ارائه ۱۴ میلیون خدمت سرپایی و ۹۰۰هزار خدمت بستری‌ در بیمارستان‌های گیلان

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی از ارائه ۱۴ میلیون خدمت سرپایی و ۹۰۰هزار خدمت بستری‌ سلامت در بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی گیلان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان گیلان، میرهاشم موسوی در ادامه سی‌وهشتمین سفر استانی خود در استان گیلان در جلسه‌ای با مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: ارائه خدمات درمانی به جامعه تحت پوشش تامین‌اجتماعی از مهم‌ترین ماموریت‌های این سازمان است. این خدمات در حوزه‌های درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم ارائه می‌شود و روزانه به طور متوسط یک میلیون خدمت سرپایی به بیماران بیمه‌شده در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم تامین‌اجتماعی ارائه می‌شود که این اعداد نشان از بزرگی و حجم خدمات درمانی سازمان تامین‌اجتماعی است.

موسوی با بیان اینکه در آخرین روزهای سال گذشته در استان گیلان، بیمارستان شهید املاکی لنگرود به بهره‌برداری رسید گفت: این بیمارستان در ابتدای شروع به کار دولت مردمی سیزدهم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در کوتاه‌ترین زمان تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: سازمان تامین‌اجتماعی در این استان دارای دو بیمارستان و ۱۳ مرکز درمانی است و در درمان غیرمستقیم با ۳۳ بیمارستان، ۹۶ مرکز درمانی و ۱۱۰۰ پرشک طرف قرارداد هستیم. سال گذشته در این استان حدود ۱۴ میلیون خدمت سرپایی و ۹۰۰ هزار خدمت بستری سلامت ارائه شده است.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی بیان کرد: برنامه صیانت مالی از بیمه‌شدگان در دستور کار سازمان تامین‌اجتماعی قرار دارد که بر اساس این برنامه، در مناطقی که بیمارستان ملکی تامین‌اجتماعی وجود ندارد، قرارداد ما با بیمارستان‌های طرف قرارداد دانشگاهی به‌نحوی است که تامین‌اجتماعی پرداخت کامل هزینه‌های درمانی را تقبل می‌کند تا بیمار هیچ پرداخت از جیب نداشته باشد.

تصویب احداث بخش اورژانس و آنژیوگرافی بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت

موسوی با بیان اینکه بر اساس بررسی ها،در حوزه خدمات سلامت به‌ویژه در خدمات سلامت رایگان باید کارهای بیشتری در این استان صورت گیرد افزود: احداث بخش اورژانس و آنژیوگرافی بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت به تصویب رسیده است. همچنین درمانگاه جدید بیمارستان رسول اکرم (ص) در مرحله طراحی فاز دو قرار دارد که باید همکاران ما سرعت دهند و احداث ساختمان اداری بیمارستان نیز سرعت بگیرد.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: در این سفر بررسی میدانی خدمات انجام شده است و گزارش تمامی مدیرانی که در شهرهای مختلف به بازدید و بررسی خدمات تامین‌اجتماعی پرداخته‌اند، جمع‌بندی می‌شود و برای رفع مشکلات و ارتقای خدمات مراکز مختلف بیمه‌ای و درمانی استان تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌شود.

وی به تعیین تکلیف درمانگاه منجیل در ماه‌های آینده اشاره و بیان کرد: در شفت و فومن از مراکز بیمه‌ای و درمانی بازدید شد و توسعه درمانگاه فومن مورد تأکید قرار گرفت. در زمینه توسعه خدمات درمانی در مراکز تامین‌اجتماعی ما برای تجهیز مراکز آمادگی کامل داریم و از دانشگاه علوم پزشکی استان انتظار داریم که در زمینه تامین نیروی تخصصی مورد نیاز همکاری بیشتری داشته باشد.

تشکیل قرارگاه احیای واحدهای اقتصادی متعلق به سازمان تامین اجتماعی در گیلان

موسوی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم استان گیلان توجه به ظرفیت‌‎های اقتصادی استان برای توسعه اشتغال است، گفت: کارخانه داروسازی کاسپین تامین به خوبی در حال فعالیت است. تا سال گذشته ۲۵ درصد تولید داروهای تزریقی در این مرکز انجام می‌شد که درحال حاضر به ۳۱ درصد رسیده است که رشد بسیار خوبی است. در کارخانه فرش و کارخانه کاغذ چوکا با مشکلاتی مواجه هستیم و به‌ویژه کارخانه چوکا که ظرفیت بسیار بالایی دارد، فعالیت مناسبی ندارد.

وی افزود: ما در تامین‌اجتماعی قرارگاه احیای واحدهای اقتصادی متعلق به سازمان در گیلان را تشکیل می‌دهیم و یکی از معاونین را با تمام اختیارات مأمور پیگیری می‌کنیم؛ طی ۱۵ روز آینده این قرارگاه جهادی و انقلابی شکل خواهد گرفت و این مرکز بسیار مهم که ظرفیت اشتغال بسیار بالایی دارد، را به نحو مطلوب فعال خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در دومین روز سفر استانی به استان گیلان، صبح روز پنجشنبه از کارخانه چوب و کاغذ چوکا و نیز کارخانه داروسازی کاسپین تأمین در این استان بازدید کرد. دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، از دیگر برنامه های روز دوم سفر استانی میرهاشم موسوی بود.

همچنین معاون بیمه‌ای سازمان تامین‌اجتماعی نیز که به همراه مدیرکل امور مجلس و دولت این سازمان، به برخی از شهرهای استان سفر کرده است، از شعبه و درمانگاه تامین‌اجتماعی آستانه‌اشرفیه و نیز شعب تامین‌اجتماعی در شهرهای کیاشهر و رودسر بازدید کرد.

کد خبر: 61178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =