از حضور مسئولان، کارشناسان و بازدیدکنندگان تا برگزاری نشست‌های تخصصی

امروز، شنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با شروع به‌کار بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ، فعالیت غرفه سازمان تأمین اجتماعی در راستای تشریح دستاوردهای گسترده ارائه شده در حوزه خدمات غیرحضوری و هوشمند به جامعه ۴۷ میلیون نفری تحت پوشش، آغاز شد.

به گزارش آتیه آنلاین، در مدت چهار روز برگزاری این دوره از نمایشگاه الکامپ تا ۱۲ تیرماه، رویدادها و نشست‌های مرتبط با حوزه فناوری و خدمات هوشمند با حضور مدیران و کارشناسان در غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی برقرار است.

خدمات هوشمند و الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی در حال حاضر در «سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی» به نشانی es.tamin.ir و برنامه کاربردی «تأمین من» در دسترس جامعه تحت پوشش قرار دارد. اکنون بیش از ۵۹ خدمت غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش‌های مختلف بیمه، درمان، بازنشستگی و انواع تعهدات بلندمدت و کوتاه‌مدت به گروه‌های مختلف ذینفعان تحت پوشش ارائه می‌شود.

برگزاری سلسله نشست‌های تعاملی تأمین‌اجتماعی با دانشگاه‌ها

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در جریان بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ، مجموعه‌ای از نشست‌های تخصصی و تعاملی با مسئولان تعدادی از دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود.

امروز، شنبه ۹ تیرماه مجموعاً یک نشست تعاملی سازمان تأمین اجتماعی با دانشگاه شاهد و دو نشست تخصصی در حوزه تشریح خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی و تحول دیجیتال در سازمان‌ها در محل غرقه سازمان تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه الکامپ برگزار شد.

معاون پژوهشی و مدیر ارتباطات دانشگاه شاهد و "رنجبران" رئیس گروه حاکمیت فاوا سازمان تأمین اجتماعی در جریان نشست تعاملی سازمان تأمین‌اجتماعی با مسئولان دانشگاه شاهد با شعار «هوشمندسازی در مسیر آینده‌سازی» موضوعات مربوط به توسعه هوشمندسازی و همکاری دانشگاه و سازمان تأمین اجتماعی را مطرح و تشریح کردند.

تشریح خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی

همزمان با روز برگزاری نمایشگاه الکامپ تهران، دومین نشست از مجموعه نشست‌های تخصصی و تعاملی سازمان تأمین‌اجتماعی در جریان بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ با حضور کارشناسان بیمه‌ای با موضوع تشریح خدمات متنوع و گسترده الکترونیک تأمین اجتماعی و بهره‌مندی جامعه تحت پوشش به سرویس‌های هوشمند از طریق سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی و برنامه کاربردی تأمین من برگزار شد.

براساس ارائه امروز کارشناسان بیمه‌ای در این نشست؛ افرادی که به طور کامل بیمه‌پردازی انجام داده و به مرحله بازنشستگی رسیده‌اند، از طریق مزایای سرویس‌های الکترونیک تأمین‌اجتماعی در سامانه «خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی» امکان ثبت درخواست و طی مراحل بازنشستگی و مستمری‌بگیری را دارند و این یکی از خدمات هوشمند این سازمان محسوب می‌شود.

همچنین در حوزه اجرای پروژه لیست هوشمند حق بیمه توضیح داده شد که با عملیاتی شدن ارسال هوشمند لیست حق بیمه، بسیاری از موانع و چالش‌های مرتبط با این حوزه برای سازمان و کارفرمایان برطرف شده است.

در حوزه بهره‌مندی جامعه از خدمات الکترونیک تأمین‌اجتماعی نیز گفته شد که سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tsmin.it از طریق ثبت‌نام در این سامانه از خدمات مختلف به جامعه بیمه‌شدگان و ذینفعان را انجام می‌دهد. با اعلام کارشناسان حاضر در نشست امروز، از خردادماه سال‌جاری ارسال واریزی لیست حق بیمه برای بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی اجرایی شد.

در ادامه این نشست تخصصی بیمه‌ای، برخی خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی توسط کارشناسان اینگونه تشریح شد؛

در سال‌های اخیر سرویس ابلاغ الکترونیک و به تازگی سرویس‌ ارائه لیست هوشمند برای استفاده جامعه کارفرمایی طراحی، عملیاتی و در اختیار جامعه کارفرمایان قرار گرفته است.

همچنین سرویس پرداخت آنلاین حق بیمه مرتبط با عوارض ساختمانی نیز یه عنوان یکی دیگر از خدمات هوشمند تأمین‌اجتماعی در دسترس همگان قرار دارد.

با آغاز به‌کار سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی در سال ۱۳۹۹ و ارائه ۳۰ سرویس مختلف در قالب این سامانه، بسیاری از مراجعات به شعب سازمان کاهش یافت؛ در حال حاضر بیش از ۵۹ سرویس غیرحضوری در سامانه مذکور در دسترس است.

در حال حاضر ۲۵ میلیون کاربر از «سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی» استفاده می‌کنند؛ همچنین ۵ میلیون کاربر با نصب برنامه کاربردی «تأمین من» از این طریق خدمات الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی را دریافت می‌کنند.

امکان ثبت‌نام، انعقاد قرارداد بیمه‌ای و پرداخت حق بیمه به صورت آنلاین در چارچوب سرویس‌های خدماتی غیرحضوری تأمین اجتماعی نیز برای همگان فراهم است.

مجموعه نشست‌های تخصصی با حضور شرکت‌های خصوصی

مجموعه‌ای از نشست‌های تخصصی تأمین اجتماعی با موضوعات گوناگون مرتبط با حوزه‌های دیجیتال، هوش مصنوعی، ارتباطات هوشمند و نقش فناوری‌ در صنعت بیمه و خدمات دیجیتال از امروز ۹ تیر آغاز و تا دوازدهم این‌ماه در غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه الکامپ ادامه دارد.

امروز اولین نشست سازمان تأمین‌اجتماعی با شرکت‌های خصوصی با موضوع «مقدمه‌ای بر تحول دیجیتال در سازمان تأمین‌اجتماعی» با حضور جمعی از کارشناسان، مدیرانف علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ و با ارائه «سجاد شیعه‌علی» پژوهشگر و فعال حوزه دیجیتال در غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد.

سازمان تأمین‌اجتماعی با شعار «هوشمندی در مسیر آینده‌سازی» اقدام به برگزاری این سلسله نشست‌های تخصصی کرده است.

"سجاد شیعه‌علی" پژوهشگر و فعال حوزه دیجیتال در جریان نشست امروز بیان کرد: از حدود ۲۰ سال گذشته تا به امروز بسیاری از اصناف به سمت استفاده از فرآیندهای دیجیتال حرکت کردند. امروزه بسیاری خدمات سازمان‌های بیمه‌ای نظیر تأمین‌اجتماعی در قالب‌های دیجیتال و به صورت غیرحضوری به ذی‌نفعان ارائه می‌شود. تحول دیجیتال با استفاده از فناوری جدید، مدل کسب و کار را تغییر می‌دهد.

این فعال حوزه دیجیتال توضیح داد: در راستای تحقق استراتژی مربوط به تحول دیجیتال، سازمان‌ها باید با تعیین اهداف، توسعه فرهنگ استفاده از حوزه دیجیتال و بسترسازی بهره‌مندی از قابلیت‌های دیجیتال به این حوزه ورود پیدا کند.

به گفته شیعه‌علی؛ تحول دیجیتال بر حوزه‌های مشتری، رقابت، خلق ارزش، داده و نوآوری تاثیرگذار است. سازمانی نظیر تأمین اجتماعی با ایجاد واحدهای جدید سازمانی امکان خلق ارزش را از طریق فناوری‌های دیجیتال خواهد داشت.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در روزهای برگزاری نمایشگاه الکامپ، علاوه بر نشست‌های اشاره شده، رویدادهای مختلف تعاملی و تخصصی با مسئولان دانشگاه‌های‌ تهران، امیرکبیر و شهید بهشتی و همچنین برخی دیگر از رویدادهای تخصصی مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی و خدمات هوشمند در غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه الکامپ برگزار خواهد شد.

بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) با شعار «همه با هم برای اقتصاد دیجیتال» در حالی امروز ۹ تیرماه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به‌کار کرد که تا دوازدهم ماه‌جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران فعالیت خواهد داشت.

سازمان تأمین‌اجتماعی در مدت ۴ روز فعالیت نمایشگاه الکامپ، در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، میدان تهران، ضلع شرقی سالن ۳۸ از ساعت ۸ تا ۱۶ پذیرای بازدیدکنندگان، علاقه‌مندان، مدیران، مسئولان و کارشناسان خواهد بود.

کد خبر: 71868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =