کمبود ۲ هزار خودروی آتش‌نشانی در کشور

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ۲ هزار خودروی آتش‌نشانی در کشور کمبود داریم که لازم است یک بودجه ملی از سمت رییس جمهور به مجلس ارایه شود.

به گزارش آتیه آنلاین،قدرت‌اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در آئین آغاز این نمایشگاه مراسم اظهار کرد: جامعه آتش‌نشانی صحبت‌های زیادی دارد و متأسفانه دچار بی مهری شده است.

وی افزود: ۲ هزار خودروی آتش‌نشانی در کشور کمبود داریم که نیاز به عزم ملی برای تهیه آن است. زیرا خرید آن از عهده شهرداری‌ها خارج است. امیدواریم یک بودجه ملی از سمت رئیس جمهور به مجلس ارائه شود.

مدیرعامل آتش نشانی با بیان اینکه بعضی از شرکت‌های بیمه در حوزه آتش‌نشانی کم توجهی می‌کنند، ادامه داد: درصدی از درآمدهای شرکت‌های بیمه به سازمان آتش‌نشانی باید اختصاص پیدا کند، چون هر چقدر حوادث کاهش پیدا کند به نفع شرکت‌های بیمه است.

محمدی با پرداختن به موضوع شهادت آتش‌نشانان تصریح کرد: افرادی که در حوادث به شهادت می‌رسند، به عنوان شهید ثبت نمی‌شوند.

وی با اشاره به شغل آتش نشانی در میان ۳۰ شغل سخت گفت: آتش‌نشانی جزو محبوب‌ترین مشاغل است.

محمدی ادامه داد: در حوزه‌های ایمنی آتش‌نشانی، شهروندی و پیشگیری خوب کار نکردیم. متأسفانه در دانشگاه سر فصلی به عنوان حریق نداریم، در صورتی ظرفیت کار برای آن وجود دارد. لازم است تا موضوع ایمنی و حریق به مجموعه دانشگاهی و دروس اضافه شود. در کشورهای خارجی افراد از چهار سالگی با موضوع ایمنی آشنا می‌شوند.

سالانه ۲۵۰ هزار عملیات در حوزه آتش‌نشانی در کشور انجام می‌شود

مسعود احمدی، مدیر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری و دهیاری‌ها هم در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۳۰ شهرداری و ۳۷ هزار دهیاری داریم، گفت: حدود ۱۸۵۰ ایستگاه آتش‌نشانی در کشور داریم و ۱۲۰ شهرداری واحد سازمان تخصصی آتش‌نشانی هستند. سالانه ۲۵۰ هزار عملیات در حوزه آتش‌نشانی در کشور انجام می‌شود.

ضرورت آموزش و پیشگیری از حوادث آتش نشانی در خانواده

در ادامه علیرضا فخاری، استاندار تهران اظهار کرد: آتش نشانان برای نجات جان دیگران، جان خود را کف دست می‌گیرند و این نقطه عطف شغل آتش‌نشانان است. فارغ از مباحث وظایفی آتش‌نشانان، نقش آتش نشانان در حوزه پیشگیری بر کسی پوشیده نیست که این نقش قابل طرح در مدارس ابتدایی است و باید شروع شود. همچنین موضوع آموزش و پیشگیری در خانواده هم باید انجام شود. اولین نیاز بشر امنیت است، از طریق آگاه سازی و آموزشی عمومی، پیشگیری باید صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه نجات یک عنصر حیات بخش است، گفت: حیات بخشی آتش‌نشانان فراتر از حریق است، شما جان، مال و …را نجات می‌دهید. بارزترین و مهمترین ساختمان خدماتی یک شهر شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و…هستند و هیچکدام مبری از تأمین تجهیزات ایمنی نیستند.

وی با بیان اینکه از خدمات بی‌منت و در خفای آتش‌نشانان تشکر می‌کنم.ادامه داد: باید روی قوانین و مقررات متمرکز شویم. همه آتش‌نشانان عزیز از همه وجود خود می‌گذرند و تجلی آن را در حوادثی مثلی پلاسکو دیدیم که نشان از روحیه قوی. ذهنی، جسمی آنها دارد.

ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهری از امروز ۱۱ تیرماه آغاز و تا ۱۳ تیرماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 71939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =