یک میلیون و ۴۰۰ هزار گیلانی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

همزمان با هفته تامین اجتماعی، مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت به تبیین جایگاه و نقش این سازمان در جامعه و گزارشی عملکردی از فعالیت‌ها و خدمات به نمازگزاران پرداخت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، همزمان با چهارمین روز از هفته تامین اجتماعی، کیوان مرتضوی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیست و دوم تیرماه در جمع نمازگزاران ضمن گرامیداشت هفته تامین اجتماعی و تبیین نقش و جایگاه این سازمان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و زندگی و معیشت مخاطبان، به ارائه گزارشی آماری و تشریح برخی اقدامات و فعالیت‌های این مجموعه در سطح استان پرداخت .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه بیش از ۵۰۲ هزار نفر بیمه شده اصلی و افزون بر ۱۹۲ هزار نفر مستمری‌بگیر به اتفاق افراد تبعی خود جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری افراد تحت پوشش در گیلان را تشکیل می‌دهند از پرداخت ماهانه بیش از دو هزار میلیارد تومان تعهدات تنها در بخش بیمه‌ای به این اقشار خبر داده و افزود: توسعه خدمات غیرحضوری و تلاش برای روانسازی و تسهیل فرایندهای ارائه خدمت و اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی از اقدامات تحولی در سالهای اخیر توسط سازمان است.

وی ارسال پیامک اطلاع رسانی بابت کارکرد، دستمزد مندرج در لیست حق بیمه و عنوان شغلی را از اقدامات شاخص در ماه‌های اخیر و ماحصل اجرای طرح لیست هوشمند دانسته و صیانت از جامعه کارگری و رعایت حقوق بیمه‌شدگان و پیشگیری از مشکلات آتی در زمان بازنشستگی و دریافت تعهدات را از اهداف این حرکت ارزشمند برشمرد.

مرتضوی امکان تقسیط مجدد بدهی‌های تبدیل به حال شده و بیمه‌پردازی از طریق درج مشخصات در لیست کارگاه و کاهش و حذف خطاها در هنگام ارسال لیست با اجرای طرح هوشمندسازی را از گام‌های تامین اجتماعی به منظور کمک به کارفرمایان قلمداد و بیان کرد: در حوزه بازنشستگان نیز شاهد افزایش تعداد و میزان تسهیلات قرض الحسنه، اجرای طرح سفرهای زیارتی و تقبل نیمی از سهم بیمه درمان تکمیلی این قشر بوده‌ایم .

وی با تاکید بر اینکه این سازمان مجموعه‌ای عمومی و غیردولتی است که بدون استفاده از بودجه دولت تعهدات چند هزار میلیاردی خود را با تکیه بر مشارکت شرکای اجتماعی یعنی بیمه‌شدگان و کارفرمایان ارائه می‌دهد گفت: استقرار عدالت اجتماعی، کرامت بخشیدن به انسان‌ها و حفظ شأن و حقوق آنها در زمان اضطرار در زندگی برای داشتن آرامش خاطر از اهداف اصلی این مجموعه محسوب می‌شود.

۲۵ تیرماه ۱۳۵۴ مصادف با سالروز تصویب قانون تامین اجتماعی بوده و ۱۹ لغایت ۲۵ تیرماه به نام هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است .

کد خبر: 72289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =