پیام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه توسعه خدمات و بیمه‌های‌اجتماعی و دعوت مردم به حضور در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اعلام کرد:  بالغ بر ۸۰ هزار نفر کارکنان بخش‌های بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی، همچون همیشه بر عهد خود با انقلاب و مردم وفادار بوده و خدمتگزاری به شریف‌ترین اقشار مردم را نعمت و عطیه‌ای الهی برای خویش می‌دانند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأومین اجتماعی، متن پیام میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به این شرح است؛

ملت شریف ایران در تاریخ پرفراز و نشیب خود روزهای تلخ و شیرین بسیاری را تجربه کرده است که در این میان، ایام‌الله پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان طلیعه، استقلال و آزادی این ملت و شیرین‌ترین و مهم‌ترین برهه از تاریخ معاصر ایران در حافظه جمعی ما جاودانه خواهد ماند.

همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) فرمودند، دهه مبارک فجر، عید تاریخ ایران و بزرگداشت نهضت تاریخ‌سازی است که معادلات را در ایران و سراسر جهان تغییر داد.

مبارزات مردمی اقشار مختلف جامعه ایران برای سرنگونی رژیم منفور شاهنشاهی، اگرچه از نگاه محققان و کارشناسان معلول عوامل مختلف بوده؛ اما شاید بتوان گفت که تلاش برای تحقق "عدالت‌اجتماعی"، یکی از ریشه‌های اصلی خروش توده مردم و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۷۵ و استقرار نظام جمهوری اسلامی بود.

با فاصله گرفتن از هویت دینی مردم ایران؛ اقشار گوناگون مردم به‌ویژه اقشاری که به سبب سیاست‌های نادرست اقتصادی و اجتماعی رژیم شاهنشاهی، در چرخه تکرار نابرابری‌ها و محرومیت‌ها گرفتار شده بودند، در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی منحصر به‌فرد داشتند و در اصل ۲۹ قانون اساسی که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و به‌عنوان میثاق و خط‌مشی نظام نوپای اسلامی تدوین و تصویب شد، مستند به روح تعالیم دین مقدس اسلام، برخورداری از تأمین‌اجتماعی به‌عنوان راهبرد اصلی تحقق عدالت اجتماعی، حقی همگانی و تحقق آن به‌عنوان تکلیفی بنیادین برای دولت‌ها به رسمیت شناخته شد.

اینک و در طول ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب، شاهد دستاوردهایی ارزشمند در این حوزه بوده‌ایم؛ به‌گونه‌ای‌که تعداد و نسبت افراد برخوردار از پوشش بیمه اجتماعی از ۲۰ درصد جمعیت حدود ۳۵ میلیونی ایران قبل از پیروزی انقلاب، امروز و در آستانه چهل‌و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بیش از ۷۲ درصد جمعیت ۸۵ میلیونی ایران اسلامی افزایش یافته و سهم سازمان بزرگ تأمین‌اجتماعی پوشش بیمه‌ای بالغ بر ۵۳ درصد از مردم است.

سازمان تأمین‌اجتماعی در جایگاه مهم‌ترین، تأثیرگذارترین و پایاترین نهاد اجتماعی کشور، افتخار آن را دارد که در حمایت از نیروهای مولد و ثروت‌آفرین جامعه، با ایفای نقش به‌عنوان یک نهاد اجتماعی، توانسته است در اجرای مأموریت خود از معیشت و سلامت نیروهای مولد جامعه یعنی گردانندگان اصلی چرخ‌های اقتصاد کشور در برابر آسیب‌ها و ریسک‌هایی چون پیری، فوت، ازکارافتادگی، بیماری و حوادث، بیکاری و ... صیانت کند.

سازمانی که در آستانه چهل‌وپنجمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی؛ بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی کشور و مهم‌ترین حلقه در بخش بیمه‌های اجتماعی نظام جامع رفاه و تأمین‌اجتماعی کشور است که ۹/۳۷ میلیون نفر بیمه‌شده اصلی و تبعی و ۲/۷ میلیون نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر اصلی و تبعی را تحت پوشش دارد.

این سازمان با دراختیار داشتن ۴۰۳ بیمارستان و مرکز درمانی تخصصی و عمومی با خدمات کاملاً رایگان برای بیمه‌شدگان و خرید راهبردی خدمات از بالغ بر۵۰ هزار پزشک و مرکز درمانی، دارویی و تشخیصی؛ دومین تولیدکننده و اولین و بزرگترین خریدار راهبردی خدمات درمانی در کشور است.

این سازمان همچنین ضمن حضور فعال در ۹ حوزه صنعتی راهبردی و حاکمیتی مانند نفت‌وگاز، پتروشیمی؛ انرژی، صنعت دارویی، معدن، صنایع عمومی و ...، ماهانه بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای تعهدات بیمه‌ای و درمانی هزینه می‌کند.

در دوره جدید مدیریتی این سازمان که با گام دوم انقلاب اسلامی و فعالیت دولت مردمی سیزدهم مقارن شده است، مبتنی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی بر ضرورت تحقق ۳ مفهوم "تحول"، "عدالت" و "اعتماد" به‌عنوان ایده مرکزی سازمان و راهنمای عمل تصمیمات و اقدامات تأکید شده تا کژکارکردی‌های سازمان متناسب با این سه مفهوم شناسایی و مرتفع شود.

در این مسیر تحقق "عدالت" دال مرکزی همه اقدامات بوده تا اقدامات تحولی به لطف خدا در نهایت بتواند منجر به افزایش "اعتماد" و ایجاد رضایت در نقاط تماس با مردم شود.

بر همین اساس برای ایجاد تحول، راهبردهای توسعه پوشش بیمه همگانی برای آحاد جامعه، اصلاح و ساماندهی صندوق بیمه تأمین‌اجتماعی با رویکرد توانمندسازی، توسعه کمی و کیفی خدمات و تعهدات بیمه‌ای و درمان، هوشمندسازی تأمین‌اجتماعی، صیانت مالی از بیمه‌شدگان در درمان تأمین‌اجتماعی، کنترل مصارف و هزینه‌های سازمان در قواعد بیمه‌ای و هزینه‌های مدیریتی و مصارف درمان، مبارزه با فساد و صیانت از اموال و دارایی‌های سازمان و حوزه سرمایه‌گذاری و افزایش نرخ بازدهی سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی تدوین شده است.

تسویه بدهی بانکی بالغ بر ۸۸ هزار میلیارد تومانی سازمان به‌عنوان بزرگ‌ترین تسویه تاریخ نظام بانکی؛ وصول کم‌نظیر رقم تقریبی ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان از دولت در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در قالب سهام مناسب که برخلاف رویه پیشین در واگذاری سهام نامطلوب از طریق واگذاری سهام شرکت‌های مناسب انجام شد؛ طراحی و اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در قالب بیمه دانشجویان و بیمه زنان خانه‌دار و دختران و افزوده شدن بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم از جمله دستاوردها و اقدامات انجام‌شده در دوره اخیر مدیریتی سازمان تأمین‌اجتماعی است.

در کنار این اقدامات، توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی در قالب توسعه مراکز درمان مستقیم در مناطق کمتر برخوردار، پوشش بیمه‌ای ۲۳۴ قلم داروی جدید و مشارکت مؤثر در اجرای طرح دارویار، پوشش بیمه‌ای داروها و درمان‌های ناباروری با تشکیل بیش از ۲۰ هزار پرونده، صفر شدن فرانشیز خدمات بستری برای بیمه‌شدگان با سن بیش از ۶۵ سال و بیمه‌شدگان ساکن در مناطق فاقد بیمارستان‌های ملکی و پوشش بیمه‌ای درمان‌ بیماری‌های خاص نیز مورد توجه قرار گرفته است.

تکمیل، طراحی و اجرای ۱۳۳ پروژه عمرانی در حوزه بیمه، درمان و رفاهی با زیربنای بیش از ۹۰۰ هزار مترمربع و بودجه ۹۶۸۲ میلیارد تومانی عمدتاً در مناطق محروم و بهره‌برداری از ۲۰ پروژه عمرانی در مناطق کم‌برخوردار، افزایش بهره‌وری و تولید در زیرمجموعه‌های اقتصادی، توسعه خدمات غیرحضوری (از ۳۰ به ۴۲ خدمت) با اجرای گام نخست هوشمندسازی و ارتقای پایداری طرح ملی نسخه الکترونیک تا بالای ۹۵ درصد از دستاوردهای سازمان تأمین اجتماعی است.

همچنین توسعه کمی و کیفی خدمات به بازنشستگان و مستمری‌بگیران معزز در قالب اجرای طرح‌هایی چون افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگی و افزایش ۱۲۰ درصدی مبلغ ریالی سهم سازمان تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال جاری؛ افزایش مبلغ ریالی وام‌های قرض‌الحسنه از ۷ به ۱۲ میلیون تومان و اجرای طرح اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی نیز از دیگر دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی در این ایام بوده است، دستاوردهایی که با مرکزیت‌زدایی و حضور میدانی و پایش خدمات در قالب انجام بیش از ۳۰ سفر استانی حاصل شده است.

اینجانب همزمان با چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به نمایندگی از خانواده بزرگ و خدوم کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور، این ایام خجسته را به پیشگاه ملت سرافراز ایران که طی بیش از چهار دهه گذشته همواره پشتیبان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و به روح پر فتوح رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت و سلامت خصوصا شهدای سازمان تأمین‌اجتماعی، سلام و درود می‌فرستم و از خداوند متعال علو درجات همه آن ارواح طیبه را خواستارم و ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام و بنیانگذار راحل این انقلاب مردمی و نیز نایب برحق ایشان امام خامنه‌ای و دعوت مردم سربلند ایران به حضور پرشور در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اعلام می‌دارم بالغ بر ۸۰ هزار نفر کارکنان بخش‌های بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی، همچون همیشه بر عهد خود با انقلاب و مردم وفادار بوده و خدمتگزاری به شریف‌ترین اقشار مردم را نعمت و عطیه‌ای الهی برای خویش دانسته و در مسیر توسعه و ارتقای روزافزون کمی و کیفی خدمات، استوار و ثابت قدم بوده و هستند.

کد خبر: 57747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =