ایجاد ۴ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی در استان زنجان

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از ایجاد ۴ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی در این استان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، اسماعیل آقاجانلو در اولین جلسه کمیته تخصصی فنی مشاغل خانگی استان ۱۴۰۳ با اشاره به تسهیلات پرداخت شده در حوزه مشاغل خانگی در سال گذشته در استان بیان کرد: خوشبختانه تسهیلات ما در این زمینه هر ساله روبه افزایش بود و تقریبا ما بین ۶۰ تا ۷۰ درصد تسهیلات را زنان دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته تقریبا در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی از طریق ۸ بانک عامل برای متقاضیان پرداخت شده است، گفت: متقاضیان از طریق چهار دستگاه اجرایی جهاد کشاورزی، صنایع ‌و معادن، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کرده‌اند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه برای ۷۰۰ متقاضی مستقل و برای ۱۱۵ تا ۱۲۰ متقاضی به صورت پشتیبان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شده است، افزود: سال گذشته در مجموع نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ متقاضی از تسهیلات مشاغل خانگی بهره‌مند شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه صدور مجوزها برای متقاضیان از طریق درگاه ملی مجوزها به صورت رایگان صادر می‌شود، بیان کرد: قالب مجوزها به صورت ثبت محور هستند، یعنی به محض اینکه متقاضی به درگاه ملی مجوزها مراجعه و مشخصات خود را تکمیل کرد، بلافاصله به صورت آنلاین مجوز صادر و متقاضی می‌تواند از مجوز خود پرینت بگیرد.

آقاجانلو با بیان اینکه تقریبا بیش از ۵۰۰ رشته ثبت محور هستند، گفت: تعداد محدودی از مجوزها هم در حوزه صنایع غذایی و یا سلامت هستند که نیاز به تایید دارند به طوری که ابتدا به دستگاه مربوطه ارسال می‌شود و پس از بررسی‌های لازم صدور مجوز انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به آن دست از زنانی که مشکل مکان و فروش برای فروش محصولات خود را دارند، یادآور شد: در این راستا شهرداری‌ها طبق قانون مکلف هستند بازارچه عرضه محصولات مشاغل خانگی را دائر و به صورت رایگان در اختیار متقاضیان مشاغل خانگی قرار داده تا نسبت به فروششان اقدام کنند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به ایجاد ۱۵۰ هزار اشتغال جدید در حوزه مشاغل خانگی در سال‌جاری در کشور گفت: از این میزان سهم زنجان ایجاد ۴ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی درسال‌جاری است.

کد خبر: 71160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =