت مستمر همراه با احصای نقاط ضعف و قوت فرایند خدمت به مردم را مهم ارزیابی کرد و افزود: نظارت موثر و مستمر، تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف در مسیر خدمت رسانی به مردم از یک طرف امیدآفرینی در جامعه و مخاطبان و از سوی دیگر رضایت خداوند متعال را به دنبال دارد .
مدیرکل تامین اجتماعی قم جهاد تبیین را دغدغه همیشگی مقام معظم رهبری در حوزه معرفی خدمات انقلاب اسلامی به مردم برشمرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین نهاد خدمت رسان بیمهای است و خدمات مختلف بیمهای و درمان با بالاترین کیفیت را به بیش از نیمی از جمعیت کشور ارائه میکند و لازم است این خدمات و تعهدات با بیانی زیبا و هنرمندانه به مردم بازگو شود.
وی از مجموعه مدیران و کارشناسان تامین اجتماعی قم درخواست کرد قوانین و مقررات سازمان را به خوبی برای مردم تشریح کنند و در مشاوره های تخصصی برای مردم شفاف سازی و اقناع مخاطب را سرلوحه کار خود کنند.
موسوی مدنی اقدامات تامین اجتماعی قم در حوزه دولت الکترونیک را چشمگیر توصیف و بیان کرد: با ارتقای شاخصهای خدمات الکترونیک و غیرحضوری هم اکنون ۵۴ خدمت در حوزه بیمهای و درمان تامین اجتماعی قم بصورت کاملا غیرحضوری به مردم و بیمه شدگان ارائه میشود و همین امر رضایتمندی از عملکرد سازمان در استان را بالا برده است.
در این جلسه از احمد آقازیارتی، امیرحسین مزیدآبادی، حسین نجف زاده، حسین عبدی، هادی کلهر، ابوالفضل رنجبر، محمد تلخابی، شهاب الدین گایینی، محمد عزیزی، اکبر رضایی، محمود هجری پور، محمد ذوالفقاری، مهرداد معمایی، نیره نوش ابادی و معصومه کریمی کارکنان نمونه سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ تامین اجتماعی استان قم با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
بر اساس این گزارش، در ارزشیابی سه ماهه نخست امسال از سوی ستاد مرکزی سازمان تامین اجتماعی؛ حوزه معاونت منابع بیمهای تامین اجتماعی استان قم به همراه ادارات روابط عمومی، رسیدگی به شکایات، فناوری اطلاعات و بودجه جایگاه نخست کشوری را کسب کردند.
نظر شما