افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

صندوق‌های بازنشستگی برای ماندگاری و پایداری خود نیازمند وصول منابع مطمئن و افزایش سطوح درآمدی خود هستند که در این میان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در این سه سال گذشته کارنامه درخشانی را با افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی داشته است.

به گزارش آتیه آنلاین، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان به عنوان یکی از ۱۸ صندوق بیمه‌ای در کشور در حال حاضر حدود سه میلیون بیمه شده تحت پوشش دارد و این صندوق برای ارائه خدمات گسترده به گروه‌های تحت پوشش همانند بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران باید از درآمد کافی برخوردار باشد. در راستای گسترش خدمات، افزایش سطوح درآمدی صندوق در این مسیر یاری‌کننده است.

بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در این باره گفت: در دولت سیزدهم حدود ۹۵۰ میلیارد تومان وصولی در کارنامه این صندوق ثبت شده است. بودجه این صندوق در سال گذشته رشد ۱۶۵ درصدی را تجربه کرده است.

برقراری ادامه داد: افزایش سطوح درآمدی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از دیگر دستاوردهای سال‌های اخیر است. سطوح درآمدی این صندوق تا سال ۱۴۰۰ افزایش‌های قابل توجهی نداشت و در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رشد حدود ۶۰ درصدی را ثبت کرد.

هشت سطح درآمدی صندوق بیمه اجتماعی

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای جذب بیمه‌شدگان از میان مشمولان هشت سطح درآمدی را به عنوان مبنای وصول حق بیمه افراد در سال جاری قرار داده تا بیمه‌شدگان جدید بتوانند هریک از این سطوح درآمدی را انتخاب کرده و نسبت به بیمه‌پردازی اقدام کنند.

مبلغ درآمد ماهانه وصول حق بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشور در این هشت سطح از یک میلیون و هزار تومان در سطح یک شروع و تا میلیون و هزار تومان در سطح هشت تعیین شده است. همچنین پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده در یک ماه و یک سال نیز براساس این سطوح مشخص شده است.

سطوح درآمدی یک تا چهار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

سطح یک درآمدی مبنای وصول حق بیمه سال ۱۴۰۳ برای بیمه‌شدگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، مبلغ درآمد ماهانه مبنای وصول حق بیمه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بابت یک ماه ۸۰ هزار تومان و پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بابت یک سال نیز ۹۶۰ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین در سطوح ۲ مبلغ درآمد ماهانه مبنای وصول حق بیمه افراد بیمه شده تحت پوشش این صندوق یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بابت یک ماه ۹۵ هزار تومان و پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بابت یک سال نیز یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان می‌شود.

سطح سه پرداخت حق بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش مبلغ درآمد ماهانه مبنای وصول حق بیمه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بابت یک ماه ۱۲۰ هزار تومان و پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بایت یک سال نیز یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

طبق اعلام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، در سطح چهار بیمه‌شدگان تحت پوشش مبلغ درآمد ماهانه مبنای وصول حق بیمه این افراد ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بابت یک ماه ۱۴۵ هزار تومان و پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بایت یک سال نیز یک میلیون و ۷۴۰ هزار تومان مشخص شد.

افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

سطوح درآمدی پنجم تا هشتم صندوق

طبق اعلام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سطح پنج بیمه‌پردازی افراد مبلغ درآمد ماهانه مبنای وصول حق بیمه برای بیمه‌شدگان این صندوق ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بابت یک ماه مبلغ ۱۸۰ هزار تومان و پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بایت یک سال نیز ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان است.

سطح ششم بیمه‌پردازان صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش مبلغ درآمد ماهانه مبنای وصول حق بیمه رقم ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بابت یک ماه ۲۲۰ هزار تومان و پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بایت یک سال نیز ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان خواهد بود.

سطح هفتم بیمه‌پردازی بیمه‌شدگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان مبلغ درآمد ماهانه مبنای وصول حق بیمه پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بابت یک ماه ۲۷۰ هزار تومان و پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بایت یک سال ۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین مبلغ درآمد ماهانه مبنای وصول حق بیمه بیمه‌شدگان در سطح هشت به میزان ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بابت یک ماه به مبلغ ۳۲۵ هزار تومان و پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بایت یک سال به مبلغ ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در سال جاری رسید.

۱۰ میلیون نفر مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان

روستاییان، کشاورزان، عشایر، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ سال، رانندگان شهری و تعدادی دیگر از افراد جزء جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که تعداد آن‌ها به ۳۰ میلیون نفر می‌رسد. بر اساس قانون نمی‌توان افراد بالای ۵۰ سال و زیر ۱۸ سال را در صندوق ثبت‌نام کرد که این مساله جامعه هدف صندوق را به حدود ۱۰ میلیون رسانده است.

در حال حاضر حدود سه میلیون بیمه شده از جامعه هدف و ۲۰۰ هزار مستمری‌بگیر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قرار دارند که همین موضوع پایداری صندوق را به واسطه داشتن ضریب پشتیبانی ۱۰ نشان می‌دهد زیرا به ازای هر ۱۰ بیمه شده تنها یک نفر از این صندوق مستمری دریافت می‌کند.

کد خبر: 72340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =