به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران، فریبا بریمانی با اشاره به حمایتهای اجتماعی روانشناختی دانشآموزان از سوی اورژانس اجتماعی بهزیستی استان گفت: در این راستا بیش از ۲۸ هزار دانش آموز دختر و پسر در قالب اجرای برنامههای آگاهسازانه و فعالیتهای آموزشی در مدارس سطح استان و همچنین مداخلات تخصصی فردی، خانوادگی و اجتماعی از خدمات مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران بهرهمند شدند.
مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اهمیت نقش تعاملات فی مابین آموزش و پرورش و بهزیستی در جهت کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی با رویکرد پیشگیری، بهنجارسازی و توانمندسازی، افزود: طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰۰ دانش آموز از سوی آموزش و پرورش به مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران در قالب طرح نماد ارجاع و با دریافت مداخلات فوریتی و خدمات تخصصی علاوه بر پیشگیری از ترک یا بازماندگی تحصیل، از مسیر وضعیت مخاطره آمیز به شرایط بهنجار زندگی هدایت شدند.
وی ادامه داد: بی تردید، تعمیق و ارتقا سطوح همکاری بین بخشی در جهت کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی فی مابین بهزیستی و دستگاههای مسئول همچون آموزش و پرورش، علاوه بر شناسایی دانشآموزان در وضعیت مخاطرهآمیز یا نیازمند خدمات و مداخلات تخصصی در حوزه بهزیستی اعم از آسیبهای اجتماعی و معلولیتها، موجب انسجامبخشی امور و نتیجهبخشی مصروفات هزینهای و اعتباری معنوی و مادی میشود.
بریمانی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح سراد (طرح ارتقای سلامت روانی اجتماعی دانش آموزان) در سه شهر پایلوت استان با همکاری آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، دادگستری و بهزیستی، بیان کرد: اجرای این طرح با رویکرد اقدام مشترک نهادهای متجانس در امور مداخلات فوریتی آسیبهای اجتماعی نشان داد دانش آموزان تا چه میزان نسبت به آموزههای سلامت اجتماعی و آگاهسازی از حمایتگریهای اجتماعی روانشناختی، اشتیاق به یادگیری دارند.
وی با مهم برشمردن اقدامات حوزه اجتماعی بهزیستی مازندران، ذیل تعاملات درون و برون سازمانی و هدایت فعالیتهای آموزشی آگاهسازانه به داخل مدارس، افزود: رویکرد پیشگیرانه و مداخلات تخصصی به صورت توامان از سیاستهای اصلی فعالیتهای آگاهسازانه در مدارس بوده که خوشبختانه نتایج ثمربخشی در برداشته است.
از ابتدای سال ۱۴۰۲ فعالیت کارشناسان مراکز اورژانس اجتماعی در مدارس استان مازندران با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، شناسایی افراد نیازمند مداخلات مؤثر و تخصصی آغاز شد که تا پایان سال بیش از ۲۸ هزار دانش آموز در ۱۹ شهرستان استان از این خدمات بهرهمند شدند.
نظر شما