روابط‌عمومیِ یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی، محل مراجعه دائمی شرکای اجتماعی

رئیس اداره روابط‌عمومی اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی گفت: روابط‌عمومی‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور در فرهنگ‌سازی و بیدار ساختن روح مسئولیت‌ اجتماعی در عرصه‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی خدمات ارزشمندی انجام داده‌اند. این واحدها با انجام مأموریت‌های خود توانسته‌اند در راستای رفاه حال مردم، همچنین بسط تفاهم و هماهنگی میان طبقات مختلف جامعه گام‌های مؤثری بردارند.

حامد طریحی سرخابی به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در گفتگو با آتیه‌آنلاین گفت: از دوران کنونی با عناوین و اصطلاحاتی همچون عصر ارتباطات یا انفجار اطلاعات یاد می‌شود. در صحنه کارزار اطلاعات و فعالیت در فضای رقابتی، هر سازمان و نهادی برای تداوم حیات خود، نیازمند ارتباط با مردم و مخاطبان خود بوده و درصدد تأثیرگذاری بر اذهان و افکار آنان است.

وی روابط‌عمومی را آینه تمام‌نمای هر سازمان یا نهادی خواند و افزود: روابط‌عمومی رسالت خود را با ارائه، انعکاس و انتشار فعالیت‌ها و عملکردهای واقعی دستگاه ذیربط به جامعه و گروه هدف تحقق می‌بخشد.

طریحی در خصوص نقش روابط‌عمومی‌ها در سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در این سازمان نیز به‌عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور فعالیت‌های ارتباطی در انعکاس قابلیت‌ها و خدمات سازمان به مخاطبان، شناسایی انتظارات و تحلیل ذائقه ذی‌نفعان و مطالبات مخاطبان و ارایه آن به مسئولان و تصمیم‌گیرندگان سازمان حائز اهمیت جدی است.

رئیس اداره روابط‌عمومی اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی افزود: از طرفی تبیین و تشریح عملکرد سازمان تأمین‌اجتماعی، ارایه اطلاعات واقعی و شفاف و انعکاس دستاوردها برای آگاه‌سازی مراجع، شرکای اجتماعی، مخاطبان، ذی‌نفعان و آحاد مردم از وظایف و مأموریت‌های سازمان، در جلب و ارتقای اعتماد عمومی و تحقق اهداف کلان سازمان بسیار مهم و مؤثر است.

او در تشریح ویژگی‌ها و شاخص‌های روابط‌عمومی‌های ادارات‌کل بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ارائه راهکارهای کاربردی در راستای تسهیل و تسریع در پاسخگویی به مراجعان به مراکز بیمه‌ای سازمان، شناسایی موانع ارایه خدمات بهینه به شرکای اجتماعی و همراهی در رفع آنها، شناسایی خدمات ویژه و جدید قابل ارایه به‌صورت غیرحضوری از عمده ترین ویژگی روابط عمومی ادارات کل بیمه ای است.

طریحی ادامه داد: برقراری تعامل سازنده با گروه‌های مرجع نظیر تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی و نمایندگان مردم، فرهنگ‌سازی رسالت و سیاست‌های سازمان در جامعه، تعامل با رسانه‌ها در جهت تحقق اهداف سازمانی، تلاش برای تداوم حیات و رقابت سازمان با تأمین منابع پایدار، بهره‌گیری از ابزارهای ارتباطی در ترویج فرهنگ بیمه‌پردازی، تبیین و تشریح مضرات سوءاستفاده از منابع بین‌النسلی و حق‌الناس سازمان تأمین‌اجتماعی، تبیین جایگاه، مراودات و ارتباطات سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان سازمان عمومی غیردولتی (درآمد هزینه‌ای) و فاقد ردیف بودجه از منابع دولتی و ...از دیگر ویژگی های مهم روابط عمومی های ادارات بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی است.

وی در بیان امتیازات خاص روابط‌عمومی اداره‌کل استان آذربایجان شرقی گفت: زیرساخت‌های اساسی روابط‌عمومی اداره‌کل تأمین‌اجتماعی این استان با بهره‌گیری از تجارب ارزنده اساتید صاحب‌نظر و خوش‌فکر به‌ویژه در یک دهه گذشته پی‌ریزی شده است و تداوم مسیر ترسیم شده توأم با ارتقای دانش و تجربه موجب رشد و تعالی این روابط‌عمومی شده و جایگاه فعلی خود را به‌عنوان یکی از ارکان اصلی تحقق برنامه‌ها و اهداف اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان تثبیت کرده است.

طریحی افزود: روابط‌عمومیِ یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی در استان‌های صنعتی مثل استان آذربایجان‌شرقی همواره مرجع پاسخگویی و محل مراجعه دائمی شرکای اجتماعی است که ایجاد این ارتباط به نحو سازمان بوده و روابط‌عمومی اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی نیز نقش مهم، مؤثر و پررنگی در تعمیق تعاملات درون و برون سازمانی ایفا می‌کند.

رییس اداره روابط‌عمومی اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی در بیان راهکارهای رفع نیازها و چالش‌های پیش‌روی واحد روابط‌عمومی گفت: هر چند جایگاه کنونی و مقبولیت روابط‌عمومی قابل مقایسه با گذشته نیست، اما هنوز هستند مدیرانی وجود دارند که یا اعتقادی به روابط‌عمومی ندارند و یا با سوءبرداشت، فلسفه وجودی یک روابط‌عمومی کارآمد و ضرورت وجود آن برای سازمان را نادیده می‌گیرند. مدیرانی که روابط‌عمومی را نه در راستای تحقق اهداف سازمان، بلکه برای تبلیغات فردی و اهداف شخصی به‌کار می‌گیرند.

طریحی ادامه داد: تکمیل چارت و تشکیلات سازمانی با نیروهای متخصص، هنرمند و مسلط به دانش روز از جمله (علوم ارتباطات، علوم اجتماعی، علوم اقتصادی، علوم مدیریت، فناوری اطلاعات و...) و بهره‌مندی از ابزارهای نوین و توانایی تجزیه و تحلیل شرایط حاکم بر نهادها و جامعه هدف همواره از دغدغه‌های روابط‌عمومی‌ها در سازمان‌های دولتی در ایران است.

رییس اداره روابط‌عمومی اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی در پایان تأکید کرد: روابط‌عمومی به‌عنوان یک رسانه در ایران، در فضای رقابتی و در جنگ رسانه‌ای، علی‌رغم قابلیت‌های بسیار، از ابزارها و کانال‌های نوین ارتباطی دنیا بی‌بهره است و شرایط فعلی لزوم بازنگری در سیاست‌گذاری این بخش را می‌طلبد.در سازمان تأمین‌اجتماعی نیز تعمیم الگوهای خلاقانه و بدیع و تدوین نقشه راه جامع روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند تا حد زیادی راه‌گشا باشد.

گفت‌وگو: مهین داوری

کد خبر: 70475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =