فرزندان بازنشستگان کشوری چه میزان تسهیلات ازدواج دریافت کردند؟

پرداخت تسهیلات ازدواج ویژه فرزندان بازنشستگان کشوری یکی از اقدامات عملیاتی صندوق بازنشستگی برای حمایت از جامعه هدف از میان گروه بازنشسته و حقوق‌بگیر محسوب می‌شود تا این گروه‌ها بتوانند از این نوع وام‌ها در راستای صندوق بهره‌مند شوند.

به گزارش آتیه آنلاین، صندوق بازنشستگی کشوری به منظور تسهیل شرایط ازدواج برای فرزندان بازنشستگان تحت پوشش طرح پرداخت وام ازدواج برای این گروه از فرزندان بازنشسته را اجرایی کرده تا از این طریق حمایت ویژه‌ای داشته باشد.
پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به فرزندان بازنشستگان و حقوق‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگان کشوری از سال گذشته به صورت ویژه دیده شد که در این سال تعدادی از این افراد تسهیلات موردنیاز را دریافت کرده و در سال جاری نیز بخش دیگری از این گروه‌ها از خدمات مربوط به تسهیلات ازدواج استفاده خواهند کرد.

بهره‌مندی ۶۱ هزار متقاضی از تسهیلات ازدواج

جعفر امیرآبادی‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری به واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان این صندوق برای ۴۴ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط اشاره کرد و گفت: تسهیلات ۳۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری برای ۴۴ هزار نفر از ۶۱ هزار متقاضی واجد شرایط که در تیرماه سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام کرده بودند، در هفته گذشته به حساب این افراد واریز شد.
به گفته وی، با توجه به ثبت نام متقاضیان وام ازدواج فرزندان توسط بازنشستگان و پس از بررسی مدارک ارسالی و تایید آن به تعداد ۴۴ هزار از متقاضیان در این مرحله تسهیلات به مبلغ ۳۵ میلیون تومان، با کارمزد سالانه چهار درصد پرداخت شد.
امیرآبادی‌زاده تاکید کرد: اجرای خدمات رفاهی و پرداخت تسهیلات مالی جزء سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان «خدمت ادامه دارد» است که براساس آن تلاش می‌شود به صورت مستمر خدمات مورد نیاز بازنشستگان در قالب‌های مختلف اجرایی و تقدیم این افراد شود. واریز این تسهیلات برای دیگر متقاضیان، پس از بررسی و احراز شرایط آنان در تیرماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

پرداخت ۲ هزاره فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان
صندوق بازنشستگی کشوری همچنین سال گذشته اعلام کرد: تعداد ۲ هزار فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان با همکاری بانک صادرات ایران با کارمزد سالانه چهار درصد و اقساط ۳۶ ماهه به حساب بازنشستگان واجد شرایط پرداخت شد.
وام ازدواج فرزندان بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری شامل فرزندانی است که عقدنامه آنها در بازه زمانی یکم فروردین ۱۳۹۸ به بعد ثبت شده باشد.
هشتمین دوره ثبت‌نام اینترنتی وام ازدواج ۱۴۰۲ فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق از تیرماه سال گذشته از طریق درگاه خدمات الکترونیک انجام شد.
بازه زمانی تاریخ عقد فرزندان بازنشستگان از ۲۱ مردادماه ۱۴۰۰ به بعد تعیین شده و بنابراین تنها افرا ی امکان ثبت درخواست و دریافت این تسهیلات را خواهند داشت که تاریخ عقد آنها در این بازه زمانی باشد. متقاضیان می‌توانستند با مراجعه به درگاه الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری (قسمت تسهیلات مالی/وام ازدواج) نسبت به ثبت درخواست و بارگذاری تصویر اصل مدارک تعیین شده در سامانه اقدام کنند.
این تسهیلات صرفاً به ازدواج اولیه فرزند (عروس/داماد) بازنشستگان و فرزند وظیفه بگیر (همسر) تحت پوشش صندوق تعلق می‌گیرد” یا “اگر پدر و مادر هر دو مشترک صندوق باشند، صرفاً یک فقره تسهیلات به فرزندان آنان پرداخت می‌شود.

داده‌های آماری بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری
صندوق بازنشستگی کشوری با جامعه آماری یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری بازنشستگان تحت پوشش اکنون خدمات رفاهی و حمایتی در قالب تسهیلات بانکی به جامعه هدف را برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کرده تا به نوعی حمایت از این گروه‌ها را به دنبال داشته باشد.

این صندوق بازنشستگی صندوق بازنشستگی کشوری در ستاد و ۳۱ مدیریت در مراکز استان‌ها به چهار درصد کل افراد جامعه خدمات ارائه می‌دهد و اکنون خدمات‌گیرندگان از این صندوق شامل بازنشستگان، ازکارافتادگان، وراث وظیفه‌بگیر، شاغلان کسورپرداز به شمار می‌روند.
تازه‌ترین داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه حقوق‌بگیران تحت پوشش حاکی است تعداد یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۱۶۷ نفر مجموع افراد حقوق‌بگیر این صندوق بازنشستگی را تشکیل می‌دهند. مجموع افراد حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشور شامل یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۴ نفر بازنشسته، ۱۳ هزار و ۲۵۷ ازکارافتاده، ۶۱ هزار و ۹۸۵ شاغل متوفی و ۲۳۵ هزار و ۸۸۱ بازنشسته متوفی می‌شوند.
در بخش خدمات رفاهی و حمایتی پرداخت وام ضروری، ‌ حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی «حمپاد»، ‌ خرید اعتباری و تخفیفی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ‌ تسهیلات اعتباری خرید کالای ایرانی، ‌ طرح ضیافت برای اجرای طرح خرید اعتباری کالا با مشارکت بانک عامل و خدمات تخفیفی و تقسیطی بیمه ملت برای انجام بیمه نامه‌های بدنه، آتش‌سوزی، شخص ثالث، حوادث و عمر انفرادی را برای بازنشستگان تحت پوشش در نظر گرفته است.
صندوق بازنشستگی کشوری در میان ۱۸ صندوق بیمه‌گر به عنوان دومین نهاد بیمه‌ای پس از سازمان تأمین اجتماعی بیشترین افراد تحت پوشش و تعداد بالای بازنشستگان را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: 71295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =