نوآوری، تکمیل زنجیره ارزش و هم‌افزایی درون‌گروهی یکی از سیاست‌های کلیدی شستا است

سرپرست معاونت نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان شستا گفت: به منظور ارتقای هم‌افزایی در بین شرکت‌های تابعه شستا، تکمیل زنجیره ارزش و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه درون‌گروهی یکی از سیاست‌های کلیدی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی می‌باشد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از شستا رسانه، محمدرضا حمیدی سرپرست معاونت نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و رضاخواه مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل، از شرکت کارخانجات پارس الکتریک بازدید به عمل آورند.

‌محمدرضا حمیدی سرپرست معاونت نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان شستا در حاشیه این بازدید گفت: معاونت نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان رسالت خود را بر تحقق شعار سال و سیاست‌های کلی برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه در راستای تولید نوآورانه، فناورانه و دانش‌بنیان‌ با تاکید بر بهره‌وری عوامل تولید در سطح هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه شستا قرار داده است. از همین‌رو این معاونت با رویکردی ستادی، وظیفه حمایت، هدایت، نظارت، جریان‌سازی و تسهیل‌گری را در جهت تبلور هرچه بیشتر علم و دانایی در فرایند تولید در سطح شرکت‌ها برای خود تعریف کرده است.

سرپرست معاونت نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان شستا اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف و دغدغه‌های معاونت نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان، بهره‌مندی از ظرفیت‌های درون‌گروهی در مجموعه شستا در راستای ارتقاء بهره‌وری و تولید فناورانه به منظور بهبود چشماندازه‌ای سودآوری میباشد. لذا هم‌افزایی بین مجموعه‌های تحت مدیریت شستا جزء سیاست‌های کلیدی شستا میباشد که باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور مدیرعامل هلدینگ خدمات ارتباطی رایتل در این بازدید گفت: از مدیرعامل هلدینگ خدمات ارتباطی رایتل درخواست کردیم که بازدیدی از مجموعه پارس داشته باشند تا امکان همکاری‌های دوجانبه و هم‌افزا فراهم گردد. این همکاری به سود هر دو مجموعه خواهد بود. رایتل به بازارسازی برای پارس میپردازد و پارس نیز برای رایتل ارزش افزوده ایجاد میکند. لذا این رابطه یک رابطه برد-برد میباشد. تلاش می‌کنیم با حسن نیت موجود در این دو شرکت، از موقعیت به وجود آمده در حوزه تحول دیجیتال و نسل پنج فناوری اطلاعات بهره برده و این شرکت‌ها از توانایی‌های یکدیگر در این زمینه استفاده نماید.

سرپرست معاونت نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان شستا تصریح کرد: توسعه و تقویت ساخت ایران قطعات، مواد و تجهیزات مورد استفاده در شرکت‌های تولیدی شستا یکی دیگر از سیاست‌های کلیدی ما است که با احصاء اقلام وارداتی در تلاشیم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های اکوسیستم دانش‌بنیان کشور، تراز تجاری شستا را بهبود دهیم.

رضاخواه مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل در این بازدید گفت: کسب و کارهای امروزی در شرایطی کار می‌کنند که تغییرات محیطی و تکنولوژیکی به سرعت در حال اتفاق افتادن است و غفلت از آن به معنی حذف از بازارهای داخلی و خارجی میباشد.

وی افزود: باید نیازمندی‌های روز بازار را شناخت و متناسب با آن تصمیم هوشمندانه و عمل خردمندانه اتخاذ نمود. دنیا به سرعت در حال گذار از نسل چهار به نسل پنجم فناوری اطلاعات میباشد. تحول دیجیتال به سرعت در حال وقوع است. در نسل سه و چهار فناوری اطلاعات، ایران به لحاظ زمانی اختلاف زیادی با تحولات روز دنیا داشت و با گذر زمان بسیار، به این نسل‌ها دست یافت، اما امروز کشورمان از تحولات دیجیتال نسل پنج عقب نیست و قادر است خود را به آن برساند.

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل تشریح کرد: در نسل پنج، اینترنت اشیا مطرح میشود و با دنیایی مواجه خواهیم بود که همه‌چیز بهم متصل خواهد بود و به راحتی میتوان بین انسان و اشیا ارتباط برقرار کرد. در این نسل از فناوری، دیتا و اطلاعات از اهمیت بالایی در خلق ارزش برخوردار است.

وی افزود: در اقتصاد امروز، دیتا حرف اول را میزند و به عنوان چاه نفت آن را میشناسند که قادر است ثروت‌آفرینی نماید. لذا رایتل و پارس الکتریک میتوانند در بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه موجود در نسل ۵ فناوری اطلاعات، همکاری‌های قابل ملاحظه ای در جهت ایجاد مزیت رقابتی نسبت به سایر رقبا داشته باشند. رایتل این امکان را دارد از اینترنت اشیا در تلویزیون‌های پارس استفاده نماید و این در شرایطی است که تاکنون سایر برندهای موجود در بازار از چنین قابلیتی بهره‌مند نبوده‌اند.

راعی مدیرعامل شرکت پارس الکتریک در حاشیه این بازدید ضمن تاکید بر رشد تولید و فروش مقداری سال ۱۴۰۱ نسبت به سال‌های گذشته اضافه کرد که ظرفیت و فرصت‌های بالقوه زیادی در راستای مولدسازی دارایی‌ها و ارتقاء چشم اندازه‌ای سودآوری در پیش شرکت پارس با همکاری شستا و رایتل و شرکت‌های دانش بنیان فراهم است.

وی تشریح کرد: برند پارس برندی با سابقه، معتبر و نام‌آشنا هست که همواره از گذشته تاکنون از محبوبیت بالایی در بین خانواده‌های ایرانی برخوردار بوده است. منتهی در سال‌های اخیر بدلیل برخی عوامل داخلی و خارجی این برند سهم خود را از بازار داخلی و مزیت رقابتی خود را در برابر رقبا از دست داده است. تیم مدیریتی جدید درصدد این است که برند پارس مجدد احیا گردد و بتواند سهم بازاری خود را بازیابی نماید. لازمه این امر ایجاد مزیت رقابتی در برابر سایر رقبا می‌باشد که در سال جاری نیز دستاوردهای چشمگیری در این حوزه حاصل شده است.

کد خبر: 56198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =