همایش ملی کار، بیانگر مشارکت در سرنوشت حوزه کار 

"صولت مرتضوی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هشتمین همایش ملی کار بیانگر مشارکت در سرنوشت و به منزله تلاش برای ایفای تعهدات جامعه ایران اسلامی در اجرای شعار سال مبنی بر جهش تولید و مشارکت مردم است.حتما سنگینی کار تحقق شعار سال بر عهده جامعه کارگری و کارفرمایی است. 

به گزارش آتیه آنلاین، وزیر کار امروز ۶ خردادماه در جریان هشتمین همایش ملی کار بیان کرد: به واسطه شهادت "آیت‌الله رئیسی" رئیس‌جمهور شهید، جهان اسلام شخصیت کم‌نظیری را از دست داد.
وی افزود: آیت‌الله رئیسی بر موضوعات خرد و کلان کشور احاطه داشت. وی به واسطه حضور چندساله در سازمان بازرسی کل کشور، به همه مسائل روز تسلط کامل داشت. همچنین روانشناسی سیاسی آیت‌الله رئیسی منحصربه‌فرد بود. در حوزه سیاست خارجی با دشمنان جمهوری اسلامی ایران، آنچنان با قدرت رفتار کرد که تنها گزینه آنان به مذاکره شرافتمندانه تبدیل شد. سیاست خارجی حکمت، عزت و مصلحت را محقق کرد. عضویت ایران در شانگهای، بریکس، ارتباطات با بسیاری کشورها و به خاک مذلت کشاندن رژیم صهیونیستی نمونه‌هایی از این مجموعه اقدامات مهم بود.
مرتضوی همچنین ادامه داد: این دولت تا به امروز تلاش کرده و به این اقدامات نیز ادامه می‌دهد که ثبات بیشتر اقتصادی و بهبود در همه عرصه‌ها را تحقق بخشد.
او اضافه کرد: رئیس جمهور شهید در ماموریتی دشوار در رسیدگی به یکی از نقاط محروم کشور به شهادت رسید. اینچنین شخصیت برجسته‌ای افتخار ایران و جهان اسلام بود. ابعاد حضور مردم در مراسم تشییع این شهید بزرگوار برای ایران اسلامی افتخارآور و دشمن‌شکن بود.

راه‌اندازی کانون‌های کارآفرینی
وزیر کار دولت سیزدهم توضیح داد: کانون‌های رسمی کارآفرینی در سال‌های اخیر راه‌اندازی شد و این اقدام مناسبی در این حوزه محسوب می‌شود.
مرتضوی افزود: کارگر ایرانی انجام کار و جهش تولید را تکلیف می‌داند. سه‌جانبه‌گرایی باید هم‌افزا، متعامل و به دور از هرگونه تکروی باشد. خروجی این تعامل به معنای زیست شرافتمندانه و عزتمندانه است. عدالت اجتماعی دال مرکزی سه‌جانبه‌گرایی است. هر تصمیم خلاف این مهم به موضوع سه‌جانبه‌گرایی لطمه وارد می‌کند.
وزیر کار گفت: ما همواره باید به دستمزد عادلانه و حفظ شرافت و سلامت کار، ایمنی کار و افزایش بهره‌وری بیاندیشیم و این مهم باید با در نشست‌هایی نظیر همایش ملی کار مطرح شود.
او در ادامه بیان کرد: پیش از این رهبر انقلاب اسلامی فرمودند اگر حال کارگر خوب باشد، حال جامعه خوب خواهد شد.
مرتضوی اضافه کرد: دولت برای خوب شدن حال کارگر ، تمام توان خود را به کار گرفته است. دولت برای بهبود حال کارگران، مهار تورم، توسعه کارگاه و ایمنی کار را مورد توجه دارد.
وی ادامه داد: در حوزه کار و تولید، دولت در قالب یک‌جانبه رفتار نمی‌کند؛ بر اساس قانون، وزیر کار به عنوان رئیس شورای عالی کار در نشست‌ها حضور دارد و در این حوزه وزیر کار به وظایف قانونی عمل می‌کند.

کد خبر: 70989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =