اقدامی موثر برای تحولی گسترده در جذب بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی

جذب بیمه‌شدگان جدید یکی از رویکردهای اصلی سازمان تأمین اجتماعی در راستای گسترش خدمات همه‌جانبه، پوشش افراد بدون بیمه و ارائه خدمت به همه گروههای تحت پوشش محسوب می‌شود که در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در اردیبهشت ماه سال جاری نیز با اقدام میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان، مسیری دیگر برای جذب افراد بیمه شده در میان زنان خانه‌دار و دانشجویان هموار شد.

به گزارش آتیه آنلاین، تخصیص ۴۰۰ هزار تومان هدیه خرید کتاب برای گروههای دانشجویان و زنان خانه‌دار در مدت حدود ۱۰ روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرصتی را برای این گروهها فراهم کرد تا بتوانند از خدمات این نهاد بیمه‌ای به صورت ویژه بهره‌مند شوند. در این مدت براساس آمارها بیش از ۱۷ هزار نفر از این گروهها برای برخورداری از خدمات بیمه‌ای این سازمان ثبت‌نام کردند.

سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌ای در کشور یکی از مهمترین برنامه‌های راهبردی خود را پوشش گسترده خدمات برای همه افراد بدون بیمه است که تاکنون کارنامه موفقی در این عرصه با توجه به ارائه خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی به ۵۳ درصد جمعیت کشور داشته است.

پوشش بیمه‌ای حدود هشت میلیون نفر بدون بیمه در کشور یکی دیگر از راهبردهای اساسی این سازمان به شمار می‌رود که در میان این گروهها زنان خانه‌دار و دانشجویان نیز در دستور کار تأمین اجتماعی قرار گرفته تا بتوانند علاوه بر توسعه خدمات گسترده خود به این افراد نیز انواع خدمت در بخش بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی ارائه دهد.

در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز یک اقدام و تحولی گسترده را در حوزه بیمه‌ای با حضور زنان خانه‌دار و دانشجویان شاهد بودیم که در این مدت استقبال خوب این گروهها به خدمات تأمین اجتماعی باعث شده که جمعیت افراد تحت پوشش این سازمان رشد بیشتری داشته باشد.

ثبت‌نام ۱۷۷۶۴ نفر از زنان خانه‌دار و دانشجویان

سیدمحمدرضا فیاضی بروجنی، مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تأمین ‌اجتماعی به دو رویکرد توسعه پوشش بیمه‌ای و حمایت از فرهنگ خانواده و جوانی جمعیت در راستای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب اشاره کرد و گفت: در مدت برگزاری نمایشگاه ۱۷ هزار و ۷۶۴ نفر بیمه‌شده جدید ثبت‌نام کردند. با توجه به رویکرد راهبردی سازمان تأمین ‌اجتماعی در زمینه توسعه پوشش بیمه‌ای، طرح ویژه‌ای با هدف تلفیق فرهنگ بیمه‌ای و فرهنگ کتاب و کتابخوانی اجرایی شد که بر اساس آن همه دانشجویان، دختران و بانوان خانه‌داری که در ایام نمایشگاه به جمع خانواده بزرگ تأمین‌ اجتماعی پیوستند، مشمول هدیه ۴۰۰ هزار تومانی بن خرید کتاب شوند.

او ادامه داد: بر اساس آمار مرکز فناوری اطلاعات، از ۱۹ اردیبهشت تا پنجم خرداد ماه در مجموع ۱۷۷۶۴ نفر به جمع خانواده بزرگ تأمین اجتماعی اضافه شدند که با توجه به شرایط تخصیص هدیه کتاب مبنی بر الزام پرداخت حق بیمه تا پایان خرداد، ۱۳ هزار و ۶۷۹ نفر از این هدیه برخوردار شدند.

سازمان تأمین ‌اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌گر کشور خانواده‌ای به وسعت بیش از ۴۶ میلیون نفر را تحت پوشش دارد که خدمات متنوعی در حوزه خدمات بیمه‌ای، خدمات درمانی و فعالیت‌های اقتصادی ارائه می‌کند. یکی از گروه‌های مخاطبانی که این سازمان در دوره اخیر تلاش کرده تا پوشش خدمات بیمه‌ای را به این گروهها توسعه دهد، جامعه دختران و بانوان خانه‌دار و همچنین دانشجویان است.

بیش از ۵۲۰ هزار نفر از زنان خانه‌دار تحت پوشش تأمین اجتماعی

مهدی شکوری، مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی پیشتر در گفت‌وگو با آتیه آنلاین جدیدترین آمارهای زنان خانه‌دار را بالغ بر ۵۲۰‌ هزار نفر بیان کرد: «برای سال‌جاری یک میلیون و ۵۰۰‌هزار نفر جذب بیمه‌شدگان جدید در قالب بیمه صاحبان حِرف و مشاغل آزاد، بیمه اختیاری، بیمه زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویان هدف‌گذاری شده که سهمیه هر استان در این حوزه مشخص شده است. بیمه زنان خانه‌دار در قالب طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در سال‌های اخیر زمینه اجرایی پیدا کرده است.

شکوری بیان کرد: با استفاده از بسترهای فراهم شده، علاوه بر جامعه زنان خانه‌دار، دانشجویان نیز براساس پرداخت حق‌بیمه‌های مشخص و متنوع، امکان برخورداری از خدمات بیمه‌ای، بازنشستگی و درمانی تأمین‌اجتماعی را دارند. بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویان از زیرگروه‌های بیمه صاحبان حِرف و مشاغل آزاد از انواع بیمه‌های سازمان تأمین‌ اجتماعی محسوب می‌شود و بخش قابل‌توجهی از افراد جامعه امکان برخورداری از خدمات آن را دارند.

وی به برخی آمارهای مربوط به این نوع بیمه اشاره کرد: با طراحی و اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، در سال ۱۴۰۱ حدود یک میلیون بیمه‌ شده جدید در چارچوب بیمه زنان خانه‌دار، دانشجویان و صاحبان حِرَف و مشاغل آزاد، ادامه بیمه به‌طور اختیاری و کارفرمایان صنفی به جمع افراد تحت‌پوشش تأمین‌ اجتماعی اضافه شد. در سال‌ ۱۴۰۲ نیز حدود یک میلیون نفر جذب بیمه‌شده جدید از مجموع هدف‌گذاری محقق شد.

شکوری ادامه داد: براساس داده‌های آماری مدیریت و آمار محاسبات اقتصادی و اجتماعی تأمین ‌اجتماعی، تا بهمن ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۶ میلیون و ۳۸۶‌ هزار بیمه‌شده اصلی شامل حدود ۱۱میلیون و ۴۴۰‌ هزار بیمه‌ شده اجباری و بالغ بر ۴ میلیون و ۶۵۳‌ هزار نفر بیمه‌شده در بخش مشاغل آزاد، دانشجویان، زنان خانه‌دار، بیمه‌ اختیاری، کارفرمایان صنفی و بیمه‌های توافقی تحت‌پوشش این سازمان قرار دارند.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌ اجتماعی جذب تعداد بیمه‌شدگان جدید را تحولی شگرف در راستای رسالت سازمان تأمین‌ اجتماعی مبنی بر تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای دانست و افزود: با افزایش این تعداد بیمه‌شده، پایداری تأمین‌اجتماعی مبتنی بر سیاست‌های کلی تأمین ‌اجتماعی و پوشش بیمه فراگیر محقق شده است.

کد خبر: 71237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =