اختصاص ۱۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به استان بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: امسال از محل اعتبارات تسهیلات خُرد و مشاغل خانگی، یکهزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به این استان اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مصدق کشاورزی سه‌شنبه شب در نشست شورای اداری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: برای دستیابی سریع‌تر متقاضیان به این تسهیلات، مجوزها به صورت الکترونیک و برخط از طریق درگاه ملی مجوزها و براساس رسته فعالیت صادر می‌شود.

وی افزود: براین اساس برخی درخواست‌های ثبت مجوز کمتر از ۲۰ دقیقه صادر و همچنین برخی درخواست‌هایی که نیاز به مجوز داشته باشند نیز در کمترین زمان ممکن صادر می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: امسال ۱۳۲ میلیارد ریال بسیج سازندگی به عنوان تسهیلات پشتیبان و ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان به کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان ها تخصیص پیدا کرده است.

کشاورزی ادامه داد: اعتبار باقی مانده به تفکیک شهرستان ابلاغ خواهد شد که ۶۰ درصد از آن به طرح‌های پشتیبان و ۴۰ درصد به طرح‌های مشاغل مستقل پرداخت می‌شود.

وی افزود: در دو سال گذشته در مجموع ۱۶ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به مرجع بودن سامانه جستجوی شغل، ضرورت دارد کارجویان و کارفرمایان برای ثبت نام و دریافت خدمات به این سامانه مراجعه کنند.

کشاورزی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل اهداف بزرگی را دنبال می‌کند و گسترش چتر خدمات کاریابی به عموم مخاطبان(کارجویان و کارفرمایان)، کاهش هزینه‌های جستجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان از اهداف اصلی راه‌اندازی این سامانه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر افزود: در صورتی که متقاضیان کار فاقد مهارت باشند با هماهنگی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای می‌توانند در دوره های مهارتی شرکت و سپس مشغول به کار شوند.

کشاورزی ادامه داد: کلیه کارفرمایان می‌توانند تقاضای شغل ارائه و فرصت شغلی خود را اعلام کنند و کارفرما یک کاریابی را در داخل سامانه مشخص می‌کند که کاریابی کل ثبت‌نام شدگان را در سامانه مشاهده و بهترین رزومه را برای کارفرما ارسال می‌کند.

وی افزود: در فرایند سابق وقتی کارفرمایی نیروی کار احتیاج داشت کاریابی به رزومه‌های موجود بسنده می‌کرد اما در این سامانه می‌تواند همه افراد را بررسی و بهترین فرد را برای کارفرما انتخاب کند .

کد خبر: 71138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =