اقدامات ویژه برای کارگزاری‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در ۳ سال گذشته

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای ارائه خدمات به جامعه هدف از طریق کارگزاری‌های فعال خدمات خود را ارائه می‌دهد که در این دوره از فعالیت دولت، تلاش‌ها و اقداماتی ویژه برای توسعه کارگزاری‌ها در راستای خدمات‌رسانی بهتر به گروه‌های تحت پوشش انجام شده است.

به گزارش آتیه آنلاین، یکی از مهمترین فعالیت‌ها برای توسعه کارگزاری‌ها و توجه به این مراکز ارائه‌دهنده خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، رشد حق‌الزحمه کارگزاران بوده تا آنان نیز با اشتیاق بیشتری به ارائه خدمت به گروه‌های هدف اقدام کنند.

طبق اعلام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، بر اساس دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با پیگیری مدیرعامل و تصویب هیأت مدیره صندوق، حق‌الزحمه کارگزاران تحت پوشش روند افزایشی یافته است تا زمینه رضایت‌مندی این افراد برای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف نیز فراهم شود.

اصلاح حق‌الزحمه کارگزاران مطالبه اصلی صندوق است

بیت‌اله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر موفقیت‌های بزرگ به دست آمده در حوزه‌های مختلف بیمه‌ای و اقتصادی را مرهون زحمات مجموعه خانواده بزرگ صندوق دانست و گفت: اصلاح حق‌الزحمه کارگزاران مطالبه اصلی صندوق است چرا که این دغدغه مانعی در خدمت‌رسانی کارگزاران صندوق به جامعه هدف تبدیل شده بود. با پیگیری‌های صورت گرفته و جلسات متعدد در هیأت مدیره صندوق مصوب شد مابه‌التفاوت حق‌الزحمه کارگزاران در سال ۱۴۰۳ از ابتدای سال تاکنون پرداخت شود و این میزان نیز افزایش یابد.

برقراری ضمن تاکید بر حفظ شأن و منزلت کارگزاران صندوق، ادامه داد: علاوه بر پرداخت مابه‌التفاوت حق‌الزحمه کارگزاران در سال ۱۴۰۳ حتی ۲ نوبت پاداش کارگزاران نیز پرداخت شده است.

یک هزار و ۶۰۰ کارگزاری فعال در صندوق بیمه اجتماعی

بخشی از داده‌های آماری سال گذشته صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان مربوط به فعالیت کارگزاری‌های طرف قرارداد برای ارائه خدمات به همه افراد تحت پوشش در بخش انعقاد قرارداد، دریافت خدمات بیمه‌ای، بازنشستگی و مستمری به شمار می‌رود که در این بخش فعالیت‌های جدی برای خدمات‌رسانی به همه اعضا و بیمه‌شدگان دارد.

طبق آمارهای موجود در حال حاضر تعداد یک هزار و ۶۰۰ کارگزاری فعال در این مدت برای ارائه خدمات به همه گروههای تحت پوشش صندوق به ثبت رسیده که یک هزار و ۵۹۸ کارگزاری دارای قرارداد معتبر با این صندوق است.

ارائه خدمات کارگزاران به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
برنامه‌ها و اقدامات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همواره برای کسب رضایت بیشتر گروه‌های هدف از میان افراد کشاورز، مردم روستایی و عشایری است زیرا این برنامه‌ریزی‌ها به عنوان محور اساسی فعالیت و اقدامات صندوق محسوب می‌شود.

از آنجا که مولفه اصلی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گسترش چتر بیمه‌ای از میان جامعه کشاورز، روستاییان، عشایر و مردم ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است، بنابراین فعالیت کارگزاری‌ها و توجه به این افراد در راستای ارائه بهتر خدمات به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

حدود سه میلیون بیمه‌شده صندوق بیمه اجتماعی

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از ۱۸ صندوق بازنشستگی و بیمه‌ای در کشور روند مطلوبی را برای جذب جامعه کشاورزان، روستاییان، عشایر، زنان روستایی دارای چند فرزند و همه ساکنان مناطق شهری زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دنبال می‌کند.

با توجه به جوان بودن این صندوق و آغاز فعالیت رسمی از سال ۱۳۸۴ تاکنون برنامه‌های متنوعی برای جذب بیمه‌شدگان از میان جامعه هدف در مناطق روستایی و عشایر داشته است. در همین راستا آمارهای موجود نشان از رشد تعداد بیمه‌شدگان و اعضای این صندوق در سال‌های اخیر به ویژه در زمان فعالیت دولت سیزدهم داشته است.

جدیدترین آمارهای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تا اسفند سال گذشته نشان از رشد تعداد اعضای صندوق به جامعه آماری ۲ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۵۲۶ نفر دارد که در این میان تعداد بیمه‌شدگان فعال و غیرفعال تحت پوشش نیز رقم ۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۷۶۶ نفر را با رشد ۰.۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

همچنین تعداد بیمه‌پردازان جدید ۱۷ هزار و ۷۷۰ نفر است که این موضوع راهبرد و رویکرد صندوق در راستای جذب افراد بیمه‌شده را نشان داده که با وجود جمعیت فعال اما همچنان جذب بیمه‌شدگان را در دستور کار قرار داده است. میانگین سن بیمه‌پردازان جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در این بازه زمانی به ۳۶.۵ سال رسیده بود اما میانگین سنی در کل کشور در صندوق ۴۵.۹ سال در این بازه زمانی به ثبت رسید.

وجود ۱۹۶ هزار و ۷۶۰ نفر مستمری‌بگیر تحت پوشش از دیگر داده‌های آماری این صندوق به شمار می‌رود که براساس این داده‌ها، تعداد ۴۲ هزار و ۵۱۹ پرونده فوتی از میان این گروههای تحت پوشش نیز برای استعلام از سازمان ثبت احوال کشور در دست بررسی گزارش شده است.

همچنین تعداد ۳۱ هزار و ۳۶۹ نفر بیمه شده فوتی فاقد شرایط بیمه‌ای و تعداد ۷۹۸ نفر بیمه شده فوتی بدون بازمانده در این آمارها ثبت شد. احکام مستمری بازنشستگی پیش از موعد در اسفند سال گذشته نیز به ۴۶ هزار و ۱۹۱ پرونده رسید این در حالی که در اسفند سال ۱۴۰۱ این پرونده‌ها، ۴۸ هزار و ۳۴۹ مورد در بخش بازنشستگی پیش از موعد بود.

در بخش مستمری‌بگیران تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همچنین احکام مستمری ازکارافتادگی کلی ۱۱هزار و ۳۱۴ مورد، مستمری بازماندگان ۹۴ هزار و ۷۶۲ مورد و احکام مستمری پیری یا سالمندی در این مدت ۴۴ هزار و ۴۹۳ مورد ثبت شد.

کد خبر: 72113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =