به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی قم، علی موسوی مدنی دسترسی آسان به خدمات این سازمان و ارائه درخواست خدمات بدون نیاز به مراجعه به شعب را از رویکردهای اصلی مورد توجه در این سازمان برشمرد و افزود: با هدف تسهیل در ارائه خدمات و توسعه پوشش بیمهای و نیز صیانت از حقوق بیمهای کارگران، گزینه خوداظهاری و ثبت درخواست برای افراد فاقد گزارش بازرسی، در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir و برنامه کاربردی "تامین من" فعال شده است.
وی ادامه داد: با این اقدام، اگر فردی در کارگاهی اشتغال دارد و تاکنون در زمره بیمهشدگان کارگاه قرار نگرفته است، میتواند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را برای بیمه شدن و بهرهمندی از خدمات بیمه ثبت کند. پس از ثبت درخواست، بازرسان سازمان تأمیناجتماعی در اسرع وقت برای انجام بازرسی به محل کارگاه مراجعه کرده و نتیجه بررسی درخواست نیز از طریق پیامک به شخص متقاضی اطلاعرسانی میشود.
مدیرکل تأمیناجتماعی قم بیان کرد: همچنین بیمهشدگان شاغل در کارگاههای مختلف هم میتوانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمیناجتماعی، تمامی بازرسیهای بیمهای انجام شده که نام آنها در آن بازرسیها درج شده باشد را مشاهده و در صورت مغایرت دستمزد، نوع شغل و مدت کارکرد، اعتراض خود را در سامانه خدمات غیرحضوری تأمیناجتماعی برای بررسی ثبت کنند.
وی با اشاره به اینکه امکان مشاهده نتیجه گزارش بازرسی کارگاهی برای کارفرمایان نیز در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان فراهم شده است، گفت: کارفرمایان میتوانند طبق مفاد ماده ۴۷ قانون تأمیناجتماعی، نتیجه گزارش بازرسی انجام شده از کارگاه یا کارگاههای خود را با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان مشاهده کرده و در صورت اعتراض، درخواست خود را بهصورت غیرحضوری در سامانه ذکر شده اعلام کنند.
نظر شما