قیمت بلیط پرواز نجف ۱۰۰ میلیون را رد کرد

در آستانه فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در حالی قیمت بلیط هواپیما ۱۰۰ میلیون تومان را رد کرده که دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید دارد: «بازار سیاهی برای نرخ پروازهای تهران - نجف ایجاد نشده است.»

به گزارش آتیه‌آنلاین، بحث بازار سیاه بلیط هواپیما موضوع تازه‌ای نیست و سالهاست همواره در مناسبت‌های خاص مذهبی، ایام عید نوروز و سایر زمان‌هایی که تعداد سفرها بالاست با چنین آشفته بازاری مواجهیم.

امسال نیز مانند سالهای قبل بار دیگر در آستانه ایام عزاداری محرم و صفر بار دیگر همان داستان قدیمی پرواز قیمت بلیط پروازها تکرار شده است.

قیمت بلیط تهران-نجف در آستانه تاسوعای حسینی

طبق آنچه در لحظه نگارش این گزارش (حدود ساعت ۱۷:۴۰ روز یکشنبه) بر روی سایت‌های فروش اینترنتی بلیط مشاهده می‌شود برای امشب دو پرواز از تهران به مقصد نجف وجود دارد که یکی از آنها ۶۰ میلیون و ۹۳۸ تومان و دیگری ۱۴۷ میلیون و ۷۶۹ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

البته در حال حاضر قیمت بلیط فردا (روز تاسوعای حسینی) روی این سایت‌ها حدود هشت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، و بلیط پس‌فردا (عاشورای حسینی) از هفت میلیون و ۴۳۰ هزار تومان شروع می‌شود و به ترتیب تا ۱۰۱ میلیون و ۳۴۸ هزرار تومان و ۷۹ هزار و ۶۵۸ هزار تومان نیز می‌رسد.

روز پس از عاشورا نیز قیمت بلیط‌ تهران-نجف از چهار میلیون و ۴۴۶ هزار تومان شروع می‌شود و در روزهای بعد حتی تا سه میلیون و ۴۲۲ هزار تومان نیز کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

قیمت پروازهای نجف در آستانه عاشورا به ۴۰ میلیون رسید

متوسط زمان تاخیر پرواز ایرلاین‌ها ۹۴ دقیقه است

قیمت بلیط بازگشت از نجف

از سوی دیگر برای پرواز بازگشت نیز امروز قیمت پرواز نجف به تهران حدود یک میلیون و ۹۵۶ هزار تومان شروع می‌شود و برای فردا و پس فردا این رقم به یک میلیون و ۵۸۱ هزار تومان برای روز تاسوعا و دو میلیون و ۷۳۸ هزار تومان برای عاشورا می‌رسد اما به یکباره برای روزهای بعد از عاشورا کمترین قیمت پرواز نجف به تهران از ۶ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان شروع شده و در روزهای بعد به بیش از ۹ و ۱۰ میلیون تومان می‌رسد.

در روز چهارشنبه ۲۷ تیر ماه که به نظر می‌رسد به دنبال پایان مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی حجم بالایی از سفر بازگشت را داشته باشد قیمت بلیط برگشت تا ۲۷۸ میلیون و ۹۸۲ هزار تومان نیز می‌رسد.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به نرخ این روزهای پروازها به نجف و بغداد، گفت: با احتساب عوارض فرودگاهی و خدمات هندلینگ، همچنین نرخ سوخت در فرودگاه‌های مقصد که به صورت ارزی دریافت می‌شود، به ازای هر صندلی پرواز تهران- نجف به‌طور متوسط ۶ میلیون تومان به شرکت‌های هواپیمایی هزینه تحمیل می‌شود.

وی اضافه کرد: نرخ پروازها به مقاصد نجف و بغداد در این روزها منحصر به همین ایام و ناشی از تقاضای بالای پرواز به عتبات است و به‌طور قطع پس از تاسوعا و عاشورا به نرخ‌های قبلی برمی‌گردد، البته قیمت‌ها به صورت رفت و برگشتی محاسبه می‌شود که به‌طور معمول نرخ پرواز برگشت بین یک‌پنجم تا یک‌ششم پرواز رفت است.

کد خبر: 72362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =